logo oXy Online s.r.o.

Soutěž o nejlepší skin pro OXID má své vítěze

Do finále se dostalo dvanáct nejlepších návrhů, které pak hodnotili samotní čtenáři Světa hardware. Hodnocení skinů zařazených do soutěže, jejímž sponzorem byla společnost Gigabyte, se zúčastnilo 211 hlasujících.

Společnost oXy Online hodnotí soutěž jako velmi úspěšnou. "Z přihlášených prací jsme vybrali dvanáct nejlepších, které splňovaly veškeré technické parametry a byly na velmi vysoké úrovni," uvedl za pořadatele soutěže Petr Uttendorfský, ředitel divize eSales firmy oXy Online. Pak už bylo hodnocení přímo na čtenářích Světa hardware, kteří mohli svůj hlas dát kterémukoliv z dvanácti nominovaných skinů. A jak hlasování skončilo ?

Absolutním vítězem soutěže o nejlepší skin pro OXID eShop se stal Lukáš Helebrandt alias primero z České Lípy se svým skinem Blue. Grafika je jeho koníčkem už od dvanácti let, má rád především webovou grafiku a návrhy plakátů. V současné době studuje Střední odbornou školu mediální grafiky a polygrafie v Rumburku a v budoucnu by se rád stal grafikem nebo designérem. "Do soutěže jsem se přihlásil, protože jsem chtěl zkusit, co ve mně je. Dozvěděl jsem se o tom poslední den před koncem, takže jsem neměl dost času na práci, ale s dávkou štěstí jsem skin stihl vypracovat. To, že jsem vyhrál, mě velmi příjemně překvapilo," sdělil vítěz. Na žádnou velkou inspiraci prý neměl čas a návrh si pouze nechal zhodnotit od babičky a dědy. Ze soutěže si odnesl netbook Gigabyte T1028X.

Na druhém místě se umístil Martin Dolenský pod přezdívkou Dolo ze Lhoty u Opavy se skinem Klasik. Martin Dolenský se webovou grafikou zabývá téměř profesionálně, zatím ji však bere především jako svůj koníček. Zaměřuje se především na návrhy internetových stránek a značky. Momentálně studuje informatiku na Masarykově univerzitě v Brně. O soutěži se dozvěděl z pravidelných e-mailů, které mu jakožto čtenáři Světa hardware docházejí. "Mým cílem bylo dostat se do první patnáctky. Původně jsem se chtěl zúčastnit s třemi stylově odlišnými návrhy, ale kvůli škole mi na to nevyšel čas a stihl jsem udělat jen jeden návrh, a to ten základní. Mým záměrem bylo vytvořit jednoduchý vzhled ve stylu, který je s oblibou využíván velkými společnostmi zabývajícími se prodejem elektroniky. Dalo by se říct, že právě u těch jsem se inspiroval," vysvětlil autor druhého nejlepšího návrhu, za který obdržel netbook Gigabyte M1022M.

Na třetí nejvyšší příčce se umístil Petr Papež pod nickem P@pi z Velešína. Do soutěže dodal hned tři návrhy skinů. Všechny tři se dostaly mezi nominované a nakonec zvítězil skin s názvem Čajovna. Grafice sevěnuje od malička, začal s 2D a 3D grafikou, s programem Adobe Photoshop pracuje asi 5 let. Jeho nejoblíbenější oblastí je právě webdesign, kterým se zabývá při studiu na univerzitě spolu s internetovým marketingem a SEO. Je také občasným přispěvatelem a dlouholetým členem komunity Světa hardware. Několikrát se již se svými návrhy účastnil soutěže SHWallpaper. "Jako člověka od internetového marketingu mě zaujal především OXID eShop ve verzi Community Edition. Jedná se o produkt na vysoké úrovni zdarma. Vidím v něm velký potenciál jak konkurovat zaběhlým zahraničním open-sourcovým řešením," přiblížil webdesigner. Pro první návrh, hardware obchod, našel inspiraci v počítačích. "Poté jsem si uvědomil, že většina návrhů ostatních soutěžících se bude otáčet především okolo hardware, proto jsem pro další dva skiny zvolil zcela jiné téma. Druhý obchod se nesl v duchu čajovny, tématem třetího byl prodej šperků," doplnil Papež. Právě za skin Čajovna získal držitel třetího místa 24" monitor LCD Samsung.

Bez ocenění ze soutěže neodešlo ani dalších devět nominovaných návrhů, které si mezi sebou rozdělily flash disky různých kapacit. Kompletní výsledky soutěže jsou ke zhlédnutí na stránkách Světa hardware. Vítězné návrhy si můžete prohlédnout tamtéž nebo na stránkách OXID eShopu. Pokud budou mít tyto návrhy úspěch i mezi širším publikem, je docela možné, že se v budoucnu objeví přímo v komerčních prezentacích některých e-shopů.

Stručně o sponzorovi soutěže

Sponzorem soutěže je společnost Gigabyte, jež byla založena v roce 1986 s primárním zaměřením na základní desky. Její záběr se postupně rozšiřoval (na grafické karty, skříně, chlazení...) a dnes se zabývá i vývojem vlastních notebooků a netbooků, s kterými jsme měli nedávno tu čest se podrobně seznámit v recenzi Gigabyte T1028X a M1022M: speciální netbooky (testované modely představují 1. a 2. cenu pro výherce). Firemní slogan "Upgrade Your Life" (zlepšete svůj život) Vás tak může doprovázet takřka na každém kroku.

Článek oXy Online s.r.o. ze dne čtvrtek 11. února 2010

Další články od oXy Online s.r.o.