logo Telefónica O2 Czech Republic a.s.

PČR a O2 společně při ochraně seniorů

Policie ČR ve spolupráci s Telefónica O2 spouští preventivně informační kampaň, která by měla pomoci seniorům vyvarovat se podvodníkům a zlodějům, kteří k prvnímu kontaktu s budoucí obětí využívají telefonní kontakt.

Jen za prvních devět měsíců roku 2010 registrovala Policie České republiky přes sedm set případů okradených seniorů. Podle policejních statistik stoupá i počet podvedených seniorů, kdy první kontakt ze strany zlodějů probíhá prostřednictvím telefonu.

Kampaň upozorňuje na nebezpečí spojené s telefonáty od neznámých osob, možností okradení a zároveň přináší tipy, jak se proti podvodníkům bránit. Senioři se z ní nejen dozví, jak a kde si ověřit totožnost člověka vystupujícího jménem společnosti Telefónica O2 nebo jak postupovat v případě nezvyklých telefonátů a návštěv, ale také například to, že žádný z "terénních pracovníků" operátora O2 nemá oprávnění vybírat od zákazníka hotovost.

"Osud starší generace nám není lhostejný, proto jsme se rozhodli podpořit kampaň Policie ČR, která šíří povědomí o možných nástrahách kontaktu s neznámými lidmi Telefónica O2 dlouhodobě podporuje seniory nabídkou nejrůznějších produktů, čímž se je snažíme dostat více do středu dění a naučit právě tuto ohroženou věkovou skupinu využívat moderní technologie ke svému pospěchu a ochraně.," říká Jiří Šuchman, ředitel vnějších vztahů ze společnostiTelefónica O2 Czech Republic a dodává: "V provozu je i bezplatná bezpečnostní linka O2 s číslem 800 130 027, kde si můžete ověřit totožnost našich zaměstnanců v případě, že s vámi jednají jménem naší společnosti."

Stejně tak PČR se této oblasti intenzivně věnuje. "Během posledních let jsme vyhlásili několik bezpečnostních opatření v rámci služby kriminální policie a vyšetřování, které jsou zaměřeny na oblast kriminality páchané na seniorech" uvádí plk. JUDr. Jan Noga, ředitel Úřadu služby kriminální policie a vyšetřování a dodává: "Na opatření, kterým kriminální policie věnuje značnou pozornost, doplňují a navazují i další preventivní a informační projekty a kampaně policie."

Ukazuje se, že je nejvyšší čas začít tento problém řešit. Podle nejnovějších statistik se za devět měsíců letošního roku, stalo oběťmi pachatelů podvodů, krádeží a loupeží přes 5 650 seniorů. Terčem útoků se nejčastěji stávají ženy - celkem 2.907 osob. "Z našich údajů je patrné, že si pachatelé vybírají fyzicky slabší oběti, využívají jejich důvěřivosti a bezbrannosti" uvádí plk. Noga a dodává: "Tato trestná činnost se v posledních letech stává kriminologickým fenoménem, v jehož rámci zaznamenáváme zvyšování organizovanosti a brutality pachatelů".

Tato kampaň má informovat nejen seniory, ale i širokou veřejnost. Leták s podrobnými informacemi o tom, jak se účinně chránit, je distribuován od října ve všech značkových prodejnách a zároveň je součástí vyúčtování všech majitelů pevných linek.

Další články k tématům - kriminální - ochrana - pachatel - PČR - podvodník - policie - senior - zloděj - Jiří Šuchman - Jan Noga

Článek Telefónica O2 Czech Republic a.s. ze dne středa 3. listopadu 2010

Další články od Telefónica O2 Czech Republic a.s.

Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2

O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy

O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou

LTE Advanced v síti O2

4G LTE internet v Karlových Varech

Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů

LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2

O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN

NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu

O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis

Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR

Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2

Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně

Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně

S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč

eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě

Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku

Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní

Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců

MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky

Neomezené volání pro předplacené karty O2

LTE v Praze

Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky

MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony

Mobilní aplikace pro každého

HTC One se sluchátky Beats Audio

Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2

S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru

Telefonie v LTE síti Telefónica

Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost

Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon

Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou

Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu

BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle

Chytré telefony jsou stále více dostupné

Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory

Vánoční Chytrý NEON od O2

Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2

Telefonní automaty nám slouží už 130 let

E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2

O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům

S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu

Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic

Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku

iPhone 5 s výhodami O2

Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné

Filmy Disney na O2TV.cz

S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma

25kredit.cz: letní akce O2 pokračuje

o2extravyhody.cz: Extra výhody s O2 pro všechny