logo CompuGroup Medical Česká republika s.r.o.
Lenka Volfová

Lenka Volfová

Head of Marketing společnosti CompuGroup Medical Česká republika

nic

Z výsledků průzkumu je patrné, že by Češi uvítali, kdyby jim lékaři poskytli možnost komunikovat s nimi elektronicky. Lidé od zdravotnictví očekávají stálé zlepšování služeb, zvyšující se komfort a časovou úsporu.

Online komunikace je na českém trhu k dispozici, je efektivní a mezi klienty je o ni velký zájem. Tyto služby by zároveň lidé nevyužívali jen pro sebe, ale i v péči o své blízké.

Lidé nejen pečující o své blízké oceňují zejména úsporu času spojenou s elektronickými službami ve zdravotnictví. Například elektronické objednání na vyšetření trvá velmi krátkou chvíli ve srovnání s dobou, kdy se člověk snaží telefonicky spojit s lékařem.

Lidé chtějí v dnešní době čím dál více komunikovat snadněji, rychleji a ušetřit tím čas. Již už některých lékařů si mohou sami vybrat dostupný termín v online kalendáři, čímž eliminují nejen svůj vynaložený čas, ale i čas lékaře.

Správně elektronicky vedené záznamy v lékařských informačních systémech zaručují, že se citlivé údaje dostanou pouze k oprávněným osobám, tedy k pacientovi nebo lékařům. Pacienti tak nemusí u lékařů informace neustále opakovat a přenášet je v papírové podobě.

Ukazuje se, že čeští uživatelé mají zájem o nové trendy. Možnost online komunikovat se svými lékaři s velkým zájmem vítají. Rádi by online komunikaci využívali v daleko větší míře, tak jako jakoukoliv jinou online službu.

Lékařům se tím otevírají nové možnosti, jak zkvalitnit komunikaci se svými pacienty a zároveň zefektivnit chod své ordinace.

Průzkum nám ukázal, že čeští uživatelé využívají internet a elektronickou komunikaci především pro hledání informací, komunikaci s přáteli a další online služby. Ve srovnání s tím ale podobný komfort, na který jsou zvyklí třeba z online bankovnictví nebo nakupování, při komunikaci s lékaři postrádají. Z odpovědí respondentů je zřejmé, že by uvítali, kdyby jim lékaři a zdravotnická zařízení podobnou možnost, která je na trhu k dispozici, nabídli.

Ukazuje se, že čeští pacienti si začínají uvědomovat svojí roli a rostoucí význam v celém systému zdravotnictví. Zdravotnictví stále častěji vnímají jako službu a očekávají, že kromě kvalitní zdravotní péče dostanou i kvalitnější servisní služby, jako je právě online komunikace.

Pacient se může sám objednat a lékař jen potvrdí návštěvu ve svém ambulantním informačním systému, pacientovi pak přijde automaticky e-mail o schválení. V ordinaci neustále nezvoní telefon a pacient si vhodný termín z nabízených vybere sám.

Nárůst obliby a využívání těchto služeb ukazuje, že podobné služby českým pacientům a lékařům chyběly a začínají je přijímat, jako např. elektronické bankovnictví, tedy jako něco, co jim přináší okamžitý účinek ve formě komfortu nebo úspory času.

Jsme rádi, že jsme se stali součástí organizace, která má dlouhou tradici, odbornou reputaci a profesionální zázemí. Věříme, že naším přístupem k inovacím v zdravotnickém softwaru a k zavádění informačních technologií do zdravotnictví, přispějeme k jednomu z hlavních cílů Asociace, kterým je rozvoj a inovace v oboru zdravotnických prostředků.

Při komunikaci s lékařem je pro Čechy klíčová zejména ochrana osobních dat. Online komunikaci by nejraději využili při kontaktu se svým praktickým lékařem. Pokud by měli možnost, nejčastěji by ji využívali pro objednání termínu návštěvy u lékaře.

Možnost podívat se online na výsledky vyšetření je zajímavá až pro 62 % Čechů. Šest z deseti by využilo také online objednání receptu na léky, které užívají dlouhodobě.