logo CISCO SYSTEMS s.r.o.

Evropané mají větší zájem o službu mobilního přístupu k domácí zábavě než Američané

Podle průzkumu společnosti Cisco mají uživatelé broadbandu v západní Evropě větší zájem používat službu mobilního přístupu k domácí zábavě (Connected Life) než jejich američtí kolegové.

Zatímco v Evropě by službu, která by lidem umožnila přístup k domácí zábavě kdekoli a kdykoli, mělo zájem využívat 90 procent uživatelů broadbandu, ve Spojených státech amerických to bylo jen 77 procent. Okolo 42 procent evropských uživatelů by navíc bylo za obdobnou službu ochotno platit až 3,5 EUR měsíčně, zatím však mají potíže nalézt správné řešení, které by bylo jednoduché, rychle instalovatelné a spolehlivé.

Tyto výsledky vyplynuly z průzkumu divize Internet Business Solutions Group (IBSG) společnosti Cisco, který společnost realizovala mezi 1500 uživateli širokopásmového připojení ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii, a do kterého tuto zatím hypotetickou službu vložila jako součást širší nabídky. Služba standardu Connected Life by uživatelům umožňovala ukládat, spravovat a využívat domácího digitálního mediálního obsahu prostřednictvím jakéhokoliv zařízení, a to kdekoli a kdykoli. Mediální obsah by přitom zahrnoval jak televizi, tak i film, hudbu, digitální fotoalba, video, kalendář nebo adresář.

O obdobném konceptu se teoreticky diskutuje už více jak deset let, zrealizovaný průzkum však dokazuje, že dopadem nových technologií se chování a přání zákazníků začínají měnit, a tomu se musí přizpůsobit i trh. Nejenže 90 procent uživatelů broadbandu rádo používá moderní technologie, jako jsou mobilní telefony, osobní počítače nebo MP3 přehrávače, ale 43 procent z nich navíc uvádí, že jim technologie umožňuje žít vlastním životním stylem, a 52 procent je přesvědčeno, že jsou díky technologiím produktivnější a organizovanější.

V souvislosti s tím, že respondenti tráví podle průzkumu více než 4 hodiny denně v pohybu mimo kancelář či domov, stále více oceňují nové možnosti komunikace, využívání digitální formy zábavy nebo přístupu k elektronicky uloženým informacím. Pro 56 procent dotázaných je nejdůležitější spolupráce kdekoli a kdykoli, z čehož vyplývá, že chtějí být neustále spojení s rodinou a přáteli. Například 78 procent respondentů se přiznalo, že kontrolují svůj e-mail kdykoliv je to možné.

"Je více než zřejmě, že způsob života a zábavy Evropanů se mění. Jako pracovní nástroje používají notebooky, kapesní počítače i mobilní telefony, poslouchají hudbu z MP3 přehrávačů, využívají bezdrátová připojení v restauracích," řekl Simon Aspinall, výkonný ředitel divize Internet Business Solutions Group společnosti Cisco. "Evropané zároveň tyto pokročilé technologie a nové mediální aplikace přijímají rychleji než spotřebitelé v USA," dodal Aspinall.

Podle průzkumu se koncoví uživatelé při získávání videa pro zábavu stále nejvíce spoléhají na internet. Průměrný uživatel broadbandu v západní Evropě dnes tráví na internetu průměrně 21 hodin týdně, zatímco sledováním televize stráví v průměru jen 11 hodin týdně. Za poslední měsíc si stáhlo nebo vidělo video z internetu 69 procent respondentů. Přestože dnes patří sledování videa stále mezi domácí záležitosti i v případě, že jde o video z internetu, průzkum poukazuje na rostoucí využívání mobilního videa. Okolo 12 procent uživatelů broadbandu sleduje televizi nebo video vždy a všude, kde je to možné, a 23 procent dotázaných zvolilo video i za obsah, ke kterému chtějí mít v budoucnu co možná největší přístup i mimo domov.

"Jsme přesvědčení o tom, že důležitost videa bude nadále růst a lidé budou přicházet s novými způsoby jeho využití, editování nebo dokonce interakce s ním. Přestože už se v praxi takřka veškerý obsah stává dostupný a ovladatelný prostřednictvím více koncových zařízení, uživatelé budou do budoucna očekávat i řešení plnohodnotného připojení, v kterém bude vše komunikovat se vším," řekl Scott A. Puopolo, viceprezident a ředitel divize Internet Business Solutions Group společnosti Cisco.

