logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Výsledky T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí 2009

Počet tarifních zákazníků dosáhl bezmála 2,6 milionu, což představuje téměř 48 % naší zákaznické základny, tržby ze služeb přesáhly 15,3 miliardy Kč.

V prvním pololetí roku 2009 dosáhla společnost T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přes zpomalení celé české ekonomiky. Ke konci června 2009 T-Mobile registroval více než 5,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. Bezmála 2,6 milionu, tj. téměř 48 % zákaznické základny, tvoří tarifní zákazníci. Tržby společnosti dosáhly 15,9 miliard Kč, hodnota EBITDA činí 8,4 miliardy Kč. Ukazatel ARPU dosáhl hodnoty 472 Kč.

"Přestože byly výsledky za první pololetí ovlivněny zpomalením ekonomiky, podařilo se nám udržet pozitivní trend jejich vývoje. Skutečnost, že jsme dosáhli růstu u důležitých ukazatelů, je důkazem silné motivace a stabilních hospodářských výsledků," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

V prvním pololetí roku společnost uvedla řadu inovativních služeb a výrobků, např. nové komunitní tarify, tarif Firma určený firemním zákazníkům nebo telefon T-Mobile G1. Pro své zákazníky připravila i řadu vylepšení u oblíbených služeb, jako je tarif Rodina nebo roamingové zvýhodnění Cestovatel. Společnost také úspěšně otestovala nové formy mobilní reklamy a distribuce digitální hudby.

Finanční výsledky

Celkové tržby dosáhly v první polovině roku 15,9 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o pouhá 2 procenta. Tržby ARPU (tržby ze služeb) činily 15,3 miliardy Kč. Hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) byla 8,4 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 4,9 %. Finanční výsledky byly pozitivně ovlivněny zvýšením efektivity a urovnáním sporu o propojení se společností TO2 (kladný dopad na EBITDA ve výši 950 milionů Kč a na tržby ARPU ve výši přibližně 500 milionů Kč). Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) ke konci června 2009 meziročně poklesla o 4,8 % na 472 Kč i přes zvýšení podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně, což bylo ovlivněno uvedením tarifů nové generace, migracemi zákazníků na předplacené služby a regulačními opatřeními. Podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU tvořil 22 %.

Zákazníci

Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 2,3 % na 5,43 milionu. Počet tarifních zákazníků se zvýšil o 9,5 % na 2,59 milionu, což představuje 47,8 % celkové zákaznické základny.

"V následujících měsících se budeme ještě více zaměřovat na nabídku datových služeb a dále rozvíjet naši stávající strategii zacílenou na komunitní služby," říká Roland Mahler.

V roce 2009 se společnost zaměřuje na nabídku výhodných služeb a tarifů, které zákazníkům pomáhají optimalizovat výdaje na telekomunikační služby. Příkladem jsou nové tarifní programy Firma určené pro malé a střední podniky, které nabízejí jeden kreditní tarif pro celou firmu, a nová verze tarifního zvýhodnění Rodina, jehož uživatelé mohou komunikovat zdarma ve skupině až pěti lidí prostřednictvím volání, SMS a MMS za ještě nižší měsíční poplatek. Oblíbené roamingové zvýhodnění Cestovatel bylo rozšířeno také na Řecko a Bulharsko.

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne 10. srpna 2009 - pondělí

Další články T-Mobile Czech Republic a.s.

Štědrý den v síti T-Mobile

T-Mobile firmám nově nabízí volání přes pevnou linku

Hamid Akhavan opouští Deutsche Telekom

T-Mobile zahajuje testovací provoz 3G sítě

HTC HD2 v nabídce T-Mobile

Víkendové volání zdarma pro nové zákazníky

T-Mobile dokončil převzetí maloobchodní části Českých Radiokomunikací

T-Mobile vylepšuje záznamové služby

Info k organizaci převodu části zákazníků Českých Radiokomunikací k T-Mobile

Kryštof vyráží na t-music tour s novým albem Jeviště

Víkendové SMS za 0,50 Kč

T-Mobile k Vánocům naděluje 100000 telefonů

T-Mobile se připravuje na příchod nových technologií

SimCam, nová generace řešení pro sledování rodinných domů a chat

T-Mobile začal komerčně nabízet mobilní reklamu

Robotour 2009 pod dohledem T-Mobile

T-Mobile a České Radiokomunikace uzavřely strategicky významnou obchodní dohodu

Klenot, nová deska Vypsané fiXy ke stažení na t-music.cz

T-Mobile Pulse, nový telefon T-Mobile s operačním systémem Androidem

Užijte si Magenta víkend na rozhlednách T-Mobile

Velká MMS soutěž T-Mobile o vyhlídkový let a další ceny

Na Hip Hop Kemp s T-Mobile

T-Mobile vybuduje 3G síť s Nokia Siemens Networks

Výsledky T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí 2009

iPhone 3GS u T-Mobile již ode dneška

T-Mobile nabízí nahé ADSL

Nejlepší signál stále zdokonalujeme

Nový design Značkových prodejen T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené živelnou katastrofou

CPA Halo, telefon nejen pro seniory

Ochlaďte se a vyhrajte s Dobou ledovou 3

Letní roaming s BlackBerry

Reklama v mobilu je proti internetu téměř třicetkrát účinnější

Posledních 100 lístků se slevou na Rock for People

T-Mobile uspěl na výbornou v soutěži Zaměstnavatel roku

Zaměstnanci T-Mobile jsou zdravější než zbytek populace

Herní časopis FRAG zakládá svůj klub

Novinky ve věrnostním programu T-Mobile Bonus

Zákazníci T-Mobile ušetří za lístky na Rock for People 300 korun

Program Zdravá firma pomohl objevit zrakové problémy

Jasná pravidla pro prodejce přinášejí výsledky

Dětský zámek ochrání děti před nevhodným obsahem

Aktuální zprávy v mobilu na měsíc zdarma

Uspokojivé výsledky navzdory ekonomické recesi

Cestovatel snižuje ceny a nabízí příchozí hovory zcela zdarma

Vylepšete si T-Mobile G1

Tarify Firma, jedinečná novinka pro malé a střední podniky

Další růst v náročném prostředí

T-Mobile prokazuje svou vedoucí pozici a růst v oblasti mobilních dat

Na pevnou a do vlastní sítě s Twistem jen za 50 haléřů