Společnost Telefónica O2 Czech Republic opět varuje své zákazníky před nekalými praktikami ze strany podomních prodejců. V poslední době se na společnost obrátilo značné množství zákazníků, kteří si stěžovali na zvláštní metody prodejců telekomunikačních služeb pod značkou U:fon ...
Prodejci U:fon se klamavě vydávají za spolupracovníky společnosti Telefónica O2 a pod záminkou vypínání analogového telefonního signálu předkládají zákazníkům k podpisu své smlouvy. Zákazníci se mohou v případě pochybností o totožnosti a úmyslu podomních prodejců obrátit na speciální bezplatnou informační linku 800 130 027.
"V uplynulých dnech jsme v této souvislosti zaznamenali podstatný nárůst stížností od zákazníků pevných linek", uvádí Mgr. Václav Zakouřil, ředitel pro právní podporu obchodu a marketingu společnosti Telefónica O2 Czech Republic a dodává: "Podobné pokusy o klamání zákazníků se bohužel čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb společnosti MobilKom, a.s. Jakékoliv informace o takovém jednání důkladně prověřujeme a jsme připraveni podniknout příslušné kroky směřující proti těmto podvodným prodejcům i společnostem, které za nimi stojí."
Mimo neoprávněné vydávání se přímo za obchodní zástupce společnosti, se spotřebitelé mohou setkat také s prokazatelně lživými tvrzeními typu, že jsou zástupci firmy, kterou Telefónica O2 pověřila výměnou analogové telefonní sítě za digitální, což jim údajně zajistí levnější volání. Na základě klamné informace o vypínání analogových ústředen požadují od zákazníků předložení občanského průkazu a poslední vyúčtování za telekomunikační služby za účelem podpisu nové smlouvy. Poté zákazníkovi předají formulář na zrušení pevné linky s logem společnosti Telefónica O2. Tyto podvodné praktiky poškozují přímo zákazníky a je politováníhodné, že jejich obětí jsou zpravidla senioři, kteří již ne vždy chápou všechny souvislosti a složitosti jednotlivých nabídek telekomunikačních služeb a přiměřeně klesá jejich přirozená ostražitost.
Telefónica O2 proto vyzývá všechny své zákazníky, aby věnovali zvýšenou pozornost tomu, koho pouští do bytu. Každý prodejce služeb Telefónica O2 nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem a certifikátem s číslem, jménem a fotografií. Zákazníci se mohou pro ověření prodejce obrátit také na bezplatnou informační linku 800 130 027, kde jim budou poskytnuty informace, zda návštěvník je skutečným pracovníkem společnosti, zda jeho tvrzení jsou pravdivá, nebo se jedná o podvodníka. Pomocí těchto opatření se Telefónica O2 snaží chránit bezpečnost svých zákazníků a usnadnit jim komunikaci se společností.
Telefónica O2 využije pro zamezení těchto podvodných praktik a zvýšení ochrany všech uživatelů pevných linek všechny dostupné technické i legální prostředky. V případě jakýchkoli nových poznatků bude samozřejmě také neprodleně informovat širokou veřejnost a podnikat další právní kroky.
Článek Telefónica O2 Czech Republic a.s. ze dne pondělí 20. srpna 2007
Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2
O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy
O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou
4G LTE internet v Karlových Varech
Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů
LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2
O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN
NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu
O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis
Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR
Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2
Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně
Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně
S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč
eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě
Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku
Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní
Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců
MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky
Neomezené volání pro předplacené karty O2
Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky
MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony
HTC One se sluchátky Beats Audio
Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2
S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru
Telefonie v LTE síti Telefónica
Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost
Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon
Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou
Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu
BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle
Chytré telefony jsou stále více dostupné
Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory
Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2
Telefonní automaty nám slouží už 130 let
E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2
O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům
S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu
Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic
Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku
Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné
S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma