logo VSHosting s.r.o.

Pětinásobný nárůst přístupů na české e-shopy během Black Friday

Podle analýzy společnosti VSHosting, která zajišťuje provoz více než 40% elektronických obchodů na českém a slovenském trhu, došlo v průběhu Black Friday k 4,8x vyššímu počtu přístupů, než české e-shopy registrují po zbytek roku.

Populární obchodní akce Black Friday byla u poloviny e-shopů slabší než loni. V roce 2017 české elektronické obchody registrovaly počet prokliků za vteřinu o 30% vyšší, než tomu bylo letos.

Zatímco průměrná hodnota kliknutí ze stran kupujících dosahovala v minulých letech zhruba šestinásobek svého průměrného provozu a ve výjimečných případech se dostala až na jedenáctinásobek, v letošním roce se jednalo o 4,8násobek běžného provozu.

Průměrem analyzovaných e-shopů je zhruba 100 prokliků za vteřinu, při marketingových kampaních se toto číslo bez obtíží dostane i přes tisícovku.

"V posledních letech stále více elektronických obchodů rozprostře slevové akce do několika dnů, v některých případech i týdnů před samotným začátkem Black Friday. Rozprostření nákupů je chytré řešení jak z pohledu vytíženosti serverů, tak i z praktických důvodů, které ocení zejména zákazníci. I přes fakt, že Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů, které tak mohou zrealizovat méně hekticky," říká Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting.

Každoročně od ledna přibližně do poloviny listopadu je průměrný počet požadavků na velikostí střední e-shop 42 - 85 prokliků za sekundu.

Kapacitně větší elektronické obchody a e-shopy realizující kampaně se průměrně dostanou k rozmezí 160 - 190 prokliků za vteřinu. V kombinaci s malými e-shopy činí průměrný počet požadavků zhruba 100 prokliků během jedné vteřiny.

Tato hodnota se právě během akce Black Friday dostává v průměru na přibližně šestinásobek své hodnoty. Výjimkou však nejsou případy, kdy e-shop zaznamená nápor až jednou tolik vyšší.

Z analyzovaného vzorků e-shopů v letošním roce společnost VSHosting naměřila nárůst na osminásobek. Nejnižší číslo, které datacentrm u měřených elektronických obchodů registrovalo, bylo 2,1x.

Tento e-shop nicméně směřuje své slevové akce spíše na jaro.

Článek VSHosting s.r.o. ze dne 29. listopadu 2018 - čtvrtek

Další články od VSHosting s.r.o.

Pětinásobný nárůst přístupů na české e-shopy během Black Friday

Velký nárůst přístupů do e-shopu může nepřipravený server zcela zahltit

M-Files - Document Management System