logo CompuGroup Medical Česká republika s.r.o.
Lenka Volfová

Lenka Volfová

Head of Marketing společnosti CompuGroup Medical Česká republika

nic

Z výsledků průzkumu je patrné, že by Češi uvítali, kdyby jim lékaři poskytli možnost komunikovat s nimi elektronicky. Lidé od zdravotnictví očekávají stálé zlepšování služeb, zvyšující se komfort a časovou úsporu.

Online komunikace je na českém trhu k dispozici, je efektivní a mezi klienty je o ni velký zájem. Tyto služby by zároveň lidé nevyužívali jen pro sebe, ale i v péči o své blízké.

Lidé nejen pečující o své blízké oceňují zejména úsporu času spojenou s elektronickými službami ve zdravotnictví. Například elektronické objednání na vyšetření trvá velmi krátkou chvíli ve srovnání s dobou, kdy se člověk snaží telefonicky spojit s lékařem.

Lidé chtějí v dnešní době čím dál více komunikovat snadněji, rychleji a ušetřit tím čas. Již už některých lékařů si mohou sami vybrat dostupný termín v online kalendáři, čímž eliminují nejen svůj vynaložený čas, ale i čas lékaře.

Správně elektronicky vedené záznamy v lékařských informačních systémech zaručují, že se citlivé údaje dostanou pouze k oprávněným osobám, tedy k pacientovi nebo lékařům. Pacienti tak nemusí u lékařů informace neustále opakovat a přenášet je v papírové podobě.

Ukazuje se, že čeští uživatelé mají zájem o nové trendy. Možnost online komunikovat se svými lékaři s velkým zájmem vítají. Rádi by online komunikaci využívali v daleko větší míře, tak jako jakoukoliv jinou online službu.

Lékařům se tím otevírají nové možnosti, jak zkvalitnit komunikaci se svými pacienty a zároveň zefektivnit chod své ordinace.

Průzkum nám ukázal, že čeští uživatelé využívají internet a elektronickou komunikaci především pro hledání informací, komunikaci s přáteli a další online služby. Ve srovnání s tím ale podobný komfort, na který jsou zvyklí třeba z online bankovnictví nebo nakupování, při komunikaci s lékaři postrádají. Z odpovědí respondentů je zřejmé, že by uvítali, kdyby jim lékaři a zdravotnická zařízení podobnou možnost, která je na trhu k dispozici, nabídli.

Ukazuje se, že čeští pacienti si začínají uvědomovat svojí roli a rostoucí význam v celém systému zdravotnictví. Zdravotnictví stále častěji vnímají jako službu a očekávají, že kromě kvalitní zdravotní péče dostanou i kvalitnější servisní služby, jako je právě online komunikace.

Stránka 1/2 Další >