V Senátu Parlamentu ČR se 13.11. 2012 uskutečnilo představení vítězných projektů soutěže IT projekt roku. CCV Informační systémy zde zaznamenala úspěch se svým řešením elektronické fakturace a důvěryhodné elektronické archivace obchodních a logistických dokladů ve společnosti OBI Česká republika.
Zástupce Senátu, odborné porotce, členy CACIO a další přítomné projekt zaujal především svojí komplexností a mimořádně krátkou dobou návratnosti. CCV koncipovalo řešení jako ucelenou B2B platformu pro obchodní partnery a společnosti OBI ČR jej poskytuje jako službu (SaaS).
Za klíčové přínosy projektu označil Stefan Jass, vedoucí IT v OBI ČR, zejména efektivní pokrytí celého procesu elektronické fakturace a archivace a s tím související snížení pracnosti a chybovosti.
"Ocenili jsme mimo jiné jednoduchost integrace do stávající podnikové infrastruktury a skutečnost, že vše proběhlo bez sebemenších komplikací a dle časového plánu. V neposlední řadě musím zmínit výraznou úsporu nákladů, přičemž návratnost celé investice byla zhruba sedm měsíců", uvedl Stefan Jass.
Klíčové milníky projektu:
Úspora času a nákladů
Efektivitu implementovaného řešení potvrzuje i Radka Havleová, vedoucí oddělení fakturace OBI ČR: "Měsíčně zpracováváme kolem 32 tisíc faktur, přičemž ruční zpracování jedné faktury zabere průměrně pět minut oproti zhruba deseti sekundám v případě elektronické faktury."
Díky novému řešení od CