logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Jak reklamovat telekomunikační služby

Jedním z nejčastějších dotazů spotřebitelů je dotaz, jak postupovat při reklamaci telekomunikačních služeb. Nejčastěji se jedná o špatné vyúčtování za služby, či neposkytnutou službu, či poskytnutou pouze v omezené míře.

Reklamace telekomunikačních služeb má svá specifika a to především v odlišné lhůtě, v jaké je nutné právo na reklamaci uplatnit.

Pokud Vám přijde účet za telefon a podivujete se nad účtovanou částku, musíte reklamaci uplatnit u Vašeho poskytovatele bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování za služby.

V případě, že se nejedná o reklamaci vyúčtování, je nutné reklamovat do dvou měsíců od poskytnutí vadného plnění (např. reklamace nefunkčního internetu apod.) jinak právo zaniká.

Podání reklamace nemá odkladný účinek, Český telekomunikační úřad však může v odůvodněných případech přiznat odkladný účinek podané reklamace. Proti rozhodnutí o přiznání či nepřiznání odkladného účinku podané reklamace se nelze odvolat.

Reklamace musí být vyřešena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne jejího uplatnění. Výjimku tvoří reklamace, při které je nutné projednání se zahraničním provozovatelem (např. reklamace ceny za roaming), tam má poskytovatel telekomunikačních služeb lhůtu 2 měsíce na vyřízení reklamace.

Další články k tématům - reklamace - vyúčtování - služby - roaming

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 3. listopadu 2008

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc