logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Mobilní operátor T-Mobile zaslal asi stovce svých zákazníků mylnou sms zprávu, že získali bonus ve výši několika tisíc korun. K omylu došlo při běžném dobíjení kreditu. Informovala o tom televize Nova. Podle operátora za to může chyba v systému.

Došlo k technické chybě a vlivem této chyby se posunula desetinná čárka o dvě místa. Tento případ se dotkl asi stovky zákazníků, potvrdila tisková mluvčí T-Mobile Jitka Pajurková.

"Samou radostí jsem začala volat svým známým, s nimiž jsem dlouho nemluvila. Volala jsem také do Holandska," řekla paní Jindra, které operátor dobil kredit o 20.000 Kč. Po jednom dni však přišla od operátora sms zpráva, že bonus byl 200 korun, a nikoliv 20.000 Kč.

Tisícové kredity nyní operátor ruší a provolané peníze si bez náhrady strhne. Technická chyba ho ale podle Novy může přijít draho. Zatímco podle Pajurkové se jedná o takzvané bezdůvodné obohacení a zákazník si nemůže peníze nechat, názor našeho zástupce Sdružení obrany spotřebitelů Jana Mišurce byl na kameru NOVY jiný : " V případě, že by na základě uvedení v omyl byla provolána vyšší částka, může poškozená žádat od společnosti T-Mobile, aby tuto částku anulovala."

Poškozená paní Jindra provolala kvůli této chybě operátora navíc 600 korun a chystá se podle televize u T-Mobile skončit. Operátor slíbil, že příště zavádění informačních služeb přes sms zprávy lépe prověří.

Sdružení obrany spotřebitelů zaznamenalo dotazy spotřebitelů s nejčastější otázkou, jak je to tedy s argumentací T-mobile, že jde o bezdůvodné obohacování.

Právník Sdružení obrany spotřebitelů Jiří Žůrek tedy pro spotřebitele upřesňuje. "S bezdůvodným obohacením lze souhlasit, avšak vzhledem ke skutečnosti, že uživatel byl mylně sms uveden v omyl a z tohoto důvodu uskutečnil jednání, která by jinak neuskutečnil, domnívám se, že T-mobile by měl poškozeným zákazníkům, kteří byli uvedeni v omyl, proběhlé hovory v daném období anulovat a kredit s bonusem dobít ve správné výši. Je nutné vycházet z teze, že škoda by měla jít k tíži toho, kdo ji svým jednáním způsobil a nikoli ji přenášet na zákazníky, kteří jednali v dobré víře o výši připsaného bonusu."

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne 15. září 2008 - pondělí

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Acronis Backup 12.5