logo JOYCE ČR, s.r.o.

Jak na výběr vhodné PBX - on-premise nebo řešení v cloudu?

S on-premise řešením je HW telefonní ústředny plně instalován ve firemní síti nebo datacentru - kupujete vše a o její chod se stará vaše IT oddělení. Naopak PBX v cloudu je plně spravována poskytovatelem služby, za kterou platíte zpravidla v měsíčním paušálu. Každé řešení má své výhody a nevýhody s ohledem na specifické požadavky uživatele.

Jak on-premise, tak cloudové PBX jsou moderní spolehlivé podnikové telefonní systémy poskytující uživatelům různé výhody - každý z obou systémů může být tou lepší volbou pro specifického uživatele. Pro usnadnění procesu výběru vhodného řešení PBX jsme připravili několik klíčových otázek a odpovědí na ně.

"Migrace od klasické telefonní ústředny do PBX v cloudu se stává čím dál tím větším trendem u mnoha firem. Je to dáno zejména snížením používání pevných telefonních linek, které nahrazují mobilní sítě a také menšími náklady na provoz i pořízení nového systému. Pokud jde o výběr mezi nimi, je třeba zohlednit mnoho věcí, jako je velikost vašeho podniku, počet vzdálených kanceláří, úroveň technických znalostí a možností vlastního IT oddělení, vaše tolerance k závislosti na poskytovatelích služeb a další," říká Miroslav Žalud, specialista na PBX společnosti JOYCE ČR.

On-premise vs. Cloud PBX:

Pokud si nebudete jisti, která z možností je pro Váš byznys vhodnější, obraťte se na Miroslava Žaluda - specialistu na telefonní ústředny, který pomůže s výběrem optimálního řešení.

Financování nového telefonního systému

Cloud PBX obvykle spadá pod model s dostupnějšími měsíčními nebo ročními poplatky, nízkými počátečními náklady na vybavení a náklady na instalaci. Poskytovatelé služeb obvykle nabízejí několik variant předplatného s různými licencemi, funkcemi a minutovými balíčky.

Pokud jde o možnost on-premise, musíte platit předem za hardware ústředny, abyste zajistili úplné vlastnictví systému. Zároveň vás však ušetří rizika zvýšení poplatků a znamená nižší měsíční náklady po uhrazení počátečních nákladů.

Pro velké podniky je často výhodnější pořídit si vlastní zařízení předem, zatímco menší podniky upřednostňují placení na základě předplatného.

Schopnosti vlastního IT oddělení

Při použití on-premise řešení padá veškerá zodpovědnost za instalaci, aktualizace a údržbu na bedra firemního IT oddělení. Před pořízením on-premise řešení je tak důležité si uvědomit, zda máte techniky s požadovanou odborností, aby zvládli všechny tyto úkony.

Samozřejmě některé společnosti mohou disponovat zkušenými IT specialisty, ale upřednostní využití těchto zdrojů v jiných důležitějších a výnosnějších projektech než je telefonní systém.

Při použití cloudového řešení je veškerá správa a údržba na straně poskytovatele, což je většinou vhodnější pro menší nebo začínající podniky, kterým chybí technické znalosti a zdroje.

Správa telefonního systému

Pokud umístíte PBX do vlastní infrastruktury, budete ji mít plně pod kontrolou. Toto řešení by mohlo být výhodné pro společnosti, které mají komplikovanější požadavky a mohou si tak systém měnit dle obrazu svému kdykoliv a jakkoliv. Navíc, pokud dojde k výpadku internetového připojení, je možné dále telefonovat přes ISDN nebo PSTN linky.

Pokud se rozhodnete pro cloudové řešení, odpovědnost za provoz PBX leží na třetí straně, což může být obrovskou výhodou pro malé podniky s menšími zdroji.

Jednoduše je to volba mezi kontrolou a odpovědností. Větší kontrola nad systémem znamená větší odpovědnost za jeho údržbu a správu.

Variabilita kapacity PBX

Pokud jde o rozšíření systému, je cloudové hostované řešení zpravidla škálovatelnější než to on-premise. Cloud PBX poskytuje flexibilnější řešení pro podniky s růstem či snižováním počtu zaměstnanců v průběhu životnosti systému. Nárůst a pokles telefonních přípojek lze provést okamžitě - platíte jen za to, co aktuálně potřebujete.

