logo MIBCON a.s.

Dokonalé vyhodnocování výkonnosti prodeje v retailu

MIBCON implementoval pro společnost Electro World řešení, které zdokonaluje její věrnostní program a zvyšuje komfort zákazníků. Jde o jdenu z prvních retail implementací SAP BW on HANA v Česku.

"Pro získání zákazníka není dnes důležitá pouze cena, ale jsou důležité i doplňkové služby a díky novým technologiím se stávají efektivnější. Electro World patří mezi průkopníky této vize a investuje do nových technologií. Zároveň si je třeba uvědomit, že jsme na začátku cesty. Bez intenzivní spolupráce našich společností by nebylo možné implementovat celý systém za 9 měsíců," říká Jan Holík, ředitel společnosti MIBCON.

Na základě byznys požadavku společnosti Electro World MIBCON použil řešení SAP Business Warehouse on HANA. V rámci technické architektury tvoří jádro celého systému a řadí se mezi kritické aplikace. Celý systém pak využívá technologii Intel Xeon, která je rychlá, optimalizovaná pro SAP HANA a umožňuje zpracovávat miliony transakcí v reálném čase. Vedoucí obchodních domů Electro World jsou tak na základě reálných dat schopni vyhodnocovat výkonnost prodeje a ihned reagovat na aktuální situaci.

Má to samozřejmě návaznost i na nákupní oddělení, které je schopno optimalizovat nákupní proces a vytvářet jakékoli akce na již naskladněné zboží. Díky využívání informací o nákupech zákazníků v reálném čase dochází také ke zkvalitnění poskytování služeb v rámci věrnostního programu. Než zákazník příjde ke kase, vše je připraveno k platbě. Současně také dochází k blokaci jeho uplatněných (věrnostních) bodů.

Ihned po zaúčtování nákupu zákazník obdrží SMS se stavem svého konta a možnostmi slev. To, že jsou evidovány veškeré nákupy s věrnostní kartou v praxi znamená, že zákazník nemusí mít účtenku k dispozici v rámci reklamace.

Zpracovávat pokladní účtenky není jistě nic nového. Nový je způsob a přístup ke zpracování těchto dat - hledání jejich závislostí prakticky v reálném čase.

Díky této technologii může prodavač se zákazníkem komunikovat v personifikované podobě. Jeho webová konzole obsahuje veškeré informace o stavu bodového konta zákazníka, jeho předchozích nákupech a umožňuje tak zvýšit a zefektivnit prodej.

Článek MIBCON a.s. ze dne 15. července 2016 - pátek

Další články MIBCON a.s.

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů