logo NESS Czech s.r.o.

Smart Messaging Server: informování pacientů pomocí SMS

Společnost Ness Technologies nasadila řešení SMART Messaging Server v Oblastní nemocnici Kolín, které slouží k informování pacientů a jejich rodinných příslušníků pomocí zpráv SMS - např. o termínech vyšetření nebo o jeho přeložení na jiné lůžko. Po úspěšném testování se stane produktem pro nasazení v dalších zdravotnických zařízeních.

Společnosti Ness se podařilo vstoupit se svým řešením Smart Messaging Server, které dosud úspěšně funguje v náročném prostředí finančních institucí a dopravy, i do oblasti zdravotnictví. Jeho nasazením umožnil Ness kolínské nemocnici informovat pomocí zpráv SMS pacienty o termínech vyšetření a jejich příbuzné o případném přeložení pacienta. Včasná informování o termínech šetří léčebné kapacity a omezuje prostoje v případě, že pacient na vyšetření nedorazí. Druhá služba zamezuje nedorozuměním v případě, že příbuzní nenajdou pacienta na předpokládaném lůžku z důvodu jeho přeložení či změny léčby. Automatizovaný systém tak nahrazuje pracovníky v call centru, kteří jen za poslední čtyři měsíce informovali více než dva tisíce pacientů a příbuzných.

"Záměrem Nessu je prosadit se ve zdravotnictví vedle svých tradičních oblastí. Toto je jedno z prvních praktických nasazení aplikace Smart Messaging Server v oblasti zdravotnictví. Dosud naše řešení komerčně pracují ve finančních institucích a v dopravě. Pro zdravotnictví, které klade velký důraz na přímou komunikaci s pacientem, může být více než užitečné," říká Jan Čaboun, Project Manager Ness. "Velkou výhodou řešení bylo rychlé nasazení již vyvinutého a vyzkoušeného produktu, který vyřešil potřeby a požadavky uživatele," dodává Čaboun.

"Nemocnice měla k dispozici telefony na blízké pacientů už dříve. Ti se však ne vždy o změně dozvěděli. Mohlo se stát, že byl pacient přeložen narychlo či ve stresu. Sestry měly spoustu jiné práce a na informování příbuzných zkrátka nepomyslely, protože na prvním místě je vždy zabezpečit pacienta," chválí přínosy řešení ředitel Oblastní nemocnice Kolín, a.s. Petr Chudomel a dodává: "Teď to zařídí speciálně vyvinutý program: jakmile zdravotník zanese změnu oddělení do nemocničního informačního systému v počítači, odejde automaticky informace o jeho překladu formou SMS tomu, koho si pacient přál informovat."

Smart Messaging Server dovoluje inteligentně řídit tok SMS zpráv paralelně mezi různými firemními systémy a SMS centry mobilních operátorů a vyznačuje se vysokou propustností a spolehlivostí. Při konkrétním nasazení spolupracoval Ness s plzeňskou společností Medicalc Software, která provozuje v Kolíně svůj nemocniční informační systém. Řešení běží hostovaně v prostředí společnosti Ness, k němuž je připojen pomocí bezpečných webových služeb jednak nemocniční systém, ale také SMS centrum operátora. Ness poskytuje také dohled nad provozem služby SMART Messaging Server. V současnosti probíhá vývoj dalších messagingových produktových služeb jako je telefonní seznam, SMS informační systém nebo krizové řízení.

Další články k tématům - Kolín - Messaging - nemocnice - pacient - SMS - zdravotnictví - Jan Čaboun - Petr Chudomel

Článek NESS Czech s.r.o. ze dne 22. února 2011 - úterý

Další články od NESS Czech s.r.o.