logo Telefónica O2 Czech Republic a.s.

Mobilní operátoři vytvořili společný etický kodex pro prodej po telefonu

Společnosti Telefónica O2 a T-Mobile představily nový etický kodex pro prodej po telefonu. Oba operátoři pokrývají zhruba 80 % mobilního telekomunikačního trhu a pravidelně využívají prodeje po telefonu k nabídce nových služeb zákazníkům.

Podle interních údajů společností se jedná o velmi efektivní prodejní kanál, jehož podíl na celkových prodejích v čase trvale roste. Nový etický kodex přispěje k udržení a zlepšení kvality prodeje a výraznější ochraně spotřebitelů.

"Stále větší část spotřebitelů akceptuje prodej po telefonu. Až čtvrtinu všech našich prodejů realizujeme formou aktivních odchozích volání," říká Aleš Jelínek, ředitel pro prodej ze společnosti Telefónica O2 a dodává : "S rostoucím podílem těchto prodejů stoupá nutnost nastavit pro tento perspektivní prodejní kanál jasná pravidla, vymáhat jejich dodržování a postupně je rozšířit na celý trh. Jsem rád, že dva hlavní hráči se dohodli na společném postupu a představují Kodex, který tuto oblast reguluje."

Nový etický kodex stanovuje jasná pravidla pro prodej produktů po telefonu, definuje etický a profesionální přístup prodejce ve vztahu ke spotřebitelům. Definuje také způsob vedení prodejního hovoru, konkrétně zavádí povinnost prodejce se vždy představit, uvést název své společnosti a společnosti jejíž nabídku prezentuje, účel hovoru a dát spotřebiteli možnost v hovoru nepokračovat. Kodex také popisuje, jak může spotřebitel podat stížnost na postup prodejce a pro vyšší ochranu spotřebitelů kodex zakazuje volání ze skrytého čísla.

"Přijetí kodexu považujeme za zcela zásadní krok na cestě k důslednému prosazování etických pravidel v komunikaci se zákazníky,Jeho uvedení nejen zvýší úroveň komunikace, ale rovněž kvalitu nabízených služeb a informovanost zákazníků." komentuje přijetí dokumentu Miroslav Rakowski, ředitel pro péči o zákazníky a prodej společnosti T-Mobile.

Signatáři kodexu uplatní nový etický kodex jak ve vlastních interních call centrech, tak postupně u všech externích partnerských call center, která pro ně realizují prodejní kampaně.

Dle interního výzkumu O2 se ukazuje, že až 56 % zákazníků mobilních operátorů, se v minulosti setkalo s nabídkou produktů a služeb po telefonu. Je v zájmu spotřebitelů i dotčených společností udržet kvalitu prodeje v tomto prodejním kanálu a zlepšit kontrolní mechanismy.

Vznik tohoto Kodexu byl inspirován zahraničím, především Velkou Británií, kde je již implementován a respektován napříč celým telekomunikačním trhem.

Další články k tématům - etický - kodex - prodej - telefonu - Aleš Jelínek - Miroslav Rakowski

Článek Telefónica O2 Czech Republic a.s. ze dne pátek 23. října 2009

Další články od Telefónica O2 Czech Republic a.s.

Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2

O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy

O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou

LTE Advanced v síti O2

4G LTE internet v Karlových Varech

Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů

LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2

O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN

NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu

O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis

Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR

Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2

Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně

Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně

S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč

eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě

Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku

Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní

Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců

MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky

Neomezené volání pro předplacené karty O2

LTE v Praze

Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky

MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony

Mobilní aplikace pro každého

HTC One se sluchátky Beats Audio

Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2

S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru

Telefonie v LTE síti Telefónica

Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost

Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon

Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou

Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu

BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle

Chytré telefony jsou stále více dostupné

Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory

Vánoční Chytrý NEON od O2

Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2

Telefonní automaty nám slouží už 130 let

E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2

O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům

S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu

Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic

Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku

iPhone 5 s výhodami O2

Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné

Filmy Disney na O2TV.cz

S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma

25kredit.cz: letní akce O2 pokračuje

o2extravyhody.cz: Extra výhody s O2 pro všechny