logo ITPOINT.CZ

Chytré telefony a tablety letos předstihnou klasická PC

Rok 2011 přinese v oblasti technologií, médií a telekomunikací řadu významných milníků. Celosvětově se v roce 2011 prodá více chytrých telefonů, tabletů a netbooků než tradičních počítačů. Prodej tzv. počítačů do ruky tak výrazně překoná hranici 400 milionů kusů.

K dalšímu milníku dojde v segmentu prodeje digitální hudby. Výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách. Třetí milník je spojen s oblastí sociálních sítí. Objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší v roce 2011 objem firemní komunikace. Vyplývá to z aktuální prognózy společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací v roce 2011.

"Klíčovým trendem v posledních deseti letech se stala konvergence. Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve," uvedl Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte ČR a dodává: "Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah."

"Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl na trhu," uvedl Zdeněk Křížek, ředitel v oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR.

V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici "super média" a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné. Počet uživatelů sociálních sítí sice vzroste na více než jednu miliardu, nicméně příjmy z reklamy v této oblasti budou představovat stále méně než jedno procento celkových výdajů na reklamu.

Prognózy společnosti Deloitte, které obsahují hlavní trendy v oblasti technologií, médií a telekomunikací, jsou již v pořadí jubilejní 10. vydáním. Poprvé od svého vzniku vychází tyto prognózy v jedné přehledné publikaci, která rozděluje své hlavní závěry do 18 částí.

Studie vzniká jak z primárních, tak sekundárních zdrojů, z interních a externích informací získaných při jednáních s klienty, diskusí s analytiky jednotlivých odvětví a rozhovory s předními manažery z celého světa. Sleduje kvantitativní a kvalitativní údaje, zahrnuje stovky diskusí, tisíce příspěvků a desítky tisíc odpovědí z jednotlivých průzkumů.

Další články k tématům - CD - Deloitte - konvergence - PC - prognózy - průzkum - studie - tablety - telefon - Jakub Sova - Zdeněk Křížek

Článek ITPOINT.CZ ze dne 20. ledna 2011 - čtvrtek

Další články od ITPOINT.CZ