Telefónica O2 představuje službu O2 Tísňová péče, která rozšiřuje nabídku zdravotních a asistenčních služeb na bázi moderních technologií (eHealth). Službu mobilní tísňové péče nabízí Telefónica O2 jako první a jediný mobilní operátor v ČR.
Služba O2 Tísňová péče vychází z konceptu obdobných služeb připravovaných ke spuštění skupinou Telefónica i v jiných zemích, zejména Španělsku, ale také například ve Velké Británii.
Základním cílem služby O2 Tísňová péče je snížit zdravotní a sociální rizika seniorů nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí. Výhodou oproti stávajícím službám vázaným na pevnou linku je zejména mobilita řešení - příslušný uživatel této služby si může zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv. Tato služba také pomáhá rodinným příslušníkům v péči o jejich blízké v době, kdy se vzhledem ke svým časovým možnostem nemohou svým blízkým přímo věnovat
"Právě snaha o snížení zdravotních a sociálních rizik seniorů a zdravotně postižených osob vedla ke vzniku služby tísňové péče. Rozvoj mobilních telefonů pak následně umožnil dostupnost tísňové péče kdekoliv, kde je dostupný signál mobilního operátora, který při poskytování této služby spolupracuje," říká Filip Linhart, projektový manažer eHealth společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. "Věříme, že se v následujících letech výrazně zvýší své výnosy v tomto oboru a že se zdravotní a asistenční služby na bázi moderních technologií (eHealth) v horizontu několika let stanou jedním z nejrychleji rostoucích trhů pro dodavatele výpočetní techniky a mobilní telefonie," dodává.
Na vytvoření systému mobilní tísňové péče spolupracuje O2 s Městskou částí Praha 10. V první fázi, která začne 1.11. 2010, se počítá se zapojením cca 1000 seniorů. Zaváděcí část projektu bude financována z rozpočtu městské části. Do budoucna se uvažuje o finanční spoluúčasti uživatelů systému.
Uživatel služby je vybaven speciálním mobilním telefonem s tísňovým tlačítkem, který umožňuje z kteréhokoliv místa pokrytého signálem smluvního mobilního operátora spojení s dispečinkem tísňové péče. V případě situace, kdy klient potřebuje pomoc, stiskne tísňové tlačítko na mobilním přístroji. Okamžitě je realizováno automatické spojení s dispečinkem tísňové péče. Přes mobilní telefonní přístroj s hlasitou komunikací dojde k následnému propojení klienta s operátorem dispečinku tísňové péče.
Pracovník dispečinku se neprodleně po přijetí hovoru telefonicky spojí s uživatelem, na základě tohoto rozhovoru vyhodnotí situaci a domluví se na nejvhodnější formě pomoci nebo asistence. V případě, že uživatel neodpovídá, zorganizuje vhodnou formu pomoci. Služba dispečinku má v počítačovém systému všechna potřebná data, poskytnutá klientem, pro zajištění pomoci.
Uživatelé služby jsou pravidelně telefonicky kontaktováni operátorkami dispečinku tísňové péče. Při těchto kontaktech s uživateli pracovníci dispečinku kontrolují funkčnost a kvalitu služby, poskytují klientům odborné poradenství, zkoumají jejich případné další potřeby, zprostředkovávají kontakty s jejich příbuznými, předávají požadavky pečovatelské službě atd. Tyto hovory slouží zejména ke zkvalitnění života klientů a odstranění jejich pocitu osamělosti.
V České republice je základní definice služby tísňové péče vymezena zákonem č. 108 z roku 2006 o sociálních službách. Zákon stanovuje, že tato terénní služba je určena pro osoby, které jsou vystaveny stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností. Přitom musí jít o službu s nepřetržitým provozem. Obsahem služby je především poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci, sociální poradenství a pomoc při prosazování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Článek Telefónica O2 Czech Republic a.s. ze dne pondělí 1. listopadu 2010
Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2
O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy
O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou
4G LTE internet v Karlových Varech
Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů
LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2
O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN
NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu
O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis
Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR
Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2
Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně
Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně
S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč
eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě
Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku
Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní
Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců
MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky
Neomezené volání pro předplacené karty O2
Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky
MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony
HTC One se sluchátky Beats Audio
Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2
S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru
Telefonie v LTE síti Telefónica
Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost
Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon
Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou
Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu
BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle
Chytré telefony jsou stále více dostupné
Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory
Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2
Telefonní automaty nám slouží už 130 let
E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2
O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům
S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu
Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic
Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku
Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné
S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma