Sdružení evropských regulačních orgánu BEREC podpořilo přístup ČTÚ při výpočtu velkoobchodních cen za ukončení volání v pevných sítích. Sdružení se tak neztotožnilo s připomínkami, které k návrhu ČTÚ vznesla v rámci notifikačního procesu Evropská komise.
Stanovisko BEREC mimo jiné potvrzuje, že nákladový model využitý ČTÚ při výpočtu cen za fixní terminaci - tedy cen, které si mezi sebou platí operátoři při volání do cizí sítě - je v souladu s Doporučením plně založen na sítích nové generace (NGN).
Zveřejnění stanoviska předcházel měsíční detailní přezkum metodiky a nákladového modelu expertní skupinou BEREC. Té ČTÚ poskytl na vyžádání všechny relevantní podklady nutné pro posouzení připomínek Evropské komise. Stanovisko bylo přijato hlasováním předsedů jednotlivých regulačních orgánů v EU 21. ledna 2013.
BEREC zároveň upozornil na tři části nákladového modelu, které by před vydáním finálního rozhodnutí o ceně pro společnost Telefónica Czech Republic, a.s., měly být znovu prověřeny.
Jedná se o vyčíslení nákladů na velkoobchodní vyúčtování služby terminace (billing), stanovení poměru cen ve špičce a mimo špičku a ověření vlivu (ne)zahrnutí terminace mezinárodních příchozích hovorů do přírůstku (inkrementu), jehož náklady model stanovuje. Tyto okruhy bude ČTÚ v probíhajícím procesu notifikace rozhodnutí o ceně konzultovat s Evropskou komisí.
Od roku 2011 zahájila Evropská komise podle článků 7 a 7a Rámcové směrnice 19 přezkumných fází k návrhům analýz či nápravných opatření jednotlivých národních regulačních orgánů. Ve všech doposud uzavřených případech přitom BEREC buď plně, či z větší části podpořil oprávněnost připomínek Evropské komise.
Výjimku z této dosavadní praxe tvoří stanovisko BEREC k návrhu analýzy velkoobchodního broadbandového trhu č. 5, kterým BEREC v červenci 2012 podpořil přístup ČTÚ k jeho vymezení a analýze.
I přes toto podpůrné stanovisko Evropská komise nakonec využila svého práva nesouhlasit a ČTÚ návrh analýzy stáhnul.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 30. ledna 2013
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami