logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Další růst v náročném prostředí

Vysoká nasycenost trhu, silná konkurence tří globálních hráčů, regulační tlaky Evropské unie a rychlý rozvoj datových služeb, to jsou trendy, které se projevovaly již v předchozích letech a ovlivňovaly vývoj českého telekomunikačního trhu i v roce 2008.

Světová ekonomika se navíc potýkala s prvními příznaky recese, jež se promítly do různých odvětví. Se všemi těmito vlivy se T-Mobile vyrovnal se ctí: představil řadu nových služeb a dosáhl uspokojivých výsledků.

V posledním čtvrtletí 2008 T-Mobile potvrdil svou vedoucí pozici v počtu zákazníků a zaznamenal další růst důležitých finančních ukazatelů. Celkový počet zákazníků přesáhl 5,42 milionu, což představuje meziroční zvýšení o 2,9 %. Počet tarifních zákazníků se přiblížil 2,5 milionu, což činí více než 46 % celkové zákaznické báze.

Tržby ze služeb dosáhly ve čtvrtém čtvrtletí téměř 8 miliard. Celkové tržby meziročně vzrostly o 2,0 % na 33,1 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA vzrostl na 15,8 miliardy Kč a EBITDA marže dosáhla 47,7 %. Měsíční průměrná útrata na zákazníka (ARPU) činí 500 Kč.

"Na dosažené výsledky jsme hrdí, zvláště přihlédneme-li k faktorům, jež na trh působí. Velmi si ceníme věrnosti našich zákazníků a také úsilí a nadšení našich zaměstnanců," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic, a dodává : "Hospodářské výsledky jsou důležité, ale my zároveň chceme být společensky zodpovědnou společností. Naše snaha v této oblasti byla vloni oceněna titulem Zaměstnavatel roku. Také tento úspěch přispívá k naší motivaci pro další období."

Zákazníci - No. 1

V porovnání s rokem 2007 se počet zákazníků T-Mobile zvýšil o 2,9 % na 5,42 milionu. T-Mobile dále posílil svou pozici v segmentu tarifních zákazníků. Jejich počet dosáhl téměř 2,5 milionu, což představuje více než 46 % celé zákaznické báze. Počet Twist uživatelů ke konci roku dosáhl 2,92 milionu. V roce 2008 si T-Mobile připsal 151 tisíc nových zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) zůstal na úrovni 1,4 %.

Také v roce 2008 T-Mobile získal řadu významných firemních klientů, např. J&T Banka, a.s., Raiffeisenbank a.s., CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o., Carrier Refrigeration Operation Czech Republic s.r.o., Danone a.s., Kimberly-Clark, s.r.o., Český telekomunikační úřad, Ústavní soud České Republiky či Jablonex Group a.s.

Finanční výsledky - další růst

Ani loni neustávaly regulační snahy Evropská komise, což mělo negativní dopad na hospodaření evropských operátorů. Světová ekonomika byla navíc ovlivněna prvními příznaky finanční krize. I přesto dosáhl T-Mobile uspokojivých finančních výsledků. Celkové tržby přesáhly 33,1 miliardy Kč, tržby ze služeb (tržby ARPU) se přiblížily 32 miliardám a EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) vzrostla ve srovnání s rokem 2007 o 11 % na 15,8 miliardy Kč. Dosažené výsledky odrážejí jak nárůst zákaznické základny, tak i intenzivnější využívání služeb mobilní komunikace a maximální snahu T-Mobile o další zvyšování provozní efektivity.

Služby - Komunity, data, zaměření na stávající zákazníky

V roce 2008 T-Mobile pokračoval ve svém zaměření na rozvoj komunitních a datových služeb. Operátor dále rozšiřoval možnosti připojení k internetu – síť EDGE v současné době pokrývá cca 90 % populace, služba Internet 4G je dostupná pro více než 60 % Čechů. Objem přenesených dat vzrostl meziročně o 30 %.

T-Mobile začal nabízet také ADSL připojení a v závěru roku oznámil plán na vybudování 3G sítě. Operátor i nadále přinášel inspirativní služby, jež zvyšují význam mobilního telefonu v mezilidské komunikaci a osobních vztazích. V loňském roce uvedl speciální tarify T-Mobile Rodina a T-Mobile Team (zvýhodňující komunikaci mezi 5 lidmi), tarif BAV SE s Mých5 (tarif s nejlevnějším měsíčním paušálem) či T-Mobile Combi (předplacenou kartu s výhodami tarifu). Firemní zákazníci byli osloveni novými tarify T-Mobile Profinet a Podnikatel.

Uživatelům datových služeb byly určeny výhodné datové balíčky (notebook + koncové zařízení + datový tarif) a neomezené ADSL. "Hitem sezóny" byl bezesporu iPhone uvedený 22. srpna společně se speciálním tarifem pro náruživé uživatele datových služeb.

