logo itpoint.cz

Siemens se v tendru na komunikační síť Českých drah opět odvolal

Společnost se odvolala proti rozhodnutí Českých drah přidělit pilotní projekt výstavby komunikační sítě GSM-R konkurenční společnosti Kapsch, kterou ČD vybraly koncem prosince jako vítěze tendru již potřetí. Předchozí rozhodnutí výběrové komise však vždy Siemens napadl a naposledy se odvolal k antimonopolnímu úřadu, který loni v září nařídil drahám výběr opakovat.

Společnost Siemens se znovu odvolala proti rozhodnutí Českých drah přidělit pilotní projekt výstavby komunikační sítě GSM-R konkurenční společnosti Kapsch. Uvedl to mluvčí Siemensu Petr Sedláček. Dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského zatím o námitkách firmy nerozhodly. V případě jejich zamítnutí se bude moci Siemens ještě obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

"Stejně jako meziresortní i odborná komise, které se podílely na vyhodnocení výběrového řízení, se domníváme, že naše nabídka je pro ČD výrazně lepší než nabídka konkurenční," zdůvodnil odvolání Sedláček.

České dráhy vybraly koncem prosince Kapsch jako vítěze tendru již potřetí. Předchozí rozhodnutí výběrové komise však vždy Siemens napadl. Naposledy se odvolal k antimonopolnímu úřadu, který loni v září nařídil drahám výběr opakovat.

Kapsch podle Šťáhlavského zvítězil na základě vícekriteriálního hodnocení, kdy se mimo jiné hodnotila i nabídnutá cena. Firma nabídla projekt zrealizovat za cenu přibližně 255 milionů korun, zatímco nabídka Siemensu byla o 4,5 milionu vyšší. Podle materiálů, které má ČTK k dispozici, přitom obě hodnotící komise doporučily vedení drah vybrat nabídku Siemensu jako jednoznačně lepší.

Spor o vybudování komunikační sítě lokomotiv a pozemního personálu se táhne již od roku 2001, kdy proběhl první tendr. Podle Šťáhlavského nelze v současnosti říci, kdy by mohla být stavba zahájena, ani kdy bude pilotní projekt hotov. Kapsch má síť GSM-R postavit například na sousedním Slovensku a pro stejnou technologii od Nortel Networks se rozhodly i německé a nedávno i francouzské železnice. Siemens zatím co do počtu zakázek vede, když podepsal kontrakty v devíti evropských zemích.

Pilotní projekt na I. železničním koridoru mezi Děčínem a Kolínem otevírá dodavateli možnost podílet se na pokrývání větší části sítě ČD, což je zakázka v hodnotě až šest miliard Kč.

ČTK

Článek ze dne 6. ledna 2004 - úterý