logo UPC Česká republika a.s.

Sledovanost stanic digitální televize UPC

Zákazníci digitální televize UPC mají nejvíce v oblibě tradiční celoplošné televizní stanice ČT1, ČT2, Novu a Primu. Nové tematické české televizní stanice si ovšem, s výjimkou ČT24 a ČT4, už u diváků tak dobře nestojí.

Souboj s obdobnými zahraničními televizními stanicemi vysílajícími v českém, popřípadě slovenském znění, výrazně prohrávají. Ukazují to výsledky výzkumu, který pro UPC provedla renomovaná výzkumná a konzultační společnost Millward Brown.

Největší sledovanost

Jako všude v Evropě, tak i čeští zákazníci kabelové televize nejvíce sledují a největší důležitost přikládají tradičním celoplošným televizním programům, v tomto případě prvnímu a druhému programu České televize, Nově a Primě. Praha 10.12. 2009.

Nicméně co se týče sledování a obliby tematických televizních stanic, pak se do první desítky probojovaly jen ČT24 a ČT4. Animal Planet, Discovery, Hallmark, HBO, HBO 2, HBO Comedy, National Geographic a Spektrum. ČT24 a ČT4 zaujímají první a třetí místo.

Další televizní stanice

Do druhé desítky nejvíce sledovaných televizních stanic patří AXN, Eurosport, Eurosport 2, CS Film, Film +, Markíza, Nova Cinema, Nova sport, Óčko a TV Paprika. Nova Cinema se umístila na třináctém místě, CS film na patnáctém , Nova sport na sedmnáctém a Óčko na osmnáctém místě. Všechny zahraniční televizní stanice přitom až na Eurosport 2 vysílají česky. Eurosport 2 vysílá anglicky.

Významnější sledovanost mají ještě televizní stanice Sport 1, MGM, Viasat History, Cinemax, Zone Reality, Extreme Sports, Viasat Explorer, Jetix, STV 1, MTV (druhá, která vysílá cizojazyčně) a UPC Express. Ten se umístil na třicátém prvním místě. Zbývající domácí televizní stanice se pohybují na čtyřicátém osmém (Sport 5), padesátém pátém (Z1) a padesátém šestém (TV Noe) místě z celkové nabídky sedmdesáti pěti tematických televizních stanic. Ty pak doplňují čtyři celoplošně šířené televizní stanice ČT1, ČT2, Nova a Prima.

Obliba a význam

Diváci digitální televize UPC také posuzovali oblibu a význam, které přikládají jednotlivým televizním stanicím. ČT24 a ČT4 Sport si mírně si pohoršily a shodně klesly o jedno místo, a téměř je dohání CS film , který poskočil o devět míst vzhůru. Nova Cinema klesla v žebříčku o dvě místa. Výzkum porovnával i vztah mezi sledovaností a oblibou a významem, které jednotlivým stanicím diváci přikládají.

V tomto „testu pravdy“, kdy sledovanost musela odpovídat přikládané oblibě a důležitosti, si svoji pozici udržely opět jen CS Film, ČT24 a ČT4. Zbývající domácí televizní stanice si pohoršily.

Další závěry

Ze závěru výzkumu mimo jiné vyplývá, že u diváků digitální televize UPC uspěla s novými televizními stanicemi především veřejnoprávní Česká televize a částečně i filmová televizní stanice CS film. Obě se dokážou prosadit i v silné konkurenci ze zahraničí.Diváci pak jednoznačně preferují filmovou, dokumentární a sportovní nabídku, a to především zahraniční, doplněnou o specializované a aktuální domácí zpravodajství. Nabídka zahraničních televizních stanic ovšem musí být v češtině. Až na zpravodajství a sport česky vysílající zahraniční tématické televizní stanice jednoznačně dominují co do sledovanosti a obliby.

České celoplošné televizní stanice ČT1, ČT2, Nova a Prima nejsou v této PR zprávě započítávány na čtyřech prvních místech. Bylo-li by tomu tak, pak se tématické české televizní stanice propadají ještě o čtyři pozice níže.

O průzkumu

Reprezentativní výzkum provedený společností Millward Brown proběhl u těch zákazníků digitální kabelové televize UPC kteří si předplácejí nabídku Standard společně s nabídkou prémiových televizních kanálů, a to ve všech regionech, kde UPC působí. Nemůže být vztahován k zákazníkům, kteří si předplácejí nižší nabídku Starter.

O Liberty Global

Liberty Global je přední mezinárodní společností provozující služby prostřednictvím kabelových sítí včetně pokročilých obrazových a hlasových služeb a přístupu k internetu, čímž zpřístupňuje svým zákazníkům svět informací, komunikace a zábavy. K 30. září 2008 provozovala Liberty Global nejmodernější širokopásmové komunikační sítě, které sloužily přibližně 16 milionům zákazníků v 15 zemích především v Evropě, Japonsku, Chile a Austrálii. Aktivity Liberty Global také zahrnují významné mediální a programové činnosti její součásti Chellomedia v Evropě.

Další články k tématům - Cinema - CS - ČT1 - ČT2 - ČT24 - ČT4 - digitální - diváků - Eurosport - film - Global - HBO - Nova - Óčko - Prima - sledovanost - sport - stanice - televize - televizní - UPC - Millward Brown

Článek UPC Česká republika a.s. ze dne čtvrtek 11. prosince 2008

Další články od UPC Česká republika a.s.

Lepší virtuální IP PBX v cloudu než stará telefonní ústředna ve firmě

Všeobecné podmínky poskytování služeb UPC pro podnikatele a živnostníky

Moderní síť UPC vyhovuje těm nejpřísnějším firemním nárokům

UPC telefon pro levné VoIP volání z pevné linky

B2B UPC WEB: zaměřeno na firemní zákazníky

Zájem o pevnou telefonní linku UPC roste

Internet UPC využívá víc než čtyři sta tisíc českých domácností

UPC digitální televize je v oblibě českých domácností

Domácí WiFi síť s UPC Fiber Power

UPC snižuje ceny za volání a internetové služby pro SME segment

Podvodníci se vydávají za pracovníky UPC

UPC Fiber Power 100 v akční ceně 999 Kč po dobu 4 měsíců

UPC Fiber Power 25

Česká mutace MTV na UPC

Firmy jsou nejvíce spokojeny s internetem od UPC

ZOH zvyšují zájem o kabelovou televizi

Finanční krize v televizi, máme toho dost

Testovací vysílání ČT ve vysokém rozlišení je dostupné v digitální televizi UPC

History Channel HD startuje v digitální televizi UPC

Internet 1 M, nová internetová služba UPC

Varujeme veřejnost před pokusem o finanční podvod využívající jméno a logo UPC

Jan van Steeg, nový provozní ředitel UPC Česká republika

Fiber Power 100 a Fiber Power 50, nové internetové služby pro podnikatele

UPC Fiber Power, nejrychlejší připojení k internetu s rychlostí až 100 Mb/s

Dva nové balíčky datových a hlasových služeb pro podnikatelskou sféru

UPC podporuje bezpečnější internet

UPC nabídne TV Barrandov analogově i digitálně, po kabelu i na satelitu

Digitální kabelová televize UPC poráží analogovou

Sledovanost stanic digitální televize UPC

HDTV Forum o televiznímu vysílání ve vysokém rozlišení

Internet UPC má již přes tři sta tisíc zákazníků

Počet zákazníků digitální kabelové televize UPC překročil 250 000

Volání s UPC po ČR, Evropě a do USA zdarma v rámci paušálu

UPC přichází s novou internetovou nabídkou UPC 10M a UPC 20M

UPC zařazuje Eurosport HD

Digitální kabelovou televizi UPC má již přes 200 000 českých domácností

UPC Broadband Slovakia si zvolila systém evidence sítí na platformě Smallworld

UPC otevírá nové pracoviště

S UPC si může zdarma telefonovat již více než sto tisíc českých omácností

UPC výrazně zjednodušuje nabídku digitální satelitní televize UPC Direct

Internet UPC má bezlimitní vyšší rychlosti za stejnou cenu

Změny v nabídce analogového vysílání kabelové televize UPC

Začlenění pozemní digitální televize do nabídky kabelové televize UPC

UPC zařazuje do vysílání Novu Cinema a JimJam

UPC v roce 2008 zachová většinu cen za své služby, některé sníží nebo upraví

UPC ČR hlásí rekord

UPC nabídne zápasy NHL ve vysílání SPORT1

UPC modernizuje své klientské centrum

Digitální kabelová televize UPC má 60 TV kanálů z toho 41 v češtině nebo slovenštině

UPC ČR je větší, výkonnější, s novou vizí a identitou