logo OKsystem a.s.

Moderní docházkové systémy

Moderní docházkové systémy zpracovávají pevnou i pružnou pracovní dobu s rovnoměrným i nerovnoměrným rozdělením, plánují pracovní dobu, směny zaměstnanců a hlídají splnění všech zákonných požadavků a limitů.

Docházkové systémy jsou především určeny pro naplnění povinnosti zaměstnavatelů, uložené Zákoníkem práce, zejména k evidenci pracovní doby, práce přesčas, noční práce a pracovní pohotovosti a dále pracovních cest, dovolených, přestávek a překážek v práci.

Nové trendy evidence docházky

Moderním trendem je použití dotykových tabletů pro implementaci cenově dostupných a přitom funkčně bohatých docházkových terminálů. Docházkové terminály založené na platformě tabletu mohou poskytovat řadu doplňkových funkcí pro uživatele, kteří nemají přístup k vlastnímu počítači.

Zajímavou variantou pro evidenci docházky je mobilní terminál, založený na využití chytrých telefonů - SmartPhone. Zaměstnanci, kteří tráví většinu pracovní doby u zákazníků a na zahraničních pracovních cestách, mohou pořizovat docházkové záznamy prostřednictvím web rozhraní SmartPhone, který poskytuje i funkce geolokace, které lze volitelně využít pro uložení a následnou kontrolu skutečného místa pořízení záznamu.

Vedle terminálů zákazníci často požadují alternativní způsoby pro evidenci docházky, mezi které patří zadání docházky ve web aplikaci, nebo automatické generování docházky podle směn.

Důležité je plánování docházky, které umožňuje prostřednictvím konfigurovatelného systému schvalování zpracovat dovolené, pohotovosti, přesčasy a náhradní volna při respektování organizační struktury a oprávnění nadřízených zaměstnanců.

Plánování směn

Povinností zaměstnavatele je stanovit každému zaměstnanci rozvrh směn a seznámit jej s ním. Docházkový systém musí proto umožnit komfortní sestavení rozvrhu směn pro jednotlivé zaměstnance a pracovní skupiny, na základě požadavků na kapacitu a skladbu profesí, při respektování zákonných limitů, plánovaných dovolených a dalších překážek v práci.

Neméně důležitá je schopnost provádět jednoduše operativní změny v plánu směn a okamžitě je zpřístupnit dotčeným zaměstnancům a jejich vedoucím.

OKbase - modul Docházka

Docházkový modul podnikového informačního systému OKbase eviduje a plánuje docházku (pracovní dobu), přestávky, dovolené, pracovní cesty, práce přesčas, pohotovosti a překážky v práci zaměstnanců. Modul docházka je určen pro evidenci, prohlížení a opravu docházkových dat.

Jednotlivá řešení modulu Docházka:

Další články k tématům - docházka - geolokace - SmartPhone - tablet - terminál - zákon - zaměstnanci

Článek OKsystem a.s. ze dne úterý 12. března 2013

Další články od OKsystem a.s.

Jak využít dotace na IT školení ze vzdělávacího programu Jsem v kurzu

Fresh IT konference představí trendy a nejdůležitější změny v IT

IT kurzy v rámci dotačního programu MPSV fungují a jsou skutečně pro každého

Webinář pro zájemce o školení a certifikace Cisco

Excel jako lehká varianta pro BI

Na FreshAI 2023 zaujmou nejen přednášky

Konference Fresh AI se zaměří na různé úhly pohledu na umělou inteligenci

Fresh IT 2017 - konference zaměřená na technologie Microsoft, Cisco a Linux

IS Sociální dávky pro MPSV zajišťuje OKsystem

Šifrovaná firemní komunikace jednoduše s mini serverem Babelbox

Babelnet - česká platforma pro šifrovanou firemní komunikaci

Nové technologie a trendy v biometrii a čipových kartách na květnové konferenci OKsystem

Petr Panec - nový obchodní ředitel OKsystem

Dynamický biometrický podpis má uplatnění pro libovolná odvětví

BABEL - firemní platforma pro šifrovanou mobilní komunikaci

OKsystem oceněn v soutěži Českých 100 Nejlepších 2014

OKbase pomáhá v péči o zaměstnance Ministerstva kultury

OKbase pomáhá v péči o zaměstnance TS Plzeň

Informační systém OKbase pomáhá v péči o zaměstnance supermarketů BILLA

IS OKbase pomáhá řídit personalistiku a docházku u výrobce lůžek LINET

Úspěšný sedmý ročník konference Smart Cards and Devices Forum 2014

Řízení lidských zdrojů v Contipro zajistí OKbase

Čipové karty pro Krajský úřad Moravskoslezského kraje dodá OKsystem

Nové termíny pro neformální snídaně s OKbase

Aktuálními trendy smart cards a smart devices

OKsystem úspěšně působí v USA

S OKbase máte vždy a všude přehled o docházce zaměstnanců

Docházka

Moderní docházkové systémy

OKsystem pro český eGovernment

OKstartLAB podporuje technologiskou spolupráci mezi USA a ČR

Jana Benáková: nová obchodní ředitelka OKsystem

Školící strředisko OKsystem: nejlepší investicí je do vzdělávání

První oficiální mobilní aplikaci pro IFF vytvořil OKsystem

OKsystem posiluje obchodní tým OKbase

Docházka: nástroj pro plánování a evidenci pracovní doby

Trendy v personálních systémech

OKadresy usnadní přechod na registr RUIAN

Úspěšný třetí ročník SmartCard Forum 2010

Čipové karety Gemalto .NET splňují nároky v prostředí Windows

OKsystem se podílí na řešení studie projektu KONCEPT pro NÚOV