logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Reklama v mobilu je proti internetu téměř třicetkrát účinnější

T-Mobile dokončil tříměsíční pilotní program SMS/MMS mobilní reklamy. Nejúspěšnější kampaň více než stokrát předčila průměrnou úspěšnost bannerů na internetu. Na základě úspěšného pilotu T-Mobile zvažuje komerční spuštění SMS a MMS reklamních služeb už letos na podzim.

Pilotní provoz mobilní reklamy v České republice, který v červnu dokončila společnost T-Mobile, prokázal vysoce nadprůměrnou účinnost tohoto druhu komunikace se zákazníky. Pilotního projektu se v období od 16. 3. 2009 do 12. 6. 2009 zúčastnilo 22 inzerentů, včetně společností jako Coca Cola, Nestlé, L Oreal, Ford, Komerční banka nebo Eurolines. Na druhé straně pak bylo osloveno 3 133 příjemců reklamy z řad zákazníků T-Mobile. Průměrná úspěšnost SMS/MMS kampaní v pilotním provozu byla přibližně 27x vyšší než u bannerových kampaní na internetu. Výsledky i té nejméně úspěšné kampaně přitom dokázaly překročit response rate 0,1 %, která je běžná na českém internetu.

"Mobilní telefon je doposud velmi málo využívaný marketingový nástroj. Je přitom unikátní v tom, že je osobní, interaktivní a je vždy tam, kde je také jeho majitel," říká Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile. "Reklama zasílaná do mobilu dokáže na rozdíl od plošné inzerce v tisku či televizi přesně zasáhnout cílovou skupinu (žádné rtěnky pro muže a fotbalové dresy pro ženy ...), nabídnout lidem relevantní sdělení a umožnit příjemci na reklamu okamžitě zareagovat. To jsou hlavní důvody, proč náš pilotní provoz potvrdil očekávanou vysokou úspěšnost mobilní reklamy," dodává.

Cílem pilotního provozu bylo umožnit inzerentům vyzkoušet si novou formu komunikace, porovnat účinnost nového komunikačního kanálu vůči ostatním media typům, porovnat efekt pro různé produkty/služby a různá provedení kampaně a konečně také získat reakce příjemců sdělení. Za dobu pilotního provozu 22 inzerentů realizovalo celkem 32 reklamních kampaní a průměrná response rate dosáhla hodnoty 2,72 %. U nejúspěšnější kampaně toto číslo činilo dokonce 11,78 %. I ta nejméně úspěšná kampaň pak měla ve srovnání s internetem nadprůměrný výsledek 0,29 %.

"Úspěšná mobilní kampaň je kombinací vhodně zvolené mechaniky, jasné komunikace a atraktivního zpracování. Značka Coca-Cola se do pilotního programu zapojila s cílem zvýšit povědomí a počet registrací na internetovém věrnostním programu MyCokeZone.cz, který je velmi silně etablovaný na českém (i slovenském) trhu. Je zaměřen na generaci, která využívá novinky v technologii a experimentuje ve virtuálním světě. Pilotní program naplnil naše očekávání i vzhledem k tomu, že mobilní prostředí je pro naši cílovou skupinu přirozené: povědomí o programu (prokliknutí na stránku) 5,87 %; registrace 3,45 % z oslovených," řekla Adriana Jahňáková ze společnosti Coca-Cola.

Pilotního provozu mobilní reklamy v síti T-Mobile se účastnili zástupci dvou cílových skupin. Bylo to 1 392 žen ve věku 26 až 50 let žijících ve městech a druhou, početnější skupinu, pak tvořilo 1 741 mladých lidí ve věku do 26 let. Těchto 3 133 zákazníků za účast v pilotu obdrželo volné SMS nebo volné minuty na volání nad rámec tarifu.

Na základě nadprůměrných výsledků pilotního provozu a spokojenosti na straně inzerentů, T-Mobile zvažuje komerční spuštění SMS a MMS reklamy v průběhu 4. kvartálu letošního roku.

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne 25. června 2009 - čtvrtek

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Štědrý den v síti T-Mobile

T-Mobile firmám nově nabízí volání přes pevnou linku

Hamid Akhavan opouští Deutsche Telekom

T-Mobile zahajuje testovací provoz 3G sítě

HTC HD2 v nabídce T-Mobile

Víkendové volání zdarma pro nové zákazníky

T-Mobile dokončil převzetí maloobchodní části Českých Radiokomunikací

T-Mobile vylepšuje záznamové služby

Info k organizaci převodu části zákazníků Českých Radiokomunikací k T-Mobile

Kryštof vyráží na t-music tour s novým albem Jeviště

Víkendové SMS za 0,50 Kč

T-Mobile k Vánocům naděluje 100000 telefonů

T-Mobile se připravuje na příchod nových technologií

SimCam, nová generace řešení pro sledování rodinných domů a chat

T-Mobile začal komerčně nabízet mobilní reklamu

Robotour 2009 pod dohledem T-Mobile

T-Mobile a České Radiokomunikace uzavřely strategicky významnou obchodní dohodu

Klenot, nová deska Vypsané fiXy ke stažení na t-music.cz

T-Mobile Pulse, nový telefon T-Mobile s operačním systémem Androidem

Užijte si Magenta víkend na rozhlednách T-Mobile

Velká MMS soutěž T-Mobile o vyhlídkový let a další ceny

Na Hip Hop Kemp s T-Mobile

T-Mobile vybuduje 3G síť s Nokia Siemens Networks

Výsledky T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí 2009

iPhone 3GS u T-Mobile již ode dneška

T-Mobile nabízí nahé ADSL

Nejlepší signál stále zdokonalujeme

Nový design Značkových prodejen T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené živelnou katastrofou

CPA Halo, telefon nejen pro seniory

Ochlaďte se a vyhrajte s Dobou ledovou 3

Letní roaming s BlackBerry

Reklama v mobilu je proti internetu téměř třicetkrát účinnější

Posledních 100 lístků se slevou na Rock for People

T-Mobile uspěl na výbornou v soutěži Zaměstnavatel roku

Zaměstnanci T-Mobile jsou zdravější než zbytek populace

Herní časopis FRAG zakládá svůj klub

Novinky ve věrnostním programu T-Mobile Bonus

Zákazníci T-Mobile ušetří za lístky na Rock for People 300 korun

Program Zdravá firma pomohl objevit zrakové problémy

Jasná pravidla pro prodejce přinášejí výsledky

Dětský zámek ochrání děti před nevhodným obsahem

Aktuální zprávy v mobilu na měsíc zdarma

Uspokojivé výsledky navzdory ekonomické recesi

Cestovatel snižuje ceny a nabízí příchozí hovory zcela zdarma

Vylepšete si T-Mobile G1

Tarify Firma, jedinečná novinka pro malé a střední podniky

Další růst v náročném prostředí

T-Mobile prokazuje svou vedoucí pozici a růst v oblasti mobilních dat

Na pevnou a do vlastní sítě s Twistem jen za 50 haléřů

Acronis True Image 2019