logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Štědrý den v síti T-Mobile

Štědrý den se vyznačuje vyšším poměrem osobních blahopřání formou hovorů, byť stále převažují textové zprávy. Celkový počet příchozích i ochozích hovorů dosáhl téměř 16,6 milionu, což představuje meziroční pokles o více téměř 2,2 procenta.

Poprvé v mobilních dějinách štědrodenní provoz zaznamenal poklesy většiny sledovaných hodnot. Zatímco celkový provoz vzrostl o více než 6,2 procent ve srovnání s rokem 2009, počet hovorů se snížil, a to skoro o 2,2 procenta na 16,6 milionu. Nejoblíbenějším způsobem, jak popřát svým blízkým, zůstává textová zpráva. SMS centrum jich zpracovalo 29,6 milionu, což představuje meziroční pokles o necelých 5 procent. Také počet MMS zpráv se snížil, a to téměř o 4 procenta.

Zákazníci T-Mobile uskutečnili téměř 9,1 milionů hovorů. Největší hlasový provoz se odehrál stejně jako vloni mezi 10:15 a 11:15, kdy bylo uskutečněno téměř 1,6 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také kolem 20. hodiny, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky.

Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile po loňském mírném nárůstu letos poklesl o téměř 5 procent na 29,6 milionu. Zákazníci k rozesílání textových zpráv využívají vedle svých telefonů také nejrůznější externí aplikace. Množství druhých jmenovaných se meziročně zvýšilo o 3 procenta na téměř 3,6 milionu.

Ovšem naprostá většina SMS je odeslána z mobilů - letos jich bylo více než 26 milionů, tedy o necelých 6 procent méně než v roce 2009. Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 13:30 - 14:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 miliony zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 13:45 - 14:00 pak bylo zpracováno 737 tisíc zpráv.

Pokles zaznamenaly i jinak dlouhodobě rostoucí multimediální zprávy (MMS) - zatímco v roce 2009 prošlo MMS centrem zhruba 244 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet dosáhl necelých 235 tisíc, tedy o přibližně 4 procenta méně.

Nejrušnější MMS provoz byl letos překvapivě už dopoledne - mezi 10:45 a 11:45. Během tohoto úseku MMS centrem prošlo více než 20 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 11:30 - 11:45, kdy MMS centrum přijalo 5,4 tisíce zpráv.

Další články k tématům - MMS - SMS - volání

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne 3. ledna 2011 - pondělí

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Nabídka zaměstnání T-Mobile Czech Republic a.s.