logo PREMIER system, a.s.

ERP PREMIER hlídá kredibilitu obchodních partnerů

Nové funkce ERP systému PREMIER nyní dokáží automaticky varovat při vystavování faktur subjektu v insolvenci nebo před nespolehlivými plátci DPH. ERP PREMIER tak dokáže zabránit nebezpečným finančním ztrátám.

Ještě před vystavením objednávky či faktury dokáže ERP PREMIER rozpoznat firemní subjekt v insolvenci nebo třeba i nespolehlivého plátce DPH. Včasné varování tak pomůže vybalancovat riziko nedobytných pohledávek i tvrdé sankce finančního úřadu. Zejména firmy s rozsáhlou základnou odběratelů, dodavatelů a spolupracujících subjektů se denně potýkají s problémem důvěryhodnosti druhé strany.

"Ze zkušeností našich zákazníků víme, jak je tzv. lustrování schopnosti obchodních partnerů splácet své závazky a neustálá kontrola insolvenčního rejstříku v tomto případě časově náročnou, avšak nezbytnou činností. Druhým častým problémem je neukázněnost obchodních partnerů při odvodu DPH. Ze zákona přitom v tomto ohledu za své dodavatele ručí samotná firma a na firmy pak dopadají statisícové náhrady nebo sankce", potvrzuje Boleslav Buzek, zakladatel a jednatel PREMIER system, a.s.

Na oba časté problémy se zaměřili vývojáři známého ERP systému PREMIER a přicházejí se dvěma unikátními funkcemi, které ohlídají problematické obchodní partnery zcela automaticky.

Systém odhalí nespolehlivé plátce DPH

Od února 2013 systém PREMIER automaticky testuje, zdali partner není nespolehlivý plátce DPH a tyto údaje automaticky eviduje na kartě dané firmy. Přibyla také automatická výstraha ještě před vystavením objednávky nebo faktury. Údaje jsou čerpány při přidávání dokladů na pozadí, systém tak zbytečně nezdržuje zaměstnance při práci.

V případě potřeby lze tabuli vypnout v globálních nebo omezujících předvolbách. Nastavit lze i po kolika dnech údaje "zastarají" a bude prováděn nový test. Standardně jsou přednastaveny tři dny.

Firmy v insolvenci

Další užitečnou funkcí PREMIER system, která přišla s novou verzí programu X4.2 již na přelomu roku, je automatické upozornění na insolvenci obchodního partnera. Při pořizování faktury probíhá stejně jako v předchozím případě na pozadí automatický test solventnosti vyhledáváním v insolvenčním rejstříku.

V případě potřeby PREMIER system uživatele upozorní skrze výstražnou hlášku. Barevná výstraha insolvence se následně kvůli přehlednosti objeví i na kartě obchodního partnera a ve všech jeho dokladech v systému.

Další články k tématům - ERP - fakturace - insolvence - Boleslav Buzek

Článek PREMIER system, a.s. ze dne úterý 19. února 2013

Další články od PREMIER system, a.s.