logo SAP ČR,spol. s r.o.

Bezpečná, moderní a dlouhodobě udržitelná řešení pro efektivní veřejnou správu

Hlavním tématem virtuální konference SAP Infoden pro veřejný sektor 2021, kterou pořádaly české a slovenské pobočky SAP za podpory IBM, byla modernizace veřejného sektoru postavená na třech pilířích - občan v centru zájmu, datově řízený stát a efektivní organizace.

V úvodu konference Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR, shrnula roli IT během pandemie. Společnost SAP podle ní například velmi rychle upravila eNeschopenku tak, aby podporovala COVIDové programy a ošetřovné.

V rámci pomoci organizacím postiženým pandemií SAP již v březnu 2020 celosvětově zdarma uvolnil celou řadu řešení, například pro sběr zpětné vazby od zaměstnanců pracujících z domova.

"Zmínit můžeme také německou aplikaci na způsob e-Roušky, která během uzávěry pomáhala promptnímu návratu turistů a má přes 20 milionů stáhnutí, anebo platformu, kterou jsme vyvinuli spolu s Evropskou komisí s cílem propojit národní eRouškové aplikace. Loňský rok umožnil informačním technologiím potvrdit své místo na slunci a ukázat svoji důležitost," uvedla Hana Součková.

Tři pilíře moderní veřejné správy:

Virtuální konference SAP Infoden pro veřejný sektor 2021 proběhla ve čtvrtek 21. 1. 2021.

Příležitosti pro digitální stát

V Čechách a na Slovensku dodává SAP veřejnému sektoru spolehlivá řešení již téměř 30 let nejen jako ekonomický systém pro organizace státní správy, zdravotnictví, školství, ale i jako platformu pro kritické systémy státu, jakými jsou státní pokladna, výplatní stroj pojistných i nepojistných dávek, dotační systémy či daňový systém.

Software SAP také podporuje personalistiku pro statisíce zaměstnanců státní správy. Stále ale existuje mnoho příležitostí k digitalizaci a inovacím i v jiných v oblastech.

Martin Ferenec, generální ředitel slovenské pobočky SAP, zhodnotil situaci na Slovensku a přiblížil stav informatizace slovenské veřejné správy i některé zajímavé projekty.

Václav Provazník z IBM Česká republika hovořil mimo jiné o tom, že již 4 dny po vyhlášení nouzového stavu IBM připravila chatbota Anežku, který pomáhal návštěvníkům webu ministerstva zdravotnictví s orientací ve složité situaci. Během prvního týdne odbavila Anežka 50 tisíc interakcí a umožnila lidem v callcentrech soustředit se na složitější problémy.

Vladimír Dzurilla, poradce předsedy vlády a zmocněnec vlády pro oblast IT, a Milan Ištván, prezident Partnerstvá pre prosperitu, se během panelové diskuse zaměřili na digitální stát z pohledu České republiky i Slovenska a na to, jaké výzvy obě země čekají v oblasti digitalizace. Diskutovali také o cloudových technologiích, umělé inteligenci a v závěru představili svoji vizi fungování moderního státu v roce 2030.

V navazující panelové diskusi se Jan Halíř, ředitel sekce ekonomicko-správní v ČSSZ, a Ivo Rosypal, ředitel odboru provozu a rozvoje EKIS na Ministerstvu vnitra ČR, zabývali vybranými projekty české veřejné správy z IT pohledu, například elektronickou neschopenkou či portálem občana.

V odpoledním bloku vystoupili odborníci ze společností SAP a IBM ve třech separátních sekcích s dalšími příspěvky, v nichž se věnovali automatizaci agendových systémů, flexibilní realizaci inovativních procesů moderní veřejné správy, ekonomickému systému nové generace, personalistice pro 21. století a dalším tématům.

Článek SAP ČR,spol. s r.o. ze dne 22. ledna 2021 - pátek

Další články od SAP ČR,spol. s r.o.

Digitální transformace podnikání aktuálně hýbe všemi obory

Digitální transformace na SAP Industry Days 2021

SAP iniciativa Meet and Code 2021 opět podporuje digitální vzdělávání mladých

Google Cloud je strategickým partnerem pro nabídku RISE with SAP

Projekt Everest získal ocenění v soutěži SAP Quality Awards

Flexibilní volba místa a času práce podle individuálních potřeb

Inovace SAP s vizí podnikatelské komunity

Dopady digitalizace na chování spotřebitelů a zaměstnanců

SAP software pomáhá s přípravou NHL zápasů

Aktuální trendy v oblastech zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti

Automatizovaná SAP řešení pomáhají zrychlit proces očkování

Digitální HR v cloudu pomáhá se standardizací a optimalizací řízení lidských zdrojů

RISE with SAP - nové řešení na podporu digitální transformace

Bezpečná, moderní a dlouhodobě udržitelná řešení pro efektivní veřejnou správu

SAP technologie pro moderní stát

Vývoj podnikových aplikací bez nutnosti programování

Efektivní řízení kontaktu se zákazníky s podporou nové generace SAP Customer Data Platform

SAP pomáhá snižovat dopady koronavirové krize

Digitální vzdělávání mladých s podporou SAP iniciativy Meet and Code 2020

Nové funkce SAP Business Technology Platform

Strategie SAP pro ekosystém dodavatelských řetězců

Lepší plánování podnikových zdrojů se SAP S/4HANA Cloud 2005

Ladislav Kučera v čele vedení HR týmu SAP ČR

Martin Janáček ze SAP Labs ČR viceprezidentem pro globální tým AIS

SAP vzdělávací iniciativa poskytuje bezplatnou digitální výuku

Bezplatná SAP řešení pomáhají v boji s pandemií koronaviru

Garance podpory a inovací SAP S/4HANA pro dalších 20 let

SAP opět posiluje v oblasti cloudových služeb

SAP S/4HANA urychluje digitalizaci procesů Deutsche Telekom

Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP iniciativy Meet and Code

ERP SAP s podporou eNeschopenka pro elektronickou komunikaci s ČSSZ

Projekt Embrace urychlí implementaci cloudových SAP řešení na platformě Azure

SAP S/4HANA Public Cloud s lokalizací pro český trh

Partnerství SAP a UNICEF pomáhá mladým lidem ze znevýhodněných komunit

Meet and Code - digitální vzdělávání pro děti a mládež s finanční podporou SAP

Rozšíření podnikových aplikací s podporou SAP Leonardo IoT

Zájem o cloudové služby i počet zákazníků SAP S/4HANA roste

SAP Labs Brno se podílí na vývoji globálních IT řešení

Core HR řešení v cloudu pro personalistiku FOXCONN CZ

Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP

Nové možnosti strojového učení a analytiky v portfoliu SAP Leonardo

Ochrana osobních údajů je pro SAP hlavní prioritou

Digitalizace personální agendy

Ženský tenis pohledem datové analýzy

Nabídka zaměstnání SAP ČR,spol. s r.o.