Sdružení SPIR připravilo přehledný a srozumitelný popis kroků a změn k problematice Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Reaguje tak na opakované žádosti trhu o poskytnutí srozumitelného a jasného návodu, jak postupovat.
S přibližující se účinností GDPR v květnu 2018 řada zvláště menších společností hledá informace, které jim pomohou se zorientovat v tom, co je nezbytné provést. Osobní údaje, interní audit, analýza rizik nebo informace, zda firmy potřebují pověřence pro ochranu osobních údajů, to jsou některá z témat, kterým se online průvodce věnuje.
"V posledním půl roce dostáváme od našich členů, ale i od řady dalších společností digitální branže žádosti o informace a konkrétní návod, jak postupovat, aby firmy byly v souladu s GDPR. Protože se této problematice věnujeme několik let, rozhodli jsme se vytvořit online průvodce, který pokrývá nejčastější oblasti nakládání s osobními údaji pokud možno jednoduše a srozumitelně. Jedná se o první verzi, kterou budeme průběžně upravovat, podle toho, jak bude EU, potažmo národní regulátor, vydávat vodítka a komentáře k jednotlivým tématům," popisuje vznik projektu Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Sdružení pro internetový rozvoj.
SPIR se tématu ochrany osobních údajů kontinuálně věnuje již více než čtyři roky. GDPR pravidelně zařazuje na program každoroční Internet Advertising Conference (IAC), v květnu letošního roku publikoval infografiku, partnersky se účastnil konference GDPR minus 365 dní, účastní se pracovních setkání s Úřadem pro ochranu osobních údajů, pracovní skupiny k legislativě v oblasti ochrany osobních údajů a v srpnu připravil video, které shrnuje tři základní kroky, které by měla firma učinit, aby se na Nařízení připravila.
Ve své činnosti týkající se GDPR bude SPIR nadále pokračovat jak formou aktivní participace na pracovních skupinách a workshopech, tak aktualizací online průvodce a přípravou dalších materiálů.
Článek Sdružení pro internetový rozvoj ze dne úterý 31. října 2017
Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome
Online průvodce GDPR
Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí
Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu
Zdraží zákon o hazardu český internet?
Kritika státu za přístup k digitální ekonomice
Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!
Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP
Český internet podle Ministerstva financí
SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ
Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč
comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015
Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni
Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah
Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu
Tendr na měření českého internetu
Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo
SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu
Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média
SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla
Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě
Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun
RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu
Multimediální trendy na internetu sílí
Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně
SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru
Ján Simkanič, novým předsedou SPIR
Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora
Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou
SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet
Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok
Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet
Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu
Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku