logo KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Aktualizace softwaru jako výmluva zaměstnanců

Předstírání instalace aktualizace systému na zařízení, kterým se mají připojit na online poradu nebo schůzku, se stává velmi častou výmluvou zaměstnanců, kteří se nechtějí firemního videohovoru zúčastnit.

Podle průzkumu společnosti Kaspersky se takovým způsobem vědomě nezúčastnilo schůzky na 21% zaměstnanců. Výmluva zní věrohodně, protože aktualizace softwaru můžou opravdu narušit pracovní dobu a třetina (35%) zaměstnanců uvedla, že kvůli aktualizacím někdy nestihli včas zareagovat.

Příliš časté schůzky lidé mnohdy považují za jednu z nejvíc nepříjemných součástí pracovních povinností. Přechod na práci z domu a virtuální schůzky tento problém nevyřešily, protože lidé pociťovali únavu z videohovorů a na konci pracovního dne se cítili víc vyčerpaní.

Jak ukázal nedávný průzkum společnosti Kaspersky, někteří zaměstnanci si našli záminku, proč na některé hovory nereagovali - předstírali, že jejich pracovní zařízení jsou kvůli aktualizacím softwaru nedostupná.

Jejich kolegové můžou takové výmluvě uvěřit, protože se mohli sami setkat s vynucenou aktualizací systému v tu nejméně vhodnou chvíli.

Kromě zmeškaných schůzek ztratilo 37% zaměstnanců část své neuložené práce nebo dat, když se jim po instalaci aktualizací restartoval počítač nebo notebook.

Dvě třetiny uživatelů požadují aktualizace mimo pracovní dobu

Někteří zaměstnanci považují tyto prostoje zařízení dokonce za příležitost k prokrastinaci, protože až 27% respondentů připouští, že instalovali aktualizace záměrně, aby se vyhnuli práci.

Lidé však většinou nemají rádi, když jim práci něco narušuje, takže 65% si přeje, aby se zařízení aktualizovalo mimo pracovní dobu a nezhoršovala se jejich produktivita.

"Aktualizace se stahují zpravidla během pracovní doby v tichém režimu a neovlivňují vykonávání pracovních činností. K jejich uplatnění v systému však bývá nutný restart. Některé pracovní záležitosti samozřejmě nelze okamžitě odložit, takže uživatel má obvykle možnost provést nutný restart jindy. Jak je vidět, někteří lidé na oznámení požadavku na restart buď zapomenou, nebo to nechtějí dělat. Zařízení se pak může restarotvat v té nejnevhodnější chvíli - těsně před důležitým hovorem nebo při psaní dlouhého e-mailu," vysvětluje Egor Kharchenko, manažer skupiny IT služeb a aktiv společnosti Kaspersky.

Bezpečnostní experti společnosti Kaspersky doporučují IT administrátorům, kteří nechtějí příliš obtěžovat zaměstnance aktualizacemi systému na jejich zařízeních, aby se řídili jednoduchými pravidly.

Doporučení pro aktualizace softwaru:

Článek KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC ze dne 25. května 2021 - úterý

Další články od KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Jak na ochranu organizace před APT a jinými pokročilými útoky

Nové možnosti hlasovacího systému Polys

Messengery jsou nejvíce zneužívány phishingovými podvodníky

Kyberstalking a doxing na online seznamkách

Budoucnost kybernetické bezpečnosti propojených IoT systémů

Placené stáže v programu SafeBoard od Kaspersky

Mapa ochrany osobních údajů evropských zemí

Bezpečnější VPN připojení s podporou Kill Switch pro iOS

Nový správce hesel Kaspersky Password Manager

Jak zaměstnanci řeší aktualizace firemních zařízení

Cílené zero-day útoky na Windows a Chrome prohlížeče

Podvodné herní doplňky pro Minecraft kradou hesla k účtům na sociálních sítích

YouTube určuje zájmové trendy dětí na internetu

Modifikovaný miner krade kryptoměny z napadených zařízení

Výzva inovačního programu iHub Kaspersky

Aktualizace softwaru jako výmluva zaměstnanců

Je nezbytné vybudovat jednotný mechanismu mezinárodní reakce na globální kybernetické útoky

Situace v oblasti DDoS útoků se stabilizuje

Přístup uživatelů k aktualizacím softwaru jejich zařízení

Ekosystém ransomware jako promyšlený vyděračský průmysl

Rootkit dokáže mít pod kontrolou celou napadenou síť

Školení IT bezpečnosti zaměstnanců online

Bezplatný on-line kurz prevence proti doxingu

I bez aktualizací a bezpečnostních záplat Windows 7 stále žijí

Ransomware útoky cílí na lukrativní cíle

Víte co je to doxing a jak se proti němu bránit?

Ransomware REvil útočí na zařízení Apple

Zero-day zranitelnost u Desktop Windows Managera

Kaspersky Endpoint Security Cloud s funkcemi EDR

Ochrana dat a osobních údajů je pro uživatele klíčová

Bankovní malware v roce 2020

Počet uživatelů ochotných zaplatit výkupné za obnovu dat roste

Únik osobních dat z účtů na Facebooku

Jak předcházet doxing útokům na firmu

Jak bezpečně používat webovou kameru

Roste počet útoků na protokoly pro vzdálený přístup

Kyborgové v Evropě - chceme to?

Váš Google Chrome naléhavě vyžaduje aktualizaci

Jak chránit Microsoft Exchange Server před zero-day útoky

Ransomware Quoter ohrožuje na dopravní firmy a finanční instituce

Kybernetické útoky na Magistrát hl. m. Prahy a MPSV

Pozor na vakcíny proti COVID-19 z Darknetu

Vývoj stalkerwaru v pandemickém roce 2020

Skupina Lazarus se nově soustředí na obranný průmysl

Jak na řízení týmů zaměřených na kyberbezpečnost

Pozor na falešné aplikace v souvislosti s Clubhouse

Těžba kryptoměn stojí za poklesem DDoS útoků

Projekt DeStalk vyhlašuje boj stalkerwaru

Jen mazat data z vyřazovaných zařízení nestačí

Zachránce a investor - dva hlavní modely napadení bankovního účtu