V nejbližších hodinách uvítá informační server Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) jeden a půl miliontého návštěvníka. Zatímco od spuštění webu v roce 1998 trvalo sedm let, než počítač zaznamenal čtvrt milionů zájemců o spotřebitelské informace, posledních 500 000 lidí tuto adresu vyhledalo za posledních 10 měsíců ...
Server změnil za poslední rok svou tvář, stal se barevnějším a přitažlivějším, zároveň se snaží přinášet aktuální články z různých oblastí spotřebitelského života.
Je evidentní, že roste zájem o spotřebitelská témata, o zasvěcené rady v situaci, kdy spotřebitel neví, jak reagovat. Podle statistiky návštěvnosti serveru se uživatelé nejvíce zajímají o spotřebitelské poradenství. V žebříčku návštěvnosti jsou na předních místech také české právní normy se vztahem k ochraně spotřebitele – zejména zákon o ochraně spotřebitele či občanský zákoník. Počet stížností podle oblastí výrobků se příliš nemění, na čelných místech se střídají problémy s obuví a elektronikou, následované potížemi s počítači, rostou také stížnosti na oblast financí a telekomunikací.
"Vezmeme-li v úvahu, že drtivá většina návštěvníků našeho webu našla požadovanou informaci či radu, pak osvěta za uplynulá léta je opravdu velká. Myslím, že nyní už bychom našli jen zlomek spotřebitelů, kteří by obchodníkovi uvěřili tvrzení, že není záruční doba dvouletá, ale šestiměsíční," říká mluvčí SOS Ivana Picková. "Nicméně stále zůstává obrovský kus práce před námi – i před aktivními spotřebiteli, kteří chtějí v této oblasti zjistit víc a nenechat se obalamutit," dodává mluvčí.
Server ale nenabízí pouze poradenství, lidé hledají informace i v článcích publikovaných na www.spotrebitele.info. Největší zájem bývá o informace o nebezpečných výrobcích z evropského informačního systému Rapex a také o články s potravinovou tematikou.
SOS se snaží svůj web neustále zlepšovat, připravuje se třídění článků podle témat, nové možnosti vyhledávání a v rámci spolupráce s časopisem TEST i přístup k množství testů výrobků.
"Web SOS nabízí také servis SOS pro spotřebitele. Nabízíme jim výhodné balíčky služeb a produktů, které využijí v každodenním životě. Lidé si mohou předplatit časopisy Štít spotřebitele a TEST a získají tak komplexní a nezávislé informace o kvalitě výrobků a služeb. Samozřejmostí je i přístup do členské sekce webu a zvýhodněné poradenství. Čím více bude spotřebitelů, kteří budou znát svá práva, tím lépe pro obě strany – jak pro nakupující, tak pro podnikatele," říká předseda SOS David Šmejkal. "A čím více spotřebitelů bude podporovat naši organizaci, tím silnější bude, a tím lépe bude moci prosazovat jejich práva – stejně jako je tomu ve vyspělých zemích," dodává předseda SOS.
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne úterý 22. května 2007
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog