logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Uspokojivé výsledky navzdory ekonomické recesi

První čtvrtletí 2009 - počet tarifních zákazníků překročil 2,5 milionu, což představuje více než 47 % zákaznické základny. Tržby ze služeb přesáhly 7,3 miliardy Kč a podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU vzrůstá.

V prvním čtvrtletí 2009 dosáhla společnost T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přesto, že se musela vypořádat se současnou ekonomickou recesí, novými regulačními předpisy a změnami metodologie účetnictví. T-Mobile uvádí nejvyšší počet SIM karet na českém trhu - jejich počet přesáhl 5,4 milionů, což představuje meziroční nárůst o 2,6 %. Více než 2,5 milionu z tohoto počtu jsou tarifní zákazníci, kteří tvoří 47 % celkové zákaznické základny. Tržby společnosti dosáhly téměř 7,6 miliardy Kč, tržby ze služeb 7,3 miliardy Kč, hodnota EBITDA přesáhla 3,5 miliardy. Ukazatel ARPU klesl na hodnotu 452 Kč.

"Řada průmyslových odvětví po celém světě čelí ekonomické recesi. I když v oblasti telekomunikací je situace lepší než v ostatních odvětvích, byly výsledky naší společnosti celkovou ekonomickou situací do jisté míry ovlivněny. Dosažené výsledky však potvrzují stabilní pozici společnosti," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.

Finanční výsledky

Celkové tržby dosáhly výše 7,6 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 4,4 %, hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) byla 3,5 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 13,1 %. Finanční výsledky byly ovlivněny novými předpisy (regulace EU vztahující se na ceny volání v rámci roamingu, snížení poplatku za propojení) a několika změnami v metodologii účetnictví. Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) činila 452 Kč, což i přes nárůst podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně představuje meziroční pokles o 6,8 % způsobený zavedením tarifů nové generace, migracemi zákazníků na předplacené služby a výše zmíněnými regulačními opatřeními. Podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU tvoří 23 %.

Posílení pozice jedničky na českém trhu

Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 2,6 % na 5,41 milionu. Počet tarifních zákazníků se zvýšil dokonce o 10,9 % na 2,54 milionu, což představuje více než 47 % celkové zákaznické základny.

T-Mobile je i nadále aktivní v segmentu firemních zákazníků: mezi nové společnosti, které začaly využívat služeb T-Mobile v 1. čtvrtletí 2009, patří například Puma Czech Republic, ThyssenKrupp Industrial Services, Pražská botanická zahrada, Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a ALPINE PRO.

"V následujících měsících budeme nadále pokračovat ve strategii zaměřené na retenci, rozvoj datových služeb a přípravu nabídek pro specifické komunity zákazníků," říká Roland Mahler.

V roce 2009 se společnost zaměřuje na nabídku výhodných služeb a tarifů, které zákazníkům pomáhají optimalizovat výdaje na telekomunikační služby. Příkladem jsou nedávno představené tarifní programy Firma určené pro malé a střední podniky, které nabízejí jeden kreditní tarif pro celou společnost, a nová verze tarifního zvýhodnění Rodina, jehož uživatelé mohou komunikovat zdarma ve skupině až pěti lidí prostřednictvím volání, SMS a MMS za ještě nižší měsíční poplatek. Roamingové zvýhodnění Cestovatel, které bylo rozšířeno také na Řecko a Bulharsko, nabídne všem uživatelům po celé období letních prázdnin příchozí hovory zcela zdarma.

Další články k tématům - ARPU - EBITDA - služeb - tarifních - tržby - výsledky - zákazníků - Roland Mahler

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne 11. května 2009 - pondělí

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Štědrý den v síti T-Mobile

T-Mobile firmám nově nabízí volání přes pevnou linku

Hamid Akhavan opouští Deutsche Telekom

T-Mobile zahajuje testovací provoz 3G sítě

HTC HD2 v nabídce T-Mobile

Víkendové volání zdarma pro nové zákazníky

T-Mobile dokončil převzetí maloobchodní části Českých Radiokomunikací

T-Mobile vylepšuje záznamové služby

Info k organizaci převodu části zákazníků Českých Radiokomunikací k T-Mobile

Kryštof vyráží na t-music tour s novým albem Jeviště

Víkendové SMS za 0,50 Kč

T-Mobile k Vánocům naděluje 100000 telefonů

T-Mobile se připravuje na příchod nových technologií

SimCam, nová generace řešení pro sledování rodinných domů a chat

T-Mobile začal komerčně nabízet mobilní reklamu

Robotour 2009 pod dohledem T-Mobile

T-Mobile a České Radiokomunikace uzavřely strategicky významnou obchodní dohodu

Klenot, nová deska Vypsané fiXy ke stažení na t-music.cz

T-Mobile Pulse, nový telefon T-Mobile s operačním systémem Androidem

Užijte si Magenta víkend na rozhlednách T-Mobile

Velká MMS soutěž T-Mobile o vyhlídkový let a další ceny

Na Hip Hop Kemp s T-Mobile

T-Mobile vybuduje 3G síť s Nokia Siemens Networks

Výsledky T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí 2009

iPhone 3GS u T-Mobile již ode dneška

T-Mobile nabízí nahé ADSL

Nejlepší signál stále zdokonalujeme

Nový design Značkových prodejen T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené živelnou katastrofou

CPA Halo, telefon nejen pro seniory

Ochlaďte se a vyhrajte s Dobou ledovou 3

Letní roaming s BlackBerry

Reklama v mobilu je proti internetu téměř třicetkrát účinnější

Posledních 100 lístků se slevou na Rock for People

T-Mobile uspěl na výbornou v soutěži Zaměstnavatel roku

Zaměstnanci T-Mobile jsou zdravější než zbytek populace

Herní časopis FRAG zakládá svůj klub

Novinky ve věrnostním programu T-Mobile Bonus

Zákazníci T-Mobile ušetří za lístky na Rock for People 300 korun

Program Zdravá firma pomohl objevit zrakové problémy

Jasná pravidla pro prodejce přinášejí výsledky

Dětský zámek ochrání děti před nevhodným obsahem

Aktuální zprávy v mobilu na měsíc zdarma

Uspokojivé výsledky navzdory ekonomické recesi

Cestovatel snižuje ceny a nabízí příchozí hovory zcela zdarma

Vylepšete si T-Mobile G1

Tarify Firma, jedinečná novinka pro malé a střední podniky

Další růst v náročném prostředí

T-Mobile prokazuje svou vedoucí pozici a růst v oblasti mobilních dat

Na pevnou a do vlastní sítě s Twistem jen za 50 haléřů

Nabídka zaměstnání T-Mobile Czech Republic a.s.