logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

Časopis TEST se ve svém pravidelném testu zaměřil na kvalitu plochých LCD a plazmových televizorů. Mezi 67 výrobky nejprodávanějších značek na trhu lze nalézt dobré i podprůměrné přístroje. Při výběru se nelze spolehnout na značku.

Navíc parametry uváděné v reklamě na tyto přístroje o jejich kvalitě příliš nevypovídají. Ploché televizory budou pravděpodobně jedním z hitů nastávajících Vánoc. Nabídka na trhu je nepřeberná a s technickými novinkami se roztrhl pytel. Jedním z nejproklamovanějších pojmů reklamy na televizory je vysoké rozlišení.

"Sám fakt, že televizor má dostatečné parametry na to, aby mohl být vybaven nálepkou HD ready, nebo Full HD neznamená, že použitá technologie je kvalitní. Navíc kvalitní obraz ve vysokém rozlišení neznamená kvalitní obraz u běžného signálu," upozorňuje Václav Beneš z časopisu TEST. Reklamních triků, které se snaží přesvědčit o kvalitě daného výrobku, ale ve skutečnosti o ničem nevypovídají, je ovšem víc …

Možnost příjmu digitálního signálu je dalším důvodem k nákupu nového televizoru. Kvalita vestavěných digitálních tunerů je nedílnou součástí testu. Ovšem digitální signál v kombinaci s LCD, či plazmovým televizorem nemusí ještě znamenat zlepšení. "U některých přístrojů je při slabém digitálním signálu kvalita obrazu dokonce horší než u klasického televizoru přijímajícího analogový signál," vysvětluje Beneš.

Spotřeba elektrické energie je dalším důležitým faktorem ovlivňujícím výběr. "Koupí-li si někdo velký plazmový televizor s představou, že oproti své současné analogové televizi ušetří, tak může být velmi nemile překvapen. Ačkoliv se nás prodejci snaží často přesvědčit o něčem jiném," uzavírá Beneš.

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne 25. listopadu 2008 - úterý

Další články Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Cool letní akce datového centra Coolhousing