logo VSHosting s.r.o.
Damir Špoljarič

Damir Špoljarič

CEO společnosti VSHosting

LinkedIn

Hlavním důvodem je fakt, že je určen pro malé aplikace postavené vesměs tzv. monoliticky. Webhosting tak přestal vyhovovat jakékoliv aplikaci postavené modernější cestou například pomocí tzv. microservices, kdy je aplikace rozdělená na několik částí. Současně jde stále o službu, jejíž používání vyžaduje mít pro běžného uživatele nadstandardní technické znalosti.

Standardní uživatelé často hledají hosting svého webu, blogu či malého e-shopu na hotových cloudových řešení jako je například Shoptet, kde žádný hosting řešit nemusí.

Z naší analýzy jasně vyplývá, že předvánoční sezóna včetně zmíněného Black Friday je tedy stále hlavní prodejní sezónou, i když povánoční prodeje mají pro mnoho obchodníků často i rozhodující význam.

Typickým příkladem tohoto trendu je nejmenovaný e-shop, kterému klesla v povánočním období návštěvnost v porovnání s etapou před Vánocemi o 9%, nicméně oproti celému ročnímu průměru se jednalo o nárůst o celých 100%. Tento výsledek jej zařadil do čela všech e-shopů z hlediska požadavků ze strany uživatelů.

V posledních letech stále více elektronických obchodů rozprostře slevové akce do několika dnů, v některých případech i týdnů před samotným začátkem Black Friday. Rozprostření nákupů je chytré řešení jak z pohledu vytíženosti serverů, tak i z praktických důvodů, které ocení zejména zákazníci.

I přes fakt, že Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů, které tak mohou zrealizovat méně hekticky.

V loňském roce jsme zaznamenali případ, kdy menšímu e-shopu s průměrnou hodnotou 46 requestů za vteřinu vzrostl počet požadavků na 499 za vteřinu, což představuje jedenáctinásobek jeho běžného provozu. Nejvyšší počet požadavků jsme zaznamenali u kapacitně velkého e-shopu, kde celoroční průměrná hodnota 163 kliknutí za sekundu vystoupala až na 1120 požadavků během jedné vteřiny.

Servery elektronických obchodů, které nejsou připravené na enormní nápor, pod takovou tíhou často spadnou. Obnova provozu může trvat mnoho hodin v závislosti na možnostech infrastruktury škálovat, přičemž hrozí ztráta i několika stovek tisíc korun. V rámci marketingové kampaně se jedná o klíčový moment, který může zapříčinit její absolutní neúspěch.