logo WEBCOM a.s.

Ve WEBCOMu nemám čas se nudit

Rozhovor s Michalem Barčem - implementation director incadea and CRM společnosti WEBCOM. Systém incadea řeší běžné oblasti DMS (Dealer Management System) - prodej vozidel, servis, správa ND a další aktivity související s prodejem a servisem vozidel.

WEBCOM se specializuje na informační systémy pro řízení podniků i státních institucí. Je jedničkou středoevropského regionu, navíc patří mezi šedesátku nejlepších partnerů Microsoftu na světě. Byl tohle hlavní důvod, proč jste do ní před šesti roky nastoupil?

Důležitým kritériem je pro mě potenciál dalšího profesního rozvoje a stabilita, kterou mi práce ve WEBCOMu přináší. Naše společnost disponuje obrovským know-how. Vzpomínám na inovativní koncepty řešení, které jsme navrhovali možná před pěti lety. Tehdy by je mnohé IT firmy, na rozdíl od nás, zavrhly hned na začátku.

Doba byla jiná a do IT se investovalo ve velkém. My jsme se však vždy zaměřovali na zákazníka, jeho potřeby a návratnost investic, což se nám v dlouhodobém horizontu vyplácí. Nyní podobné koncepty vymýšlí naše konkurence, aby se dokázala v dnešním prostředí prosadit. Jednoduše máme těch pět let náskok.

Máte statut vývojového centra BMW pro oblast střední a východní Evropy. Jak jste se v ostré mezinárodní konkurenci prosadili?

Za naše úspěchy na mezinárodním poli vděčíme hlavně našim výsledkům. Mezinárodní firmu nepřesvědčíte řečmi. Musíte reálně dokázat, co umíte a jakým způsobem fungujete. Důležité je nejen know-how, ale i spolehlivost a zodpovědnost. Zahraniční partnery stále překvapuje naše kreativita a flexibilní spojování technologií Microsoft Dynamics s dalšími produkty.

Nebojíme se zeptat na tu nejdůležitější otázku v IT: PROČ? Díky tomu známe cíle, jichž chce zákazník dosáhnout a jsme jich schopni mnohdy jednoduchou kombinací technologií Microsoftu realizovat za zlomek ceny.

Proč přitahujete nové lidi víc, než ostatní firmy?

V IT bývá zvykem, že specialisté mění společnost kvůli stereotypu, který zažívají na svých pozicích, zhruba v období tří až pěti let. Ve WEBCOMu stále pracuje zaměstnanec s pořadovým číslem 1 - opravdu si myslíte, že práce v naší společnosti není zajímavá a nemáme co našim specialistům nabídnout?

Neustále totiž přicházejí nové výzvy a zajímavé projekty. Ani já jsem se ještě neměl čas nudit.

Pravděpodobně tedy nemáte existenční obavy z budoucnosti?

Za dobu od počátku krize až dosud jsme pouze rostli a každý rok jsou naše výsledky lepší, než v předešlých letech.

V IT branži je to podle mne jasný signál.

ŠTÍTKY - BMW - CRM - DMS - Dynamics - incadea - Michal Barč

Článek WEBCOM a.s. ze dne 5. prosince 2011 - pondělí

Další články WEBCOM a.s.

Cool letní akce datového centra Coolhousing