logo Dynamica, a.s.
Boris Bělousov

Boris Bělousov

Ředitel společnosti Dynamica

LinkedIn

Microsoft Dynamics 365 je nejen funkčně bohatší, ale je také složitější a komplexnější, a tím ještě vhodnější pro velké a největší firmy, tedy Enterprise zákazníky. Co to znamená pro tradiční Microsoft CRM zákazníky ze se segmentu SMB, tedy malých a středních firem? Do doby uvolnění Business edice MS Dynamics 365 pro náš trh můžeme na toto téma pouze spekulovat a prozatím nabízet zákazníkům speciální slevy na Enterprise edici.

Sám jsem zvědav, jak to dopadne. Zatím vše naznačuje, že v Enterprise edici bude obsažen Dynamics AX a Dynamics CRM a v Business Edici Dynamics NAV a prozatím nedefinovaný Sales modul. Bude to opět Dynamics CRM nebo vylepšený CRM modul stávajícího NAV?

Funkcionalita CRM se dnes prohlubuje v mnoha směrech. Tradiční tvůrci CRM systémů bojují dnes na více frontách a snaží se jedním specializovaným softwarem obsloužit velmi různorodé požadavky. Je zřejmé, že očekávání retailového prodejce se výrazně liší od očekávání výrobce, který prodává prostřednictvím partnerské sítě.

Maloobchodník se bude zajímat primárně o věrnostní programy, predikci spotřebitelských nálad a sezónnost prodejů, kdežto výrobce s prodejní a distributorskou partnerskou sítí bude klást velký důraz na její řízení, stanovování výkonnostních marží či problematiku registrace a ochrany obchodních příležitostí.

Během jednání jsme společně přišli na to, že kondenzaci a následnou agregaci dat je nejlepší provádět ve specifické aplikaci na SharePoint Serveru. Arriva tak dosáhla zajištění vyšší míry automatizace oběhu finančních reportingových dat jednotlivých organizačních jednotek spolu s vytvořením nástrojů pro jejich agregaci ve víceúrovňovém holdingovém uspořádání celé skupiny.

Pomohly nám jistě i naše zkušenosti s tímto typem řešení, které jsme realizovali pro našeho zákazníka v Rakousku.

Projekt ve společnosti ZVVZ MACHINERY jasně prokázal, že hlavním faktorem úspěchu celé implementace byla důkladná příprava a personální obsazení týmu.

Příprava se týkala především dobře popsaných procesů a stanovení cílů dle priorit, kterých mělo ZVVZ v plánu dosáhnout.