Pokud je váš podnik poměrně stabilní a v dohledné době nedojde k výrazným změnám v počtu zaměstnanců, je zcela v pořádku zvolit on-premise řešení.

Pokud jste sezónní podnik s kolísavými komunikačními potřebami nebo zažíváte rychlý růst, hostovaný model by pro vás mohl být lepší variantou.

Firemní pobočky

Cloud PBX poskytuje možnost propojení centrály s odloučenými kancelářemi a poskytnout tak všem zaměstnancům kvalitní a jednoduché volání pod jednotným systémem.

On-premise řešení má tuto možnost samozřejmě také, ale ve srovnání s cloudovým řešením je propojení trochu složitější a dražší.

Článek JOYCE ČR, s.r.o. ze dne čtvrtek 12. prosince 2019

Další články od JOYCE ČR, s.r.o.

Partnerské setkání JOYCE ČR

DECT bezdrátové náhlavní soupravy nové řady Yealink WH6x

JOYCE ČR slaví 25 let na českém a slovenském trhu

PBX Panasonic končí - máme pro vás Yestar řešení

Nová řada VoIP PBX Yeastar

Distanční výuka školy se zapojením moderních technologií

Home office s podporou telefonní ústředny Yestar v cloudu

Efektivní firemní komunikace i v době karantény

Hana Jarošíková končí ve vedení JOYCE ČR

Jak na výběr vhodné PBX - on-premise nebo řešení v cloudu?

Výrazné slevy VoIP a DECT telefonů Snom v partnerském programu JOYCE ČR

Vyvolávací systém Snom - moderní náhrada za klasickou rozhlasovou ústřednu

Bluetooth jednoušní náhlavní souprava s dlouhou výdrží

Cloudová platforma pro vzdálenou správu zařízení Yealink

Videokonference Yealink MVC800 s integrací pro Skype, Office 365 a Microsoft Teams

Videokonference Yealink MVC500 s integrací pro Skype, Office 365 a Microsoft Teams

Moderní VoIP technologie na partnerské konferenci JOYCE ČR

Cloudové VoIP telefonní ústředny se uplatní v širokém spektru podnikání

Nebojte se vyměnit starou telefonní ústřednu za novou VoIP PBX

VoIP PBX v cloudu jako dobrý pomocník pro úspěšné podnikání

Kvalitní firemní komunikace s VoIP produkty Snom a Yeastar

Týmová komunikace Vocovo a FVE řešení Joyce na veletrhu Amper 2019

Nový bezdrátový DECT telefon Yealink W53P

VoIP produkty Snom v distribuci JOYCE ČR

Videokonference Yealink výhodně v akci

Moderní technologie firemní komunikace v praxi

Špičková endpoint zařízení videokonference Yealink

Kvalitní náhlavní soupravy pro call centra, recepce i výukové učebny

FULL HD videokonference až pro 24 účastníků s podporou dvou virtuálních zasedaček

Kvalitní internetová telefonie s VoIP telefony Yealink řady SIP-T5x

Kvalitní internetová telefonie s VoIP telefony Yealink řady SIP-T4x

Yealink VC200 - chytrý videokonferenční endpoint pro malé místnosti

VoIP telefony pro Skype for Business

VoIP telefony Yealink s podporou Skype for Business

WELL RTX - VoIP DECT buňkový systém s velkým pokrytím

Profesionální náhlavní soupravy WELL Mairdi s řadou inovací

Nové VoIP PBX Yeastar S-Series přicházejí na český trh

Na videokonference jednoduše s Yealink VC120-12x

VoIP bezdrátový DECT telefon Yealink W56

Nová analogová PBX Yeastar Smart PBX N412

Bezdrátová náhlavní souprava pro business segment

Malá analogová telefonní ústředna Yeastar Smart PBX N824

Videokonference snadno a rychle s Yealink VC110

WiFi a VoIP bazar

Certifikovaní prodejci videokonferencí Yealink

Cestujte online s videokonferencí

Kvalitní IP kamery pro interiéry i venkovní použití

Videokonference Yealink

Audiokonference Yealink CP860

Kamery Milesight hlídají studenty i pacienty