logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Uspokojivé výsledky navzdory ekonomické recesi

První čtvrtletí 2009 - počet tarifních zákazníků překročil 2,5 milionu, což představuje více než 47 % zákaznické základny. Tržby ze služeb přesáhly 7,3 miliardy Kč a podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU vzrůstá.

V prvním čtvrtletí 2009 dosáhla společnost T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přesto, že se musela vypořádat se současnou ekonomickou recesí, novými regulačními předpisy a změnami metodologie účetnictví. T-Mobile uvádí nejvyšší počet SIM karet na českém trhu - jejich počet přesáhl 5,4 milionů, což představuje meziroční nárůst o 2,6 %. Více než 2,5 milionu z tohoto počtu jsou tarifní zákazníci, kteří tvoří 47 % celkové zákaznické základny. Tržby společnosti dosáhly téměř 7,6 miliardy Kč, tržby ze služeb 7,3 miliardy Kč, hodnota EBITDA přesáhla 3,5 miliardy. Ukazatel ARPU klesl na hodnotu 452 Kč.

"Řada průmyslových odvětví po celém světě čelí ekonomické recesi. I když v oblasti telekomunikací je situace lepší než v ostatních odvětvích, byly výsledky naší společnosti celkovou ekonomickou situací do jisté míry ovlivněny. Dosažené výsledky však potvrzují stabilní pozici společnosti," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.

Finanční výsledky

Celkové tržby dosáhly výše 7,6 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 4,4 %, hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) byla 3,5 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 13,1 %. Finanční výsledky byly ovlivněny novými předpisy (regulace EU vztahující se na ceny volání v rámci roamingu, snížení poplatku za propojení) a několika změnami v metodologii účetnictví. Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) činila 452 Kč, což i přes nárůst podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně představuje meziroční pokles o 6,8 % způsobený zavedením tarifů nové generace, migracemi zákazníků na předplacené služby a výše zmíněnými regulačními opatřeními. Podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU tvoří 23 %.

Posílení pozice jedničky na českém trhu

Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 2,6 % na 5,41 milionu. Počet tarifních zákazníků se zvýšil dokonce o 10,9 % na 2,54 milionu, což představuje více než 47 % celkové zákaznické základny.

T-Mobile je i nadále aktivní v segmentu firemních zákazníků: mezi nové společnosti, které začaly využívat služeb T-Mobile v 1. čtvrtletí 2009, patří například Puma Czech Republic, ThyssenKrupp Industrial Services, Pražská botanická zahrada, Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a ALPINE PRO.

"V následujících měsících budeme nadále pokračovat ve strategii zaměřené na retenci, rozvoj datových služeb a přípravu nabídek pro specifické komunity zákazníků," říká Roland Mahler.

V roce 2009 se společnost zaměřuje na nabídku výhodných služeb a tarifů, které zákazníkům pomáhají optimalizovat výdaje na telekomunikační služby. Příkladem jsou nedávno představené tarifní programy Firma určené pro malé a střední podniky, které nabízejí jeden kreditní tarif pro celou společnost, a nová verze tarifního zvýhodnění Rodina, jehož uživatelé mohou komunikovat zdarma ve skupině až pěti lidí prostřednictvím volání, SMS a MMS za ještě nižší měsíční poplatek. Roamingové zvýhodnění Cestovatel, které bylo rozšířeno také na Řecko a Bulharsko, nabídne všem uživatelům po celé období letních prázdnin příchozí hovory zcela zdarma.

Další články k tématům - ARPU - EBITDA - služeb - tarifních - tržby - výsledky - zákazníků - Roland Mahler

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne pondělí 11. května 2009

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Podle analýzy T-Mobile bylo v neděli na Letné přes 283000 lidí

IdeaPad S10-3: netbook Lenovo pro milovníky surfování

T-Mobile pozastavuje dobíjení předplacených karet pro Sazka terminály

Komunikace s Japonskem zdarma

ADSL modem s 3G zálohou

Silvestr 2010 ve znamení hovorů

Štědrý den v síti T-Mobile

Milan Křístek: nový ředitel prodeje firemním zákazníkům T-Mobile

Milan Vašina: nový generální ředitel T-Mobile

Satelitní TV od T-Mobile už za korunu

lovecka-sezona.cz: lov QR kódů v ulicích Prahy

Mobilní internet 3G od T-Mobile do dalších 5 měst

Počítač Compaq 100eu za korunu s ADSL 16 Mb/s

Cenové zvýhodnění volání pro tarifní programy Podnikatel od T-Mobile

t-music Chinaski tour 2010

m-vstupenky na Řípfest s velkou slevou

Twist Začínám, Povídám, Posílám: nové tarify T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené povodněmi

Deutsche Telekom podpoří videoklip k singlu Firework popové hvězdy Katy Perry

Emporia, jednoduchý telefon pro seniory

Martin Jaroš povede tým marketingové komunikace T-Mobile

Nové destinace roamingového zvýhodnění T-Mobile Cestovatel

Mobilní internet se slevou na 2 roky k novým notebookům Acer

Velká soutěž o telefony iPhone s tarifem na rok zdarma

Grand a TOP tarify T-Mobile ve slevě

Záloha kontaktů zdarma pro zákazníky T-Mobile

Pomoc T-Mobile postiženým povodní

Dobíjení Twist karty na t-mobile.cz

T-Mobile vstupuje do boje proti dětské pornografii

Polemic, zaplať za novou desku, kolik si kapela zaslouží

Twist Internet Lite, ideální pro občasné surfaře

T-Mobile testuje technologie NFC

Podle průzkumu T-Mobile Češi v ekologii spoléhají na firmy

Tým 500 a Tým 900, novinka pro firemní zákazníky

T-Mobile uvádí na trh novou generaci přátelských tarifů

U T-Mobile ne za všechny telekomunikační služby musíte platit

Samsung E1120 zdarma

Mobilní marketing T-Mobile prošel úspěšnými testy

Tarify BAV SE, hudba zdarma pro všechny uživatele

Dodávka a správa zařízení, nová služba T-Mobile pro firemní zákazníky

Netbook Acer Aspire 1410 od T-Mobile

T-Mobile garantuje úspěšnost reklamních SMS a MMS

Twist Internet Lite, novinka pro občasné surfaře

Rock for People se slevou pro zákazníky T-Mobile

Zpravodajství Z1 na mobil na měsíc zdarma

Novinka pro Twist, Expresní zákaznická linka T-Mobile

Profi, neomezené tarify pro firmy

Grand a Grand PLUS, nové tarify s neomezeným voláním

3G T-Mobile, ostrý provoz sítě startuje

T-Mobile zahájil zaměstnaneckou sbírku pro Haiti