logo Český telekomunikační úřad

116000: Horká linka pro případy pohřešovaných dětí

ČTÚ rozhodl v souladu s ustanovením § 30 odst. 2 zákona o elektronických komunikacích o udělení oprávnění k využívání evropského harmonizovaného čísla 116000 pro přístup ke službě "Horká linka pro případy pohřešovaných dětí".

ČTÚ dále rozhodl o využívání evropského harmonizovaného čísla 116123 pro přístup ke službě se sociální hodnotou "Linky důvěry poskytující emocionální podporu".

Telefonní linky 116000 a 116123 jsou součástí číselných rozsahů 116000 až 116111 a 116113 až 116999, vyhrazených pro evropská harmonizovaná čísla v souladu s Rozhodnutím Komise (2007/116/ES, ve znění pozdějších změn) o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu 116 pro služby se sociální hodnotou.

Oprávnění k využívání čísel 116000 a 116123 byla udělena občanskému sdružení Ztracené dítě o. s., se sídlem Praha 4, Hněvkovská 1241/34, PSČ 148 00, IČO 22753974.

Horká linka pro případy pohřešovaných dětí - 116 000

Bude přijímat hovory ohlašující pohřešované děti a předávat je policii. Nabídne rovněž podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě a bude nápomocná při vyšetřování. Služba bude dostupná na celém území ČR, 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu.

Linka důvěry poskytující emocionální podporu - 116123

Umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho odsuzovala. Nabízí také emocionální podporu těm, kteří trpí samotou, nacházejí se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě. Pokud nebude služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti služby byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude opět dostupná.

O zprovoznění uvedených služeb bude veřejnost včas informována.

Další články k tématům - 116000 - 116123 - policie - telefonie

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 31. srpna 2012

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání