logo KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Aktualizace softwaru jako výmluva zaměstnanců

Předstírání instalace aktualizace systému na zařízení, kterým se mají připojit na online poradu nebo schůzku, se stává velmi častou výmluvou zaměstnanců, kteří se nechtějí firemního videohovoru zúčastnit.

Podle průzkumu společnosti Kaspersky se takovým způsobem vědomě nezúčastnilo schůzky na 21% zaměstnanců. Výmluva zní věrohodně, protože aktualizace softwaru můžou opravdu narušit pracovní dobu a třetina (35%) zaměstnanců uvedla, že kvůli aktualizacím někdy nestihli včas zareagovat.

Příliš časté schůzky lidé mnohdy považují za jednu z nejvíc nepříjemných součástí pracovních povinností. Přechod na práci z domu a virtuální schůzky tento problém nevyřešily, protože lidé pociťovali únavu z videohovorů a na konci pracovního dne se cítili víc vyčerpaní.

Jak ukázal nedávný průzkum společnosti Kaspersky, někteří zaměstnanci si našli záminku, proč na některé hovory nereagovali - předstírali, že jejich pracovní zařízení jsou kvůli aktualizacím softwaru nedostupná.

Jejich kolegové můžou takové výmluvě uvěřit, protože se mohli sami setkat s vynucenou aktualizací systému v tu nejméně vhodnou chvíli.

Kromě zmeškaných schůzek ztratilo 37% zaměstnanců část své neuložené práce nebo dat, když se jim po instalaci aktualizací restartoval počítač nebo notebook.

Dvě třetiny uživatelů požadují aktualizace mimo pracovní dobu

Někteří zaměstnanci považují tyto prostoje zařízení dokonce za příležitost k prokrastinaci, protože až 27% respondentů připouští, že instalovali aktualizace záměrně, aby se vyhnuli práci.

Lidé však většinou nemají rádi, když jim práci něco narušuje, takže 65% si přeje, aby se zařízení aktualizovalo mimo pracovní dobu a nezhoršovala se jejich produktivita.

"Aktualizace se stahují zpravidla během pracovní doby v tichém režimu a neovlivňují vykonávání pracovních činností. K jejich uplatnění v systému však bývá nutný restart. Některé pracovní záležitosti samozřejmě nelze okamžitě odložit, takže uživatel má obvykle možnost provést nutný restart jindy. Jak je vidět, někteří lidé na oznámení požadavku na restart buď zapomenou, nebo to nechtějí dělat. Zařízení se pak může restarotvat v té nejnevhodnější chvíli - těsně před důležitým hovorem nebo při psaní dlouhého e-mailu," vysvětluje Egor Kharchenko, manažer skupiny IT služeb a aktiv společnosti Kaspersky.

Bezpečnostní experti společnosti Kaspersky doporučují IT administrátorům, kteří nechtějí příliš obtěžovat zaměstnance aktualizacemi systému na jejich zařízeních, aby se řídili jednoduchými pravidly.

Doporučení pro aktualizace softwaru:

Článek KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC ze dne 25. května 2021 - úterý

Další články od KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Bankovní trojan Trickbot se překotně vyvíjí

Nový zero-day exploit MysterySnail napadá servery s Microsoft Windows

Sdílení dat s dodavateli představuje riziko kybernetického útoku

Absolutní ochrana před ransomware

Nový backdoor Tomiris se podezřele podobá malwaru Sunshuttle

Spyware FinFisher se snaží obcházet bezpečnostních řešení

Trojan BloodyStealer ohrožuje on-line herní platformy

Cybersecurity platforma pomáhá v rozvoji nových produktů a služeb

Sociální sítě během epidemie často nahrazují skutečné vztahy

Kaspersky Smart Home Security pro ochranu IoT zařízení chytrých domácností

Kaspersky Security Day

Pravidelné aktualizace a silná hesla snižují rizika kybernetického napadení firem

SAS 2021 - Summit bezpečnostních analytiků

Microsoft Exchange Server čelí nárůstu kybernetických útoků

Bezpečnostní řešení Kaspersky spolehlivě chrání před bankovním trojanem QakBot

Dopady pandemie na malé firmy

Vliv pandemie na výskyt kybernetických hrozeb souvisejících s hrami

Malware v modifikovaném WhatsAppu dokáže zneužít napadený telefon

Podvodné nástroje ohrožují investory do kryptoměn

Filmový dokument o likvidaci hackerské skupiny Emotet

Hlavním nástrojem podvodů na internetu v době pandemie je phishing

Nové triky internetových podvodníků

Pokles DDos útoků

Pozor na falešné instalace Windows 11

Iniciativa No More Ransom pomáhá s obnovou zašifrovaných dat

Jak na ochranu organizace před APT a jinými pokročilými útoky

Nové možnosti hlasovacího systému Polys

Messengery jsou nejvíce zneužívány phishingovými podvodníky

Kyberstalking a doxing na online seznamkách

Budoucnost kybernetické bezpečnosti propojených IoT systémů

Placené stáže v programu SafeBoard od Kaspersky

Mapa ochrany osobních údajů evropských zemí

Bezpečnější VPN připojení s podporou Kill Switch pro iOS

Nový správce hesel Kaspersky Password Manager

Jak zaměstnanci řeší aktualizace firemních zařízení

Cílené zero-day útoky na Windows a Chrome prohlížeče

Podvodné herní doplňky pro Minecraft kradou hesla k účtům na sociálních sítích

YouTube určuje zájmové trendy dětí na internetu

Modifikovaný miner krade kryptoměny z napadených zařízení

Výzva inovačního programu iHub Kaspersky

Aktualizace softwaru jako výmluva zaměstnanců

Je nezbytné vybudovat jednotný mechanismu mezinárodní reakce na globální kybernetické útoky

Situace v oblasti DDoS útoků se stabilizuje

Přístup uživatelů k aktualizacím softwaru jejich zařízení

Ekosystém ransomware jako promyšlený vyděračský průmysl

Rootkit dokáže mít pod kontrolou celou napadenou síť

Školení IT bezpečnosti zaměstnanců online

Bezplatný on-line kurz prevence proti doxingu

I bez aktualizací a bezpečnostních záplat Windows 7 stále žijí

Ransomware útoky cílí na lukrativní cíle