logo CCV, s.r.o.

CCV analýza potvrzuje vzrůstající trend ve využívání elektronického podávání

Opět se potvrzuje vzrůstající trend využití elektronického podávání, když v řádném termínu nyní využilo tuto formu prohlášení třikrát více vinařů než v roce 2009. Podíl vinařů, kteří k prohlášení o zásobách využívají elektronickou cestu, vzrostl podle analýzy CCV celkem z loňských 17 % na letošních 48 %.

Tuzemští výrobci a obchodníci s vínem v letošním roce dosud zaevidovali v prohlášení o zásobách elektronicky více než 1,7 milionu hektolitrů vína. Tento objem je více než 2,5 násobkem loňských údajů o zásobách. Již jen 18 % objemu přiznaných zásob bylo podáno přes papírové formuláře.

Stejně jako v minulých letech i letošní září bylo termínem pro podávání povinného prohlášení o zásobách. I letos se potvrdil vzrůstající trend vinařů podávat prohlášení do Registru vinic, jehož technologickým dodavatelem je společnost CCV Informační systémy, elektronickou cestou. Po jednoduchém přihlášení uživatelským jménem a heslem lze vyřídit většinu povinné agendy. Někteří vinaři tak již několik roků nezasílají papírová prohlášení na příslušné úřady, v tomto případě na Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský (ÚKZÚZ). Vše si totiž zařídí přes počítač, kdy si jednou získanými přihlašovacími údaji od Agentury pro zemědělství a venkov zajistí přístup ke "svým" datům, které o nich ÚKZÚZ uchovává.

Ing. Rostislav Gruna, vedoucí Oddělení registru vinic z ÚKZÚZ, vzrůstající oblibu elektronické formy komunikace mezi vinaři potvrzuje : "Počet prohlášení podaných elektronicky se meziročně stále zvyšuje. Jednak je to způsobeno tím, že není již nadále nutný elektronický podpis, ale také že jde již o zavedenou aplikaci, jejíž využívání je jednoduché a hlavně pohodlné. Dále také faktem, že odesláním prohlášení přes aplikaci z počítače má vinař svoji povinnost téměř okamžitě splněnu. Není tedy nutnost chodit s prohlášením na poštu, případně si ověřovat, jestli prohlášení na příslušný úřad bylo doručeno. Oproti loňskému roku tak vzrostl počet elektronických podání prohlášení o zásobách až trojnásobně."

Nejenom, že elektronické podávání prohlášení ušetří čas vinařům, ale usnadňuje práci a spoří čas i zaměstnancům státní správy. V současnosti jsou totiž veškerá data na ÚKZÚZ zpracovávána v elektronickém Registru vinic. Papírová prohlášení tedy musí být do elektronické podoby "převedena" tak, aby se s daty dalo dále pracovat. Navíc u elektronického podávání prohlášení je ošetřeno vyplnění povinných položek, takže k neúplnému vyplnění formulářů dochází v minimu případů, což se u papírových formulářů říct nedá.

Co je povinné prohlášení o zásobách

Povinné prohlášení o zásobách je stanoveno v zákoně 321/2004 Sb. o vinohradnictví a vinařství. Zákon uvádí, že každý, s výjimkou maloobchodníka a konečného spotřebitele, je povinen každoročně odevzdat prohlášení o zásobách hroznového moštu, zahuštěného hroznového moštu, rektifikovaného moštového koncentrátu a vína, které skladoval k 31. červenci. Jak vinařům a vinohradníkům zdůrazňují pracovníci ÚKZÚZ, vyplnění prohlášení o zásobách je nejen plněním zákonné povinnosti, ale také je nezbytnou podmínkou pro každého úspěšného uchazeče o dotační podporu jak na restrukturalizaci a přeměnu vinic, tak i na investice.

Další články k tématům - analýza - EDI - formuláře - registr - ÚKZÚZ - vinařství - Rostislav Gruna

Článek CCV, s.r.o. ze dne čtvrtek 21. října 2010

Další články od CCV, s.r.o.

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů

EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day

Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016

Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství

EDI pro L’Oréal krok za krokem

Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled

Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM

Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC

EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky

CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě

Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace

Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu

Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA

CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce

Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza

Skladové hospodářství jako služba

Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV

Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service

Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016

Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001

Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy

EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu

Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI