logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Projekt Corenet

I takto by se ve stručnosti dalo charakterizovat motto tříletého evropského projektu Corenet, jež odstartoval v prosinci loňského roku, a do něhož se zapojilo i české Sdružení obrany spotřebitelů.

Celkem 12 partnerských organizací ze zemí Evropské unie spojilo své úsilí o ochranu spotřebitelů, a vytvořilo tak virtuální síť spotřebitelských neziskových organizací. Běžnému spotřebiteli projekt do budoucna zajistí vyšší stupeň ochrany jeho práv, a především jeho lepší orientaci ve světě spotřebitelských práv a svobod.

Ať už běžný spotřebitel, novinář či student, zkrátka každý, kdo dnes na internetu hledá ucelené a souhrnné informace ze spotřebitelského světa, se dnes - většinou nedobrovolně - vydává na dlouhou pouť. Na cestě plné odboček ze stránek jejich vyhledávače, návštěv webových stránek jednotlivých spotřebitelských organizací, zastavení se a návratů často bloudí. Projekt Corenet slibuje, že spotřebitele k hledaným informacím dovede "zkratkou". Nasnadě je otázka jak.

Petr Huptych, vedoucí projektu Corenet ze Sdružení obrany spotřebitelů, k tomu říká : "Již nyní má český spotřebitel možnost seznámit se prostřednictvím naší publikační činnosti a webových stránek např. s výsledky spotřebitelských studií. Úzkou spoluprací s evropskými spotřebitelskými organizacemi, propojením našich informačních systémů a jednotnou metodikou rozšíříme pole působnosti našeho Sdružení a nabídneme ucelený přehled o spotřebitelském dění na úrovni Evropské unie".

V současné době probíhá načítání dat a výsledků sekundárních průzkumů jednotlivých partnerských zemí do společné veřejné databáze. Do dvou let se tak spotřebitel - pouhým kliknutím myši na aktuálně připravovanou webovou stránku s databází - bude moci ocitnout v interaktivní „knihovně“, kde lze nahlížet, porovnávat a seznámit se s výsledky stovek spotřebitelských studií.

Vizí projektu je trvalá a udržitelná spolupráce nejen partnerských spotřebitelských organizací. Sdružení obrany spotřebitelů si tak touto cestou dovoluje oslovit a vyzvat ke vzájemné spolupráci všechny potencionální vlastníky studií a výzkumů o spotřebitelích, studenty i dobrovolníky ochotné podílet se mimo jiné na rozvoji evropské informační databáze spotřebitelských organizací. Za jakoukoli zpětnou reakci na tuto výzvu vám Sdružení již nyní děkuje.

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 10. listopadu 2008

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc