logo UPC Česká republika a.s.

Sledovanost stanic digitální televize UPC

Zákazníci digitální televize UPC mají nejvíce v oblibě tradiční celoplošné televizní stanice ČT1, ČT2, Novu a Primu. Nové tematické české televizní stanice si ovšem, s výjimkou ČT24 a ČT4, už u diváků tak dobře nestojí.

Souboj s obdobnými zahraničními televizními stanicemi vysílajícími v českém, popřípadě slovenském znění, výrazně prohrávají. Ukazují to výsledky výzkumu, který pro UPC provedla renomovaná výzkumná a konzultační společnost Millward Brown.

Největší sledovanost

Jako všude v Evropě, tak i čeští zákazníci kabelové televize nejvíce sledují a největší důležitost přikládají tradičním celoplošným televizním programům, v tomto případě prvnímu a druhému programu České televize, Nově a Primě. Praha 10.12. 2009.

Nicméně co se týče sledování a obliby tematických televizních stanic, pak se do první desítky probojovaly jen ČT24 a ČT4. Animal Planet, Discovery, Hallmark, HBO, HBO 2, HBO Comedy, National Geographic a Spektrum. ČT24 a ČT4 zaujímají první a třetí místo.

Další televizní stanice

Do druhé desítky nejvíce sledovaných televizních stanic patří AXN, Eurosport, Eurosport 2, CS Film, Film +, Markíza, Nova Cinema, Nova sport, Óčko a TV Paprika. Nova Cinema se umístila na třináctém místě, CS film na patnáctém , Nova sport na sedmnáctém a Óčko na osmnáctém místě. Všechny zahraniční televizní stanice přitom až na Eurosport 2 vysílají česky. Eurosport 2 vysílá anglicky.

Významnější sledovanost mají ještě televizní stanice Sport 1, MGM, Viasat History, Cinemax, Zone Reality, Extreme Sports, Viasat Explorer, Jetix, STV 1, MTV (druhá, která vysílá cizojazyčně) a UPC Express. Ten se umístil na třicátém prvním místě. Zbývající domácí televizní stanice se pohybují na čtyřicátém osmém (Sport 5), padesátém pátém (Z1) a padesátém šestém (TV Noe) místě z celkové nabídky sedmdesáti pěti tematických televizních stanic. Ty pak doplňují čtyři celoplošně šířené televizní stanice ČT1, ČT2, Nova a Prima.

Obliba a význam

Diváci digitální televize UPC také posuzovali oblibu a význam, které přikládají jednotlivým televizním stanicím. ČT24 a ČT4 Sport si mírně si pohoršily a shodně klesly o jedno místo, a téměř je dohání CS film , který poskočil o devět míst vzhůru. Nova Cinema klesla v žebříčku o dvě místa. Výzkum porovnával i vztah mezi sledovaností a oblibou a významem, které jednotlivým stanicím diváci přikládají.

V tomto „testu pravdy“, kdy sledovanost musela odpovídat přikládané oblibě a důležitosti, si svoji pozici udržely opět jen CS Film, ČT24 a ČT4. Zbývající domácí televizní stanice si pohoršily.

Další závěry

Ze závěru výzkumu mimo jiné vyplývá, že u diváků digitální televize UPC uspěla s novými televizními stanicemi především veřejnoprávní Česká televize a částečně i filmová televizní stanice CS film. Obě se dokážou prosadit i v silné konkurenci ze zahraničí.Diváci pak jednoznačně preferují filmovou, dokumentární a sportovní nabídku, a to především zahraniční, doplněnou o specializované a aktuální domácí zpravodajství. Nabídka zahraničních televizních stanic ovšem musí být v češtině. Až na zpravodajství a sport česky vysílající zahraniční tématické televizní stanice jednoznačně dominují co do sledovanosti a obliby.

České celoplošné televizní stanice ČT1, ČT2, Nova a Prima nejsou v této PR zprávě započítávány na čtyřech prvních místech. Bylo-li by tomu tak, pak se tématické české televizní stanice propadají ještě o čtyři pozice níže.

O průzkumu

Reprezentativní výzkum provedený společností Millward Brown proběhl u těch zákazníků digitální kabelové televize UPC kteří si předplácejí nabídku Standard společně s nabídkou prémiových televizních kanálů, a to ve všech regionech, kde UPC působí. Nemůže být vztahován k zákazníkům, kteří si předplácejí nižší nabídku Starter.

O Liberty Global

Liberty Global je přední mezinárodní společností provozující služby prostřednictvím kabelových sítí včetně pokročilých obrazových a hlasových služeb a přístupu k internetu, čímž zpřístupňuje svým zákazníkům svět informací, komunikace a zábavy. K 30. září 2008 provozovala Liberty Global nejmodernější širokopásmové komunikační sítě, které sloužily přibližně 16 milionům zákazníků v 15 zemích především v Evropě, Japonsku, Chile a Austrálii. Aktivity Liberty Global také zahrnují významné mediální a programové činnosti její součásti Chellomedia v Evropě.

Článek UPC Česká republika a.s. ze dne 11. prosince 2008 - čtvrtek

Další články UPC Česká republika a.s.

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů