logo Vodafone Czech Republic a.s.

Chytré telefony začínají na českých toaletách a v koupelnách nahrazovat tradiční tiskoviny

Zatímco dříve si celá polovina Čechů na toaletě listovala novinami, časopisy nebo letáky, dnes 38 % z těchto čtenářů dává přednost mobilu. Uživatelé smartphonů si čas na oné místnosti krátí nejčastěji hrami, zábavnými videi či sledováním Facebooku. Vyplývá to z průzkumu Vodafonu.

Mobil do koupelny si bere 46 % respondentů, kteří si při koupeli a další péči o tělo pouštějí na mobilu nejčastěji hudbu nebo se věnují aktivitám na sociálních sítích. Nemalá část z nich ale také telefonuje (40 %) nebo posílá SMS zprávy (31 %).

Na WC chodí s mobilem alespoň občas polovina lidí, 44 % z nich na toaletě SMSkuje, třetina se nerozpakuje telefonovat a 26 % využívá aplikace. Nejčastěji hrají hry, sledují videa na YouTube nebo surfují po sociálních sítích, hlavně Facebooku.

Ti, kteří si z oné místnosti vyřizují ať už pracovní či soukromé hovory, se většinou snaží, aby člověk na druhé straně nepoznal, kde se právě nacházejí. Bezmála 70 % z nich proto splachuje až po ukončení hovoru, další splachují opatrně nebo při splachování přikrývají mikrofon na mobilu rukou.

Podle průzkumu Češi na toaletě kromě četby tiskovin a využívání mobilů nejčastěji kouří, luští křížovky a sudoku či zpívají.

Průzkum nepotvrdil domněnku, že koupelna a toaleta slouží jako místo pro tajné hovory a SMS zprávy. Tajně si z těchto místností dopisuje a volá pouze 12 % respondentů.

S rozšířeným používáním mobilů na záchodech a koupelnách souvisí ovšem i nehody:

Průzkum o využívání chytrých mobilních telefonů v koupelnách a na toaletách pro Vodafone připravila společnost Data Collect s využitím odpovědí od 700 respondentů - uživatelů smartphonů.

Další články k tématům - Facebook - průzkum - SmartPhone - SMS - YouTube

Článek Vodafone Czech Republic a.s. ze dne 2. ledna 2012 - pondělí

Další články od Vodafone Czech Republic a.s.