logo NAVISYS s.r.o.

Efektivní výroba KOVONA SYSTEM s podporou Microsoft Dynamics NAV

Společnost NAVISYS spustila do ostrého provozu ERP systém Microsoft Dynamics NAV s nadstavbovým řešením BIZ4Elements pro pokročilou výrobu a BIZ4Distribution pro skladování u výrobce kovového nábytku KOVONA SYSTEM.

Před vypsáním výběrového řízení na pořízení nového ERP používala společnost KOVONA SYSTEM lokální informační systém.  Růst společnosti a její zařazení do holdingové struktury vyžadoval implementovat standardizované ERP řešení pokrývající náročné výrobní a skladovací funkcionality také do dalších dceřiných společností.

Potřebu těchto změn vyřešila brněnská společnost NAVISYS. Po detailní analýze bylo navrženo komplexní řešení a v polovině roku 2016 byla zahájena implementace. Platformou řešení se stal informační systém Microsoft Dynamics NAV 2016. Hlavním cílem jeho nasazení bylo zvýšení efektivity výroby.

Implementovaný systém pokrývá oblasti:

Jako nadstavba systému bylo implementováno oborové řešení BIZ4Elements pro pokročilé plánování a řízení výroby a řešení BIZ4Distribution pro řízené skladování a distribuci. Systém byl na začátku roku 2017 úspěšně spuštěn do ostrého provozu.

Řízení obchodních příležitostí probíhá prostřednictvím integrovaného CRM přímo v Dynamics NAV, kde jsou řízeny obchodní případy. Nový systém umožňuje přesněji sledovat a řídit náklady na pořízení materiálu, které jsou důležitým parametrem při cenotvorbě prodeje. Ruku v ruce s tím jde i sledování nákladů na údržbu a opravy strojů a přesnější plánování pravidelné údržby, což do té doby představovalo úzké místo ve výrobě.

KOVONA bude zároveň efektivněji řídit materiálové zásoby. Pokročilá evidence zásob surovin, polotovarů a výrobků umožní lepší využití současných skladových ploch a zoptimalizuje řízení materiálového toku uvnitř jednotlivých výrobních hal i mezi výrobními závody.

Komplexní podnikové řešení od společnosti NAVISYS přináší zákazníkovi dlouhodobě udržitelný ERP systém, který podporuje dynamický vývoj společnosti a pomáhá při řízení všech uvedených procesů. Některé z výše zmíněných efektů a přínosů nového ERP se projevily bezprostředně po spuštění do ostrého provozu a KOVONA tím získala velmi cenné informace potřebné nejen pro výrobní controlling. Na základě rozhodnutí investora bude již sjednocený informační systém implementován v krátké době také do dceřiných společností.

Ve společnosti KOVONA se nyní zahajuje implementace pokročilých funkcí plánování výroby prostřednictvím APS nástroje PlannerOne, které budou do produkčního prostředí spuštěny v  roce 2017.

Nástroj PlannerOne umožní pokročilé plánování  s ohledem na maximální pokrytí prodejů a využití dostupných výrobních kapacit. Dojde tím k optimalizaci výroby a výsledná eliminace operativních změn sníží náklady. KOVONA bude snadněji plnit termíny dodávek s ohledem na požadavky a potřeby obchodního oddělení.

V roce 2017 bude také realizováno řešení EDI pro elektronickou výměnu dat s významnými zákazníky (např. Hornbach, IKEA).

O společnosti KOVONA SYSTEM

KOVONA SYSTEM, a.s. je českou, prosperující a globálně orientovanou výrobní společností, která vznikla v roce 2000, a k jejímu významnému rozšíření došlo po vybudování výrobního areálu v Českém Těšíně v roce 2003. Primární aktivitou společnosti je velkosériová kovovýroba pro velké obchodní řetězce, výroba regálových systémů a válcovaných ocelových profilů.

Silnou stránkou jsou především unikátní automatizované technologie na výrobu židlí a komponent pro regálové systémy. Společnost exportuje své výrobky do řady zemí po celém světě, přičemž k největším odběratelům patří švédský řetězec s nábytkem IKEA.

Článek NAVISYS s.r.o. ze dne 21. března 2017 - úterý

Další články NAVISYS s.r.o.

Cool letní akce datového centra Coolhousing