logo PC HELP, a.s.

Modul Pracovní cesty v IS plusPortal

Modul Pracovní cesty obsahuje užitečné funkcionality a s ostatními moduly IS plusPortal lze vytvořit komplexní zaměstnanecký portál. Funkce modulu usnadňují a automatizují činnosti spojené s přípravou, schvalováním, průběhem i vyúčtováním tuzemských i zahraničních pracovních cest.

Pro zaměstnavatele i zaměstnance je důležitá evidence pracovních cest, ať už z legislativních důvodů nebo kvůli vnitřní kontrole, sledování nákladů a zefektivnění chodu podniku. Ve většině společností dochází ke sledování nákladů na pracovní cesty v papírové podobě: vytištěné formuláře vyplňované ručně, interní formuláře pro vyplňování na počítači, atd. Jde o časově náročný proces, ve kterém může snadno dojít k chybě, případně ke ztrátě informací v důsledku ztráty dokumentu.

Lidé a software jako pilíře společnosti

Podniky do svých zaměstnanců, jejich vzdělávání a rozvoje, investují až 60% provozních výdajů. Aby byly tyto investice smysluplné a společnost z nich vytěžila maximum, jsou stále častěji zaváděny moderní softwarové nástroje. Součástí těchto nástrojů je i databáze informací, které mohou být ceněny jako organizační zdroj a využívány k významnému zefektivňování chodu celé společnosti.

Lidé, jejich znalosti, dovednosti a čas jsou největší devizou každého podniku a proto došlo k vývoji a přizpůsobování systémů zaměřených na HR. HR systémy tak pomáhají podnikům sladit personální strategii s obchodními cíly. Výhodou propojení je následně vyšší efektivita spojená s nižšími náklady práce.

Přínos moderních aplikací

Moderní HR systémy však neslouží pouze vedení společnosti, ale měly by být pomocníkem napříč celým podnikem. Jejich přínosem je úspora času i peněz. Pokud do systému zadávají data sami zaměstnanci, jsou informace k dispozici téměř okamžitě a odpadá riziko ztráty nebo zkreslení údajů.

Z pohledu zaměstnance je možno téměř okamžitě po schválení procesu (dovolené, pracovní cesty) obdržet tuto informaci, pokud je struktura schvalování v podniku nastavena. Jedná se o formu komunikace mezi nadřízeným a zaměstnancem.

Proces zadávání a schvalování pracovních cest umožňuje modul Pracovní cesty webové aplikace plusPortal. Zaměstnanec může zadat pracovní cestu před jejím započetím a nechat si ji schválit od nadřízeného (nadřízených). Zpracuje ji až po jejím ukončení, když zná přesné časy a doby trvání pracovní cesty.

I v tomto případě dojde ke schválení a záznam končí na účetním oddělení, kde dochází k jeho vyúčtování. Aplikace plusPortal je napojena na aktuální data týkající se vyhlášek o uznatelné ceně pohonných hmot, nároků na cestovné a stravné v zahraničí, včetně platných kurzů zahraničních měn.

Vzhledem k tomu, že se jedná o webovou aplikaci, tak si zaměstnanec může služební cestu zadat i z domu nebo ji zpracovat po jejím ukončení.

ŠTÍTKY - HR - IS - zaměstnanci

Článek PC HELP, a.s. ze dne 9. listopadu 2012 - pátek

Další články PC HELP, a.s.

Nabídka zaměstnání PC HELP, a.s.