logo ITPOINT.CZ

Podle průzkumu společnosti Siemens by většina uživatelů uvítala zásadní zlepšení v komunikačních službách ve své firmě

Průzkum na objednávku společnosti Siemens Enterprise Communications provedla nezávislá profesionální agentura na vzorku uživatelů firemních telekomunikačních služeb z celého světa, kteří navštívili letošní hanoverský CeBIT ...

Cílem průzkumu bylo určit míru spokojenosti s firemními komunikačními službami v oblasti přístupu k informacím, nabídky zařízení, vhodnosti, spolehlivosti a otevřenosti komunikačních služeb a flexibility poskytovatele služeb.

Nedostatek otevřených standardů v oblasti firemní komunikace je základem nespokojenosti téměř 70 % uživatelů, naznačují výsledky nezávislého šetření u 382 respondentů z celého světa, kteří letos v březnu navštívili veletrh CeBIT v německém Hanoveru.

Osmdesát pět procent dotázaných pocházelo z Evropy, zbytek pak ze Severní a Jižní Ameriky, Asie a Blízkého východu. Odpovědi nebyly nikterak ovlivněny geografickým původem respondentů. Celkově vyšly odpovědi u šesti otázek průzkumu následovně :

Výše uvedené odpovědi naznačily problémy spojené s fragmentací v oblasti zpráv (hlasových, emailových, textových atd.) a cenově neefektivním využitím mobilních zařízení. Fragmentaci lze řešit pomocí jednotné komunikace, vycházející ze strategie otevřené komunikace. Portfolio řešení pro jednotnou komunikaci Siemens OpenScape je příkladem konvergence pevných a mobilních komunikací ve firemní praxi, umožňující přístup prostřednictvím nejlevnějších sítí a šetření času spojeného se zanecháváním a vyzvedáváním vzkazů v hlasové schránce.

O jaký problém se jedná v tomto případě? Jak uživatelé, tak firmy postrádají dva základní principy otevřené komunikace, které mohou pomoci vyřešit tuto situaci. Jednak jde o uživatelskou přívětivost řešení se zaměřením na použitelnost, produktivitu a spolupráci - mezi jednotlivci i týmy. Příkladem je Siemens HiPath MobileConnect, první řešení pro kompletní konvergenci pevné a mobilní firemní komunikace (Fixed Mobile Convergence), umožňující snadný přechod mezi mobilními a VoWLAN sítěmi.

Otevřená komunikace rovněž zvyšuje individuální a skupinovou produktivitu díky integraci jednotné komunikace do pracovních procesů. Architektura otevřené komunikace společnosti Siemens, spolu s rozšířenou sadou funkcí HiPath 8000 pro IP komunikaci v reálném čase, stimuluje výkonnost podniku prostřednictvím integrace pracovních procesů a adekvátní přídatné funkcionality.

Systém otevřené komunikace řeší otázku spolehlivosti pomocí vysoké škálovatelnosti, bezpečnosti a pružnosti virtuálních komunikačních architektur na bázi IT, podobně jako v případě platformy HiPath 8000.

Tyto odpovědi poukazují na problémy spojené s VoIP systémy první generace, které vyžadují použití proprietárních serverových platforem, síťových bran, koncových zařízení i aplikací. Systémy IP komunikace druhé generace (2gIP) jsou již založeny na softwarových aplikacích pro otevřenou IT komunikaci, které firmám umožňují vybírat servery, brány, SIP zařízení a aplikace podle libosti - tak jako v případě jiných IT aplikací. Platforma Siemens HiPath 8000 a architektura otevřené komunikace jsou příklady 2gIP systému a přístupu, který firmám umožní výše uvedené cíle realizovat.

"Z pohledu uživatele je jasné, že firmy musí dělat daleko více pro zlepšení svých komunikačních řešení, mají-li těžit z vyšší produktivity a spolupráce, dokonalé mobility a nižších celkových nákladů (TCO), které ovlivňují celkový zisk podniku," říká Eve Aretakis, generální ředitelka Siemens Communications, Inc.

"Hovoříme zde o transformační technologii," dodává Aretakis. "Firemní komunikace se stává další softwarovou aplikací provozovanou z datového centra umístěného v prostorách firmy či u providera. Zákazníci mohou zhodnotit své existující IT vztahy a technologie využitím stejných serverů, sítí, bran a zařízení, které používají pro ostatní aplikace."

Článek ITPOINT.CZ ze dne čtvrtek 7. června 2007

Další články od ITPOINT.CZ

Vstup na konferenci ISI 2022 1 + 1 zdarma

O práci s daty a datové analytice na KPMG Data Festivalu

Datové schránky bez žádosti automaticky pro OSVČ i fyzické osoby

Darovaná IT technika pomáhá ve vzdělávání potřebných dětí

Český rozhlas rozšiřuje pokrytí DAB+ vysílání

Ransomware ve zdravotnictví - MZ radí jak na prevenci i co dělat při napadeni

Digitální navigace pomáhá cestujícím v orientaci na Letišti Praha

Bez cestovky na Kubě s českým průvodcem

John Mattone v Praze - TOP událost roku v oblasti Leadership Development

Tvořivé myšlení zaměstnanců ovlivnilo návrh nových prostor pro IT HUB skupiny NN v Praze

Úniky citlivých dat z EET ohrožují malé firmy i velké řetězce

Volební program Pirátů ve virtuální realitě

Vliv technologií na společnost a myšlení - co všechno snese náš mozek?

Jen zálohovat dnes už nestačí, využití dat vyžaduje moderní řešení

Projekt SenseNet pomůže se zlepšením ovzduší na Ostravsku

eM Client - e-mailový klient pro efektivní komunikaci s moderním a intuitivním rozhraním

Babišova účtenková loterie odstartuje v polovině roku 2017

Doručování pomocí dronů je možné - ověřeno v praktickém testu

Mall.cz otestuje doručování zásilek dronem

Mobilní aplikace pro vzdělávání českých zdravotníků

Mediestetik jako první v ČR zavádí mobilní aplikaci pro klinickou medicínu

Samoobslužná firemní telefonie

Zajímavé gastro mobilní aplikace

Tonery a inkoustové náplně do tiskáren lze nakoupit online

Víte, kde pořídit levné a kvalitní tonery?

Moderní mobilní telefony a jejich výtečné vlastnosti

Pronájem e-shopu - Prodávejte ostošest

Vánoční hity v elektronice

Prohlášení MV k vypovězení memoranda o spolupráci na rozvoji elektronizace veřejné správy

Virtuální prohlídka Mezinárodní kosmické stanice ISS

O2 má podle průzkumu Ipsos nejlepší mobilní internet

ICT zakázky v hledáčku NKÚ pro rok 2015

WiFi zdarma na prodejnách Hornbach

Implementace strategie digitálního vzdělávání pomůže vytvořit nová pracovní místa

Radioteka.cz - internetový obchod Českého rozhlasu

Globální inovativní IT centrum MSD v Praze

Nezávislý kalkulátor cen energií

Outsourcing Solution nabízí pomoc firmám postiženým povodněmi

Oprava zdarma výpočetní techniky lidem postiženým záplavami

Likvidace následků povodní s podporou ZmapujTo.cz

Cryptosmart pro šifrované mobilní volání, data i SMS

Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze

TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV

eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112

Robot NAO pomáhá dětem s autismem

Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí

Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh

Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny

Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera

Spotřebitel.net podá hromadné trestní oznámení na Livemobil.cz