Z aktuálního průzkumu společnosti Kaspersky vyplývá, že největší rozdíl v očekávání podpory zaměstnavatelů je patrný u sociální pomoci a dodatečných benefitů, jako je pokrytí výdajů spojených s poplatky za internetové připojení a telefon. V tomto konkrétním případě by chtělo větší podporu 41% zaměstnanců malých firem oproti 47% těch, co pracují ve středně velkých společnostech.
Podobný poměr platí i pro požadavky na technologickou podporu, například poskytování vhodného vybavení a IT nástrojů (35% za malé firmy vs. 41% za velké). Může to být dáno tím, že lidé v menších firmách jsou častěji zvyklí samostatně si uspořádat pracovní prostředí, používat k práci vlastní zařízení a starat se sami o přístup k firemním datům.
Emocionální nebo psychologickou podporu vyžadují zaměstnanci firem všech velikostí takřka stejně - stojí o ni 23% pracovníků malých a 25% u velkých firem. Covid-19 neovlivnil pouze práci a každodenní život, ale vyvolal v lidech také obavy o vlastní zdraví i zdraví jejich blízkých a narušil celkové optimistické vyhlídky do budoucna.
Průzkum mezi 8076 zaměstnanci malých a středních firem (10 - 250 zaměstnanců) v Brazílii, Belgii, Číně, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Lucembursku, Malajsii, Mexiku, Nizozemsku, Rusku, Španělsku, Jižní Africe, Turecku, Spojených arabských emirátech, Spojeném království a USA pro Kaspersky provedla v říjnu 2020 nezávislá výzkumná společnost Censuswide.
"Lidé, kteří mají zkušenosti s prací v malých firmách, se můžou v nové pracovní realitě cítit soběstačnější, což umožnilo jejich zaměstnavatelům soustředit všechny své zdroje na přežití. Kvůli zachování produktivity a morálky zaměstnanců je však i tak důležité zajistit, aby měli vše, co k práci potřebují. Pokud jde o nastavení jejich technologií, potřebují pomoc s bezpečným používáním IT, i když pracují na vlastních počítačích a spravují přístup ke všem webovým službám samostatně," říká Ivan Salikhov, produktový manažer pro SMB produkty ve společnosti Kaspersky.
Kaspersky doporučuje manažerům firem několik kroků, jimiž mohou zaměstnancům zlepšit podmínky práce na dálku.
Doporučení od Kaspersky pro lepší práci na dálku:
Článek KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC ze dne 18. ledna 2021 - pondělí
Jak na řízení týmů zaměřených na kyberbezpečnost
Pozor na falešné aplikace v souvislosti s Clubhouse
Těžba kryptoměn stojí za poklesem DDoS útoků
Projekt DeStalk vyhlašuje boj stalkerwaru
Jen mazat data z vyřazovaných zařízení nestačí
Zachránce a investor - dva hlavní modely napadení bankovního účtu
Počet útoků na výukové platformy pro distanční online vzdělávání roste
Osobní data a jejich ochrana v roce 2021
Outsourcing IT systémů a prostředků kybernetického zabezpečení
Virtuální platformy pomáhají lidem na cestě z osamění
Jak zlepšit zaměstnancům podmínky práce na dálku
Bezpečnostní pravidla pro ochranu nemocnic před útoky ransomware
Spojitosti o malwaru Kazuar a původu backdooru Sunburst
Falešná mobilní verze hry Cyberpunk 2077 šíří ransomware
Dekodér pro pomoc obětem backdooru Sunburst
Michal Lukáš - nový Head of Presales pro střední a východní Evropu
Jak minimalizovat riziko krádeže osobních dat
Finanční kriminalita na internetu v roce 2021
Jaká bude bezpečnost v kyberprostoru roku 2021?
Web skimming - nová technika hackerů zneužívá Google Analytics
B2B řešení ochrany koncových zařízení pro zdravotnické organizace zdarma
Proč je dobré řešit bezpečnostní pravidla ochrany dat v dodavatelském řetězci
Antidrone ochrání vaše soukromí před dotěrnými civilními drony
Sdílené úložiště OneDrive s ochranou Kaspersky Security for Microsoft Office 365
Jak na základní uživatelské úkony v IT oblasti
Jak řeší starší ročníky uživatelů problémy v IT
Ochrana pro dvě mobilní zařízení zdarma ke každé licenci Kaspersky Endpoint Security Cloud
Miroslav Kořen řídí aktivity Kaspersky Lab ve východní Evropě