logo SAP ČR,spol. s r.o.

Studie Forrester Wave analyzuje aktuální trendy v CRM

Podle studie společnosti Forrester Research IS určený pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) využívá 56 % velkých společností v Evropě a Severní Americe, 17 % firem plánuje jeho pořízení do dvou let. Studie současbě potvrzuje vedoucí roli systému SAP CRM na tomto trhu.

Analýza Forrester Wave rovněž mapovala priority, které mají velké společnosti v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Firmy působící na B2B trhu nejčastěji uváděly získání nových zákazníků (uvedlo 66 % respondentů), udržení stávajících zákazníků a zvýšení jejich loajality (63 %) a prodej více produktů či služeb stávajícím zákazníkům (50 %). V případě společností, které se orientují na koncové spotřebitele (B2C), je nejdůležitější prioritou udržení stávajících zákazníků a zvýšení jejich loajality (72 %), následuje zlepšování zkušeností zákazníků s výrobkem či službou (62 %) a získání nových zákazníků (45 %).

"Zákazníci jsou bezpochyby tím nejcennějším bohatstvím každé společnosti. Firmy neustále hledají cesty, jak získat nové zákazníky, jak u stávajících zvýšit loajalitu a jak zároveň udržet náklady na marketing, prodej a obsluhu zákazníků na udržitelné úrovni. Je proto poměrně překvapující, že systém pro řízení vztahů se zákazníky využívá v dnešní době jen 56 % velkých společností - právě CRM systém totiž pomáhá uvedené priority prakticky naplňovat. V České republice je míra využívání CRM nástrojů podle existujících odhadů ještě mnohem nižší, což tuzemské firmy bohužel v boji o zákazníky znevýhodňuje," řekl Ján Ferjo, Business Development Manager společnosti SAP pro region CEE.

CRM systémy - aktuální trendy

Analýza Forrester Wave ukázala, že mnoho společností se s nástupem krize rozhodlo zrušit nebo minimálně odložit své investice do CRM - nyní si však uvědomují, že to nebyl nejvhodnější krok a opět tyto investice plánují. Od CRM však nyní vyžadují více - postupně se tak rozšiřují možnosti nových systémů a přibývají nové funkce.

Jedním z aktuálních trendů je tlak na podporu mobilního přístupu k informacím. Společnosti vyžadují, aby k CRM systému bylo možno přistupovat kdykoliv, odkudkoliv a pomocí jakéhokoliv zařízení od smartphonů až po domácí počítače. Díky tomu mohou i obchodníci v terénu získat ty nejpodrobnější informace například o minulých objednávkách zákazníka, s nímž se právě chystají jednat.

Důležitým faktorem při výběru CRM je jeho dostupnost formou SaaS (Software-as-a-Service), je to jedna z prvních věcí, kterou zájemci o nový CRM systém sledují. Dokonce mnozí z nich uvažují o přechodu ze stávajícího systému na ten, který využívá principu SaaS.

Nejnovějším trendem v oblasti CRM je pak takzvané "social CRM", tedy propojování zákaznických systémů s možnostmi sociálních sítí. Ty používá stále větší množství stávajících i potenciálních spotřebitelů a často si jejich prostřednictvím vyměňují i zkušenosti s konkrétními výrobky či službami. Jak ovšem konstatuje analýza Forrester Wave, skutečná hodnota sociálních médií v podnikání je zatím nejasná.

SAP CRM zůstává vedoucím řešením na trhu

Výzkumu Forrester Wave se zúčastnilo 455 velkých společností z Evropy a Severní Ameriky. Do výzkumu bylo zařazeno osmnáct CRM systémů, které byly porovnávány podle 516 kritérií odrážejících požadavky firemních uživatelů. Po důkladné analýze všech systémů se potvrdilo, že na jejich špičku stále patří SAP CRM, který nabízí jedno z nejkomplexnějších řešení s největší užitnou hodnotou. SAP podle hodnocení studie stále pracuje na vylepšování své nabídky, celkové užitné hodnoty a snižování TCO (total cost of ownership). Forrester Wave také oceňuje jeho kvalitní uživatelské rozhraní a možnost přizpůsobení zobrazení požadavkům uživatele. Studie posuzovala nejnovější SAP CRM ve verzi 7.0.

Další články k tématům - analýza - B2B - B2C - CRM - Forrester - SaaS - Ján Ferjo

Článek SAP ČR,spol. s r.o. ze dne úterý 17. srpna 2010

Další články od SAP ČR,spol. s r.o.

Digitalizace se v éře akcelerační ekonomiky stává byznysovou službou

Draslovka přechází na novou generaci cloudových systémů SAP

SAP Labs buduje v Brně oddělení zaměřené na analýzu firemních procesů

B2B portál na platformě SAP Commerce Cloud

Digitální transformace s podporou nových SAP produktů a služeb

Rekordní počet udělených grantů SAP iniciativy Meet and Code 2021

Digitální transformace podnikání aktuálně hýbe všemi obory

Digitální transformace na SAP Industry Days 2021

SAP iniciativa Meet and Code 2021 opět podporuje digitální vzdělávání mladých

Google Cloud je strategickým partnerem pro nabídku RISE with SAP

Projekt Everest získal ocenění v soutěži SAP Quality Awards

Flexibilní volba místa a času práce podle individuálních potřeb

Inovace SAP s vizí podnikatelské komunity

Dopady digitalizace na chování spotřebitelů a zaměstnanců

SAP software pomáhá s přípravou NHL zápasů

Aktuální trendy v oblastech zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti

Automatizovaná SAP řešení pomáhají zrychlit proces očkování

Digitální HR v cloudu pomáhá se standardizací a optimalizací řízení lidských zdrojů

RISE with SAP - nové řešení na podporu digitální transformace

Bezpečná, moderní a dlouhodobě udržitelná řešení pro efektivní veřejnou správu

SAP technologie pro moderní stát

Vývoj podnikových aplikací bez nutnosti programování

Efektivní řízení kontaktu se zákazníky s podporou nové generace SAP Customer Data Platform

SAP pomáhá snižovat dopady koronavirové krize

Digitální vzdělávání mladých s podporou SAP iniciativy Meet and Code 2020

Nové funkce SAP Business Technology Platform

Strategie SAP pro ekosystém dodavatelských řetězců

Lepší plánování podnikových zdrojů se SAP S/4HANA Cloud 2005

Ladislav Kučera v čele vedení HR týmu SAP ČR

Martin Janáček ze SAP Labs ČR viceprezidentem pro globální tým AIS

SAP vzdělávací iniciativa poskytuje bezplatnou digitální výuku

Bezplatná SAP řešení pomáhají v boji s pandemií koronaviru

Garance podpory a inovací SAP S/4HANA pro dalších 20 let

SAP opět posiluje v oblasti cloudových služeb

SAP S/4HANA urychluje digitalizaci procesů Deutsche Telekom

Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP iniciativy Meet and Code

ERP SAP s podporou eNeschopenka pro elektronickou komunikaci s ČSSZ

Projekt Embrace urychlí implementaci cloudových SAP řešení na platformě Azure

SAP S/4HANA Public Cloud s lokalizací pro český trh

Partnerství SAP a UNICEF pomáhá mladým lidem ze znevýhodněných komunit

Meet and Code - digitální vzdělávání pro děti a mládež s finanční podporou SAP

Rozšíření podnikových aplikací s podporou SAP Leonardo IoT

Zájem o cloudové služby i počet zákazníků SAP S/4HANA roste

SAP Labs Brno se podílí na vývoji globálních IT řešení

Core HR řešení v cloudu pro personalistiku FOXCONN CZ

Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP

Nové možnosti strojového učení a analytiky v portfoliu SAP Leonardo

Ochrana osobních údajů je pro SAP hlavní prioritou

Digitalizace personální agendy

Ženský tenis pohledem datové analýzy