logo Sdružení pro internetový rozvoj

Online průvodce GDPR

Sdružení SPIR připravilo přehledný a srozumitelný popis kroků a změn k problematice Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Reaguje tak na opakované žádosti trhu o poskytnutí srozumitelného a jasného návodu, jak postupovat.

S přibližující se účinností GDPR v květnu 2018 řada zvláště menších společností hledá informace, které jim pomohou se zorientovat v tom, co je nezbytné provést. Osobní údaje, interní audit, analýza rizik nebo informace, zda firmy potřebují pověřence pro ochranu osobních údajů, to jsou některá z témat, kterým se online průvodce věnuje.

"V posledním půl roce dostáváme od našich členů, ale i od řady dalších společností digitální branže žádosti o informace a konkrétní návod, jak postupovat, aby firmy byly v souladu s GDPR. Protože se této problematice věnujeme několik let, rozhodli jsme se vytvořit online průvodce, který pokrývá nejčastější oblasti nakládání s osobními údaji pokud možno jednoduše a srozumitelně. Jedná se o první verzi, kterou budeme průběžně upravovat, podle toho, jak bude EU, potažmo národní regulátor, vydávat vodítka a komentáře k jednotlivým tématům," popisuje vznik projektu Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Sdružení pro internetový rozvoj.

SPIR se tématu ochrany osobních údajů kontinuálně věnuje již více než čtyři roky. GDPR pravidelně zařazuje na program každoroční Internet Advertising Conference (IAC), v květnu letošního roku publikoval infografiku, partnersky se účastnil konference GDPR minus 365 dní, účastní se pracovních setkání s Úřadem pro ochranu osobních údajů, pracovní skupiny k legislativě v oblasti ochrany osobních údajů a v srpnu připravil video, které shrnuje tři základní kroky, které by měla firma učinit, aby se na Nařízení připravila.

Ve své činnosti týkající se GDPR bude SPIR nadále pokračovat jak formou aktivní participace na pracovních skupinách a workshopech, tak aktualizací online průvodce a přípravou dalších materiálů.

Článek Sdružení pro internetový rozvoj ze dne úterý 31. října 2017

Další články od Sdružení pro internetový rozvoj

Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome

Online průvodce GDPR

Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí

Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu

Zdraží zákon o hazardu český internet?

Kritika státu za přístup k digitální ekonomice

Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!

Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP

Český internet podle Ministerstva financí

SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ

Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč

comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015

Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu

Tendr na měření českého internetu

Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média

SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla

Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě

Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Multimediální trendy na internetu sílí

Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru

Ján Simkanič, novým předsedou SPIR

Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora

Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou

SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet

Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok

Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet

Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku