logo Epson Europe

Udržitelnost je dlouhodobě základním kamenem obchodní činnosti Epson

Výsledky nové zprávy o indexu udržitelnosti společnosti Epson ukazují na měnící se priority a rozdíly v názorech zainteresovaných stran, různých generací a regionů. Sleduje očekávání ohledně udržitelnosti během pandemie i po ní a také jejich dopad na společnosti.

Zpráva obsahuje poznatky z průzkumu probíhajícího v letních měsících pandemie koronaviru. Více než 4000 respondentů z celé Evropy a Blízkého východu bylo dotázáno na své jednání a přístup k otázce udržitelnosti. Po tomto průzkumu následovala řada debat, které se konaly v posledním čtvrtletí roku 2020, jejichž cílem bylo tyto poznatky řádně prozkoumat.

"Pro společnost Epson je udržitelnost již dlouho základním kamenem obchodní činnosti, a to jak při navrhování a výrobě produktů, tak i v rámci našeho vlastního jednání a interního provozu. Jsme si jisti, že v úsilí o udržitelnější přístup k podnikání nejsme sami, nicméně pandemie mnoho priorit změnila. Chtěli jsme se učit a přizpůsobit se našim partnerům a spotřebitelům, abychom zjistili, kde lze vhodně spojit technologie a podporovat plány pro udržitelnější a ekonomicky schůdnější budoucnost. Ve zprávě se chceme podělit o názory, které jsme nashromáždili jak z hlediska aktuálních a plánovaných aktivit, tak z hlediska očekávání zainteresovaných stran, která mohou ovlivnit obchodní úspěch společností," říká Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson CZ & SK.

Zpráva se snaží identifikovat nejen působení společností, ale také příležitosti a hrozby vyplývající z očekávání jejich zákazníků a zaměstnanců. Zabývá se také rozdíly na základě demografických a geografických faktorů.

Klíčové poznatky:

Postavení udržitelnosti nyní a po pandemii koronaviru

Je pochopitelné, že nový tlak vyvolaný pandemií koronaviru nutí společnosti přehodnotit své priority. Udržitelnost a sociální otázky byly bohužel podle všeho přesunuty na vedlejší kolej a 76% společností potvrdilo, že je nezařadily do svých tří hlavních obchodních priorit.

Pozitivní však je, že po skončení krize můžeme očekávat návrat těchto otázek do popředí zájmu. 65% respondentů uvádí, že tyto problémy budou po pandemii hrát důležitou roli.

Pokud jde o kancelářské technologie, udržitelnost a snižování nákladů spolu mohou jít ruku v ruce. Tato řešení jsou však často přehlížena makroekonomickými trendy, jako jsou větrné turbíny a solární panely, které vedou k dojmu, že udržitelnost může být nedostupná a nákladná.

Příkladem jdou vedoucí pracovníci v IT

Pokud jde o plánování budoucnosti s ohledem na pozitivní dopad na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v IT, přičemž 79% očekává, že ekologické a sociální otázky získají po pandemii koronaviru na důležitosti.

To lze vysvětlit tím, že mají lepší přehled a znalost jednoduchých technologických řešení, která mají k dispozici. Jsou tak schopni je lépe implementovat a monitorovat jejich dopad.

Již nyní víme, že technologie inkoustového tisku má oproti laserovým tiskárnám obrovské environmentální výhody a již mnoho let přechod na inkoustové tiskárny podporujeme. Pokud by byly všechny laserové tiskárny v rámci Evropy nahrazeny firemními inkoustovými tiskárnami Epson s technologií Heat-Free, mohli bychom každý rok ušetřit dostatek energie, čímž bychom snížili emise CO2 o 410 milionů kilogramů a zmenšili náklady na energie až o 152 milionů eur ročně.

Příležitosti pro udržitelnost

Pro společnosti, které se i nadále zavazují k úsilí o ochranu životního prostředí a společensky odpovědnému jednání, existují také méně hmatatelné výhody.

82% osob s rozhodovací pravomocí a 78% osob bez rozhodovacích pravomocí věří, že tyto snahy mohou mít významný dopad na obchodní výsledky.

Vnímání respondentů na obchodní výsledky:

Z těch, kteří se zaměřují na ekologické a společenské úsilí, 86% očekává, že se obchodní zisky v příštím roce / pěti letech zvýší.

Z řad spotřebitelů nebo zákazníků 83% respondentů tvrdí, že ekologický a společenský aspekt produktů a služeb, které osobně nakupují, hraje důležitou roli.

Tyto faktory jsou důležité pro 81% zaměstnanců, kteří by byli rádi, kdyby je podporoval i jejich zaměstnavatel. Jedná se o důležitý faktor při budoucím nahlížení na zaměstnance.

Udržitelsnost zaměstnanci podporují

Co se týče poskytovaných produktů, zaměstnanci by si přáli vidět také úsilí o udržitelnost. 70% z nich uvádí, že je nezbytné, aby produkty dlouho vydržely, byly úsporné a/nebo pomáhaly snižovat množství odpadu.

A ačkoli jsou generační rozdíly v rámci průzkumu zcela zjevné - více než 76% osob mladších 22 let a 71% ve věku 23 - 37 let očekává, že společenské a ekologické problémy budou po pandemii koronaviru ještě důležitější, oproti pouhým 55% respondentů ve věku 54 let a více, je to právě starší generace, kdo pohání poptávku po energetické účinnosti, odolnosti a snižování odpadů.

Článek Epson Europe ze dne 15. března 2021 - pondělí

Další články od Epson Europe