Všichni spotřebitelé nyní mohou přes systém vytvořený SOS oslovit poslance či senátory, které si vyberou (např. dle krajské příslušnosti). Prostřednictvím těchto e-mailů mohou spotřebitelé nyní zaslat svou praktickou zkušenost s diskriminací a podpořit tak přijetí antidiskriminačního zákona. Pro spotřebitele je to velmi jednoduché – k předpřipravené zprávě pouze přidají své praktické zkušenosti, uvedou své kontakty, aby oslovený mohl reagovat a odešlou na vybrané kontakty.
"K řešení diskriminace tímto způsobem SOS přistoupilo, protože se spotřebitelé s diskriminačním jednáním setkávají a nejsou to případy ojedinělé. Antidiskriminační zákon je základním řešením tohoto celospolečenského problému," vysvětluje Mgr. Eva Petlachová, právnička SOS.
Mezi nejčastější formy takového nepřijatelného chování patří účtování vyšších cen cizincům, účtování dvojích cen pro ženy a muže u vybraných typů služeb, odmítání podnikatelů poskytovat některé zboží a služby na základě diskriminačního kritéria vymezeným určitým skupinám obyvatelstva nebo odmítání pouštět rodiče do obchodu s kočárkem.
SOS společně s Iuridicum Remedium (IuRe) monitoruje současnou situaci v oblasti diskriminačních praktik, k čemuž zřídilo i antidiskriminační horkou linku s číslem 222 762 222, poskytuje právní poradenství a právní cestou bude řešit vybrané případy diskriminace typické pro ČR.
"Pro širokou veřejnost jsme připravili i jednoduchý on-line kurz informující o diskriminační problematice a způsobech řešení," vysvětluje Jana Pospíšilová, koordinátorka projektu. Podnikatelé mají také možnost přistoupit k tzv. Kodexu nediskriminujícího podnikatele, a tím tak vyjádřit svou vůli a ochotu nepodílet se v rámci své podnikatelské činnosti na diskriminování spotřebitelů.
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne 11. prosince 2007 - úterý
Opatrně se zábavnou pyrotechnikou
Oslovte svého zákonodárce
Test hudebních mobilů na předvánočním trhu
Považují děti v Evropě online technologie za nebezpečné
Rekordy poradenství SOS spotřebitelům přes internet a telefon
Opravdu jste přerostli svůj tarif u T-Mobile
SOS představuje nové logo SAOP
Jeden a půl milionu návštěvníků na www.spotrebitele.info
Spor o bankovní poplatky pokračuje
Nakupování přes internet se těší trvalé oblibě
Europoslanci chtějí zpřísnit postihy za porušení autorských práv
České telekomunikace na cestě do Evropy
Evropský telekomunikační trh potřebuje více konkurence
Čipové karty ochrání naše účty před podvodníky
Prodejce musí uvádět ceny včetně DPH
Internetový prodej začíná dobývat evropský trh
Vytváření kouřové clony aneb ceny roamingového volání neklesají
SOS podalo trestní oznámení na prodejce mobilních telefonů
Jak se testují mobilní telefony