logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Ceny zboží na internetu padají

Ekonomická situace se uklidňuje a ceny zboží v internetových obchodech klesají. Podle aktuálního průzkumu ceny zboží na tuzemském internetu se v posledních třech měsících výrazně snížily u plazmových i LCD televizorů.

Ze všech měřených komodit na internetu byl zaznamenán cenový pokles u plazmových televizorů. Zatímco v srpnu byla průměrná cena plazmového televizoru 31363 Kč, v září se zboží na internetu prodávalo za 27006 Kč, což je nejméně od začátku letošního roku. Za jediný měsíc se tak průměrná cena snížila o bezmála 14 %. Levněji lze nyní pořídit také LCD televizory. V posledních třech měsících poklesla jejich cena o více než 9 %, v září se ustálila na částce 17540 Kč.

"Od začátku roku se průměrná cena televizí prodávaných na internetu snížila o 20 %, což jistě podpoří zájem o přístroje s vysokým rozlišením," uvedl Michal Ježek ze společnosti, nabízející profesionální řešení pro realizace e-shopů. "Ve třetím čtvrtletí jsme mohli pozorovat určitou konsolidaci trhu. Ceny přestávají kolísat a postupně klesají. Všechny světové měny jsou nyní stabilnější a upevnilo se také postavení koruny vůči euru," doplnil Ježek.

Z posledního měření vyplynulo, že stejně jako u televizorů lze momentálně ušetřit například na nákupu notebooků. V září činila průměrná hodnota přenosných počítačů na internetu 24261 Kč, což je o 7 % méně než v červenci a dokonce o 18 % méně než v lednu.

Trvalý trend snižování cen je patrný rovněž u parfémů. Za poslední rok klesla cena značkových vůní na internetu o více než 4 %. Loni v srpnu se parfémy v e-shopech prodávaly v průměru za 1040 Kč, zatímco letos v srpnu pouze za 995 Kč. "Aktuální tendence zlevňování značkových parfémů je výsledkem konkurenčního boje. Internetové obchody se prostřednictvím nízké ceny snaží motivovat zákazníky k nákupu, pro které se stává v době ekonomické krize cena hlavním kritériem při výběru," vysvětlil Daniel Kopecký, obchodní ředitel internetového obchodu.

Ceny zboží na internetu měří speciální aplikace. Základem technologie je robot, jenž je schopen během krátké chvíle určit průměrnou cenu jakéhokoliv zboží z neomezeného počtu e-shopů.

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne 10. listopadu 2009 - úterý

Další články Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou