logo Telefónica O2 Czech Republic a.s.

Telefónica O2 otevírá v Praze nové evropské komunikační centrum pro společnost DHL

Telefónica vyhrála výběrové řízení na poskytování uceleného portfolia služeb pro společnost DHL v rámci celé Evropy. O vítězi rozhodla společnost Deutsche Post World Net - největší světový poskytovatel expresních a logistických služeb a značku DHL vlastní.

V následujících pěti letech bude společnost Telefónica z Prahy řídit poskytování těchto komunikačních služeb v 28 evropských zemích. Společnost Telefónica bude společnosti Deutsche Post World Net jako primární evropský dodavatel poskytovat pevné i mobilní telekomunikační služby. Logistická skupina tak podle očekávání ušetří za uvedené období přes 150 milionů EUR.

Společnost Telefónica bude poskytovat zabezpečené telekomunikační služby více než 125 000 zaměstnancům v 2 400 lokalitách v Evropě a jejím úkolem bude i přetvoření síťových služeb založených na IP protokolu používaných společnosti Deutsche Post World Net. Službu bude zajišťovat společnost Telefónica ve Španělsku, její O2 firmy ve Velké Británii, Irsku, České republice,na Slovensku a další nové pobočky a společné podniky v dalších 23 západoevropských evropských zemích. Poskytování služeb pro celou Evropu bude řízeno v režimu 24x7 z dedikovaného řídícího centra služby v Praze, poskytování služby bude podle očekávání zahájeno na začátku léta 2009 po získání obvyklých povolení od úřadů pro hospodářskou soutěž a po dokončení transakce.

"Service Management Centre společně s centrálním service deskem DHL IT v Praze bude naplněním vize o centrálním řízení evropských ICT služeb zákazníka. Společnost Telefónica je hrdá, že může svému zákazníkovi pomoci tuto vizi naplnit," uvedl viceprezident pro firemní zákazníky, Fernando Astiaso, který byl garantem projektu za českou stranu.

Ve výběrovém řízení se operátor musel utkat s velmi zkušenými soupeři. Závěrečné setkání a poslední část výběrového řízení se konaly na pražském Chodově, kde sídlí centrála společnosti DHL. Společnost Telefónica byla vybrána díky svému potenciálu, ochotě a flexibilitě. Dalším důležitým faktorem byla schopnost společnosti zvládnout řízení celého projektu z jednoho místa a jeho úplná implementace v souladu se standardy ITIL. Jazýček vah ve prospěch společnosti Telefónica významně vychýlila i skutečnost, že společnost DHL má výborné zkušenosti se službami poskytovanými českou pobočkou O2, která je jediným konvergovaným operátorem a poskytovatelem ICT služeb na trhu.

V následujícím období, kdy bude služba zaváděna, pobočky společnosti DHL po celé Evropě vypoví své smlouvy s lokálními poskytovateli služeb a skupina Telefónica převezme všechny jejich povinnosti. V zemích, kde společnost své zastoupení nemá, budou založeny nové pobočky a služby budou poskytovány ve spolupráci s partnery. Pro český trh je důležitá zpráva, že celý projekt bude řízen právě z Prahy, kde se buduje nové řídící centrum. V období ekonomické recese tak operátor vytvoří přes stovku pracovních míst, která se již začala zaplňovat. Velké příležitosti se otevírají i pro další české poskytovatele služeb a konzultační firmy, neboť operátor bude všechny informační služby a procesy pro společnost DHL upravovat na míru a některé z těchto služeb bude zajišťovat prostřednictvím outsourcingu. Celá skupina pak převezme systémy vytvořené v České republice (například globální účtovací systém).

Aby společnost Telefónica mohla poskytovat služby v 28 zemích, posílí a rozšíří v Evropě svou globální IP páteřní síť včetně konektivity sítě WAN, centralizovaného přístupu k internetu, služeb sítě LAN jako jsou bezdrátová LAN, fixní hlasové služby, mobilní hlasové i datové služby i IT služeb zahrnujících například řízené bezpečnostní služby, webové konference, unified messaging a konvergenci fixních a mobilních sítí. Zakázka bude zahrnovat přes 100 000 LAN portů, více než 60 000 přístrojů pro hovory z pevné linky a 80 000 mobilních připojení včetně 24 000 kusů mobilních telefonů a smartphone zařízení.

Součástí dohody je kromě dodržování přísných ujednání o úrovni poskytovaných služeb i závazek neustálých inovací tak, aby byla po dobu trvání smlouvy zajištěna další optimalizace a úspora nákladů. V souvislosti se zefektivňováním telekomunikačních služeb se ve společnosti Deutsche Post World Net nechystá žádné snižování počtu stavu zaměstnanců.

V souladu se svým programem pro kapitálové trhy "Roadmap to Value" se společnost Deustche Post World Net snaží snižovat náklady a ze svých podniků vytěžit vyšší hodnotu. Skupina se zároveň pokouší optimalizovat i telekomunikační služby používané ve Spojených státech, Latinské Americe, regionu Asie a Tichomoří i na nově vznikajících trzích; tyto aktivity by podle předpokladů měly v roce 2009 přinést další snížení nákladů. V souladu s dřívějším oznámením skupina plánuje své náklady do roku 2010 snížit o 1 miliardu EUR.

Celková hodnota smlouvy dosahující téměř 350 milionů EUR z této dohody činí nejrozsáhlejší celoevropskou zakázku skupiny Telefónica kombinující fixní i mobilní služby, které budou poskytovány firmám v rámci skupiny Deutsche Post World Net Freight / Global Forwarding, Supply Chain / Corporate Information Solutions, Express, Global Mail a Global Business Services v 28 evropských zemích s výjimkou Německa.

Další články k tématům - Deutsche - DHL - EUR - LAN - Net - O2 - Post - služby - Telefónica - World - Fernando Astiaso

Článek Telefónica O2 Czech Republic a.s. ze dne 22. ledna 2009 - čtvrtek

Další články od Telefónica O2 Czech Republic a.s.

Vánoční provoz v sítích O2

Služba O2 Managed WAN vyhlášena IT produktem roku

LG GD510, mobilní telefon se solárním panelem

Telefónica O2 má novou reklamní agenturu

Zaměstnanci O2 podpořili nákupem vánočních dárků chráněné dílny

Změny ve vedení společnosti Telefónica Europe

1188 přináší telefonní budky v mapách

Mobilní zábava se slevou až 40 %

O2 naděluje na rok internet na doma i na cesty za stejnou cenu

Vánoce s O2 TV

Emporia TALKpremium, nový telefon pro seniory od Telefónica O2

1188 partnerem Evropské databanky

O2 Internet za 500 Kč a navíc bez závazku

Vánoční nabídka O2 pro mobilní zákazníky

Komplexní nabídka O2 mobilní reklamy na novém webu

Mobilní operátoři vytvořili společný etický kodex pro prodej po telefonu

Nechte svůj starý mobil pomáhat

Telefónica posiluje aktivity v oblasti společenské odpovědnosti

Enterprise Security od O2

Telefónica O2 získala dvě významná ocenění v soutěži pro systémové integrátory a ICT společnosti Top Program

O2 přináší vzájemné volání ve skupině až sedmi přátel zdarma

Telefónica O2 představuje svou koncepci eHealth

O2 odměňuje za každé dobití

O2 poskytne technické zabezpečení návštěvě papeže Benedikta XVI.

O2 NEON L+ a O2 NEON XL, dva nové tarify v řadě O2 NEON

O2 Internet na celý rok za 500 Kč měsíčně

Mobilní síť nové generace přichází do Liberce, Karlových Varů a Zlína

Telefónica O2 podeváté partnerem Strun podzimu

Setkejte se osobně s Richardem Müllerem

O2 přináší přímé přenosy ELH přes internet i v mobilním telefonu

O2 novinky na září 2009

Internet v mobilu pro předplacenkáře za 20 Kč týdně

O2 nabízí dva internety za cenu jednoho

O2 nabízí pomoc po povodních

O2 Záloha uchová kontakty z mobilu v bezpečí

O2 ZERO má u zákazníků mimořádný úspěch

O2 posiluje svou pozici v segmentu firemních zákazníků

Zpravodajství iDNES KOMBI celý srpen zdarma

Spojení se světem zajistí Madonně O2

O2 přináší limitovanou edici Kabát mobilních telefonů

Mobilní síť nové generace se rozrostla do Hradce Králové a Pardubic

Finanční výsledky Telefónica O2 Czech Republic za první pololetí 2009

Kvídovo volání se mění

Telefónica O2 to rozbalí v Kácově

O2 zjednodušuje účtování mobilních dat

Telefónica O2 a její zaměstnanci darují 1 milion korun obětem povodní

Nadace O2 zdvojnásobí výtěžek z dárcovských SMS zaslaných Lince bezpečí

O2 TV přináší filmové léto

O2 Zero, mobilní tarif bez paušálu, bez úvazku

Mobilní síť nové generace se rozrůstá do dalších krajských měst