Průzkum rovněž poskytuje základní obraz o současném přístupu uživatelů broadbandu v západní Evropě k technologiím a o jejich životním stylu. Většina z nich je například ochotná akceptovat reklamu jako cenu za službu standardu Connected Life. Při použití různých modelů stanovení ceny založených na poplatcích nebo reklamě víc jak 70 procent respondentů uvedlo, že by jako způsob snížení měsíčních nákladů přijali reklamu jako součást placené služby. Okolo 32 procent respondentů sdílí obrázky nebo video i ze svých mobilních telefonů, 27 procent jich využívá přístupu na internet prostřednictvím mobilního telefonu, 41 procent poslouchá online hudbu a 32 procent píše blogy nebo vytváří obsah na stránce online komunit.

Článek CISCO SYSTEMS s.r.o. ze dne čtvrtek 24. ledna 2008

Další články od CISCO SYSTEMS s.r.o.

Obrana firem proti moderním kybernetickým hrozbám je většinou nedostatečná

Obavy firem z používání generativní umělé inteligence

AI technologické trendy roku 2024 podle Cisco

Důležité faktory pro kybernetickou bezpečnost firmy

Inovativní technologie WaitTime pomáhá fotbalovým fanouškům

Technologické IT trendy roku 2023

Ochrana dat a zákaznická spokojenost představují spojené nádoby

Slabá technická podpora pro hybridní práci vzdálených pracovníků

Cisco videokonference s certifikací pro Microsoft Teams

Bezpečnostní rizika sdílení informací o dětech na sociálních sítích

Online kriminalita nabízí výdělek s menším rizikem než pouliční zločin

Inovace ekosystému Webex posilují flexibilitu hybridní práce

Nepodceňujte o dovolené kybernetická rizika na internetu

Globální bezpečnostní platforma Cisco Security Cloud

Koncept prediktivních sítí předchází problémům a zlepšuje uživatelské prostředí

Řízení autonomní dopravy s pomocí mobilní sítě

Platební model Green Pay pro IT

Cisco inovace pro hybridní cloud

Jak zůstat v prostředí webu 3.0 v bezpečí

Nejčastější bezpečnostní problémy metaverza

Privátní 5G síť jako služba

Technologické trendy hybridní spolupráce

Studie kvality a dostupnosti internetového připojení

Cisco představuje inovace v oblasti bezdrátových sítí a síťového přístupu

Jak na bezpečný pohyb na internetu

Průzkum Cisco odhaluje zastaralé bezpečnostní technologie firem

Budoucnost inovací a podnikání je spojena s maximálním využitím dat

Metaverzum jako ráj kyberzločinu

Multifaktorová autentizace a biometrie pro přihlašování bez hesel

Jak na bezpečné online vánoční nákupy

Lepší přístup k portfoliu Cisco řešení

Globální index hybridní práce pro HR a technologie

Lidé aktivně sledují ochranu svého soukromí a osobních dat

Klíčové trendy v ohrožení sítí

Neduhy firemních WiFi sítí jsou příležitostí pro hackery

Asynchronní videokomunikace Vidcast

Roste závislost na aplikacích a kvalitních digitálních službách

Závislost ekonomiky na internetu vyžaduje bezpečný, rychlý a spolehlivý přístup pro každého

Nejčastější bezpečnostní rizika při práci na dálku

Inovace hybrídního cloudu Cisco pomáhají urychlit digitální transformaci firem

Cisco Networking Academy na FIT ČVUT

Infrastrukturu pro přenosy NBC z LOH v Londýně zajistí Cisco

Girls in ICT Day 2012

Václav Plevka: český student ve finále inovační soutěže NASA a špiček ze Silicon Valley

BOYD: koncept využívání soukromých zařízení pro přístup k firemním datům

Nový systém TelePresence TX9000 a další inovace Cisco

Evropský týden IT dovedností

Přenos dat při 100gigabitové rychlosti na vzdálenost 3000 km bez nutnosti regenerace signálu

Cisco Expo 2012: zaměřeno na síťové technologie a služby

Inovace platformy Cisco UCS zefektivní provoz datových center