logo SAP ČR,spol. s r.o.

Dopady digitalizace na chování spotřebitelů a zaměstnanců

V obou případech je nutné se zaměřit na pozitivní zkušenosti a emoce. Právě této problematice se věnovaly dvě nedávné digitální konference pořádané společností SAP - Customer Experience Summit a Human Experience Summit.

Změnu spotřebitelského chování podle průzkumu společnosti Kantar očekává 93% vedoucích pracovníků. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů zaznamenalo dopady na rozpočet svých domácností a polovina se z nejrůznějších důvodů cítí znepokojena.

Právě v takových situacích se lidé více zaměřují na to, co nakupují - nejde ovšem jen o samotnou cenu, ale i o hodnotu daného produktu či služby.

Zákazníci ocení personalizovaný zážitek

Pandemie změnila nákupní zvyklosti spotřebitelů. Díky digitálním řešením se společnosti mohou těmto změnám přizpůsobit, oslovit různé skupiny zákazníků a poskytnout jim nové zážitky i emoce. Ty, které dokáží náladu svých zákazníků předvídat a zaměří se na budování pozitivní zkušenosti a emoce svých zákazníků, čeká růst a vyšší tržby.

Technologie při budování pozitivní zákaznické zkušenosti využívá například společnost Adidas Runtastic vyvíjející aplikace a služby pro sledování sportovních aktivit. Její obchodní model je založen hlavně na propojení s uživateli a jejich fitness aktivitami.

V době, kdy kvůli pandemii došlo k uzavření sportovních center, umožnila firma svým zákazníkům bezplatný 90denní přístup k prémiovému účtu. Následně nasadila mobilní technologii Emarsys z portfolia SAP Customer Experience, která umožňuje efektivnější a osobnější komunikaci se svými zákazníky.

Díky ní chce v následujících měsících posílit interakci s uživateli a jejich personalizaci v reálném čase větší diverzifikací zpráv zaměřených na jednotlivce v různých fázích cvičení.

Péče o zaměstnance na dálku

Výrazné změny přinesla pandemie i do oblasti péče o zaměstnance, kteří jsou nejdůležitějším prvkem obchodní strategie každé firmy. Změny charakteru lidské práce vlivem technologií, většinová práce z domácích kanceláří a nutnost vést týmy na dálku přiměly řadu společností digitalizovat i oblast HR a zaměřit se na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců.

Například s pomocí cloudového řešení SAP SuccessFactors dosáhla i samotná společnost SAP historicky nejvyšší úrovně spokojenosti zaměstnanců s personálními službami poskytovanými centrem podnikových služeb SAP Services.

Stejně jako v případě zákazníků se stalo klíčovým tématem budování pozitivní zkušenosti. Důležitou součástí je v tomto ohledu i koučování, mentoring a podpora zaměstnanců v pracovním i osobním životě.

Další články k tématům - digitalizace - emoce - konference - pandemie - spotřebitel - zaměstnanci

Článek SAP ČR,spol. s r.o. ze dne čtvrtek 27. května 2021

Další články od SAP ČR,spol. s r.o.

Digitalizace se v éře akcelerační ekonomiky stává byznysovou službou

Draslovka přechází na novou generaci cloudových systémů SAP

SAP Labs buduje v Brně oddělení zaměřené na analýzu firemních procesů

B2B portál na platformě SAP Commerce Cloud

Digitální transformace s podporou nových SAP produktů a služeb

Rekordní počet udělených grantů SAP iniciativy Meet and Code 2021

Digitální transformace podnikání aktuálně hýbe všemi obory

Digitální transformace na SAP Industry Days 2021

SAP iniciativa Meet and Code 2021 opět podporuje digitální vzdělávání mladých

Google Cloud je strategickým partnerem pro nabídku RISE with SAP

Projekt Everest získal ocenění v soutěži SAP Quality Awards

Flexibilní volba místa a času práce podle individuálních potřeb

Inovace SAP s vizí podnikatelské komunity

Dopady digitalizace na chování spotřebitelů a zaměstnanců

SAP software pomáhá s přípravou NHL zápasů

Aktuální trendy v oblastech zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti

Automatizovaná SAP řešení pomáhají zrychlit proces očkování

Digitální HR v cloudu pomáhá se standardizací a optimalizací řízení lidských zdrojů

RISE with SAP - nové řešení na podporu digitální transformace

Bezpečná, moderní a dlouhodobě udržitelná řešení pro efektivní veřejnou správu

SAP technologie pro moderní stát

Vývoj podnikových aplikací bez nutnosti programování

Efektivní řízení kontaktu se zákazníky s podporou nové generace SAP Customer Data Platform

SAP pomáhá snižovat dopady koronavirové krize

Digitální vzdělávání mladých s podporou SAP iniciativy Meet and Code 2020

Nové funkce SAP Business Technology Platform

Strategie SAP pro ekosystém dodavatelských řetězců

Lepší plánování podnikových zdrojů se SAP S/4HANA Cloud 2005

Ladislav Kučera v čele vedení HR týmu SAP ČR

Martin Janáček ze SAP Labs ČR viceprezidentem pro globální tým AIS

SAP vzdělávací iniciativa poskytuje bezplatnou digitální výuku

Bezplatná SAP řešení pomáhají v boji s pandemií koronaviru

Garance podpory a inovací SAP S/4HANA pro dalších 20 let

SAP opět posiluje v oblasti cloudových služeb

SAP S/4HANA urychluje digitalizaci procesů Deutsche Telekom

Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP iniciativy Meet and Code

ERP SAP s podporou eNeschopenka pro elektronickou komunikaci s ČSSZ

Projekt Embrace urychlí implementaci cloudových SAP řešení na platformě Azure

SAP S/4HANA Public Cloud s lokalizací pro český trh

Partnerství SAP a UNICEF pomáhá mladým lidem ze znevýhodněných komunit

Meet and Code - digitální vzdělávání pro děti a mládež s finanční podporou SAP

Rozšíření podnikových aplikací s podporou SAP Leonardo IoT

Zájem o cloudové služby i počet zákazníků SAP S/4HANA roste

SAP Labs Brno se podílí na vývoji globálních IT řešení

Core HR řešení v cloudu pro personalistiku FOXCONN CZ

Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP

Nové možnosti strojového učení a analytiky v portfoliu SAP Leonardo

Ochrana osobních údajů je pro SAP hlavní prioritou

Digitalizace personální agendy

Ženský tenis pohledem datové analýzy