T-Mobile neustále posiluje zaměření na stávající klienty. Důkazem může být nový věrnostní program T-Mobile Bonus, který nabízí stejné výhody jak tarifním zákazníkům, tak zákazníkům využívajícím předplacenou kartu.

2009 - rok výzev

I když současná finanční krize postihuje četná odvětví, Roland Mahler je při výhledu do dalších měsíců optimistický : "Budoucnosti se nebojíme: telekomunikace jsou komoditou, jež bývá finančními krizemi postihována mnohem méně, než jiné segmenty. Naše hospodaření je zdravé a stabilní a jsme schopni pružně reagovat na novou situaci. To dokazuje mj. i náš plán investic na příští rok, jež mají největší objem od roku 1998."

Strategie T-Mobile pro rok 2009 zahrnuje další intenzivní rozvoj datových služeb včetně DSL a 3G sítě, či výhodné tarify spojené s bonusy za jejich využívání. Další prostor pro rozvoj operátor vidí v nových službách a produktech jako jsou mobilní reklama a platby, identity management využívající NFC technologie a další služby s přidanou hodnotou.

Roland Mahler zdůrazňuje, že budování dlouhodobého partnerství se zákazníky je naprosto klíčové : "Jsme přesvědčeni, že náš budoucí úspěch závisí na dlouhodobém partnerství s našimi zákazníky, na vzájemné věrnosti. Naším úkolem je pomáhat lidem být ve spojení s jejich blízkými, šetřit jejich čas, umožnit jim užívat si života a být jejich spolehlivým partnerem, poradcem a oporou," uzavírá Roland Mahler.

Další články k tématům - datových - finanční - rozvoj - služby - služeb - T-Mobile - tržby - zákazníků - Roland Mahler

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne 27. února 2009 - pátek

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Štědrý den v síti T-Mobile

T-Mobile firmám nově nabízí volání přes pevnou linku

Hamid Akhavan opouští Deutsche Telekom

T-Mobile zahajuje testovací provoz 3G sítě

HTC HD2 v nabídce T-Mobile

Víkendové volání zdarma pro nové zákazníky

T-Mobile dokončil převzetí maloobchodní části Českých Radiokomunikací

T-Mobile vylepšuje záznamové služby

Info k organizaci převodu části zákazníků Českých Radiokomunikací k T-Mobile

Kryštof vyráží na t-music tour s novým albem Jeviště

Víkendové SMS za 0,50 Kč

T-Mobile k Vánocům naděluje 100000 telefonů

T-Mobile se připravuje na příchod nových technologií

SimCam, nová generace řešení pro sledování rodinných domů a chat

T-Mobile začal komerčně nabízet mobilní reklamu

Robotour 2009 pod dohledem T-Mobile

T-Mobile a České Radiokomunikace uzavřely strategicky významnou obchodní dohodu

Klenot, nová deska Vypsané fiXy ke stažení na t-music.cz

T-Mobile Pulse, nový telefon T-Mobile s operačním systémem Androidem

Užijte si Magenta víkend na rozhlednách T-Mobile

Velká MMS soutěž T-Mobile o vyhlídkový let a další ceny

Na Hip Hop Kemp s T-Mobile

T-Mobile vybuduje 3G síť s Nokia Siemens Networks

Výsledky T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí 2009

iPhone 3GS u T-Mobile již ode dneška

T-Mobile nabízí nahé ADSL

Nejlepší signál stále zdokonalujeme

Nový design Značkových prodejen T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené živelnou katastrofou

CPA Halo, telefon nejen pro seniory

Ochlaďte se a vyhrajte s Dobou ledovou 3

Letní roaming s BlackBerry

Reklama v mobilu je proti internetu téměř třicetkrát účinnější

Posledních 100 lístků se slevou na Rock for People

T-Mobile uspěl na výbornou v soutěži Zaměstnavatel roku

Zaměstnanci T-Mobile jsou zdravější než zbytek populace

Herní časopis FRAG zakládá svůj klub

Novinky ve věrnostním programu T-Mobile Bonus

Zákazníci T-Mobile ušetří za lístky na Rock for People 300 korun

Program Zdravá firma pomohl objevit zrakové problémy

Jasná pravidla pro prodejce přinášejí výsledky

Dětský zámek ochrání děti před nevhodným obsahem

Aktuální zprávy v mobilu na měsíc zdarma

Uspokojivé výsledky navzdory ekonomické recesi

Cestovatel snižuje ceny a nabízí příchozí hovory zcela zdarma

Vylepšete si T-Mobile G1

Tarify Firma, jedinečná novinka pro malé a střední podniky

Další růst v náročném prostředí

T-Mobile prokazuje svou vedoucí pozici a růst v oblasti mobilních dat

Na pevnou a do vlastní sítě s Twistem jen za 50 haléřů

Nabídka zaměstnání T-Mobile Czech Republic a.s.