logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Mobilní operátor T-Mobile zaslal asi stovce svých zákazníků mylnou sms zprávu, že získali bonus ve výši několika tisíc korun. K omylu došlo při běžném dobíjení kreditu. Informovala o tom televize Nova. Podle operátora za to může chyba v systému.

Došlo k technické chybě a vlivem této chyby se posunula desetinná čárka o dvě místa. Tento případ se dotkl asi stovky zákazníků, potvrdila tisková mluvčí T-Mobile Jitka Pajurková.

"Samou radostí jsem začala volat svým známým, s nimiž jsem dlouho nemluvila. Volala jsem také do Holandska," řekla paní Jindra, které operátor dobil kredit o 20.000 Kč. Po jednom dni však přišla od operátora sms zpráva, že bonus byl 200 korun, a nikoliv 20.000 Kč.

Tisícové kredity nyní operátor ruší a provolané peníze si bez náhrady strhne. Technická chyba ho ale podle Novy může přijít draho. Zatímco podle Pajurkové se jedná o takzvané bezdůvodné obohacení a zákazník si nemůže peníze nechat, názor našeho zástupce Sdružení obrany spotřebitelů Jana Mišurce byl na kameru NOVY jiný : " V případě, že by na základě uvedení v omyl byla provolána vyšší částka, může poškozená žádat od společnosti T-Mobile, aby tuto částku anulovala."

Poškozená paní Jindra provolala kvůli této chybě operátora navíc 600 korun a chystá se podle televize u T-Mobile skončit. Operátor slíbil, že příště zavádění informačních služeb přes sms zprávy lépe prověří.

Sdružení obrany spotřebitelů zaznamenalo dotazy spotřebitelů s nejčastější otázkou, jak je to tedy s argumentací T-mobile, že jde o bezdůvodné obohacování.

Právník Sdružení obrany spotřebitelů Jiří Žůrek tedy pro spotřebitele upřesňuje. "S bezdůvodným obohacením lze souhlasit, avšak vzhledem ke skutečnosti, že uživatel byl mylně sms uveden v omyl a z tohoto důvodu uskutečnil jednání, která by jinak neuskutečnil, domnívám se, že T-mobile by měl poškozeným zákazníkům, kteří byli uvedeni v omyl, proběhlé hovory v daném období anulovat a kredit s bonusem dobít ve správné výši. Je nutné vycházet z teze, že škoda by měla jít k tíži toho, kdo ji svým jednáním způsobil a nikoli ji přenášet na zákazníky, kteří jednali v dobré víře o výši připsaného bonusu."

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 15. září 2008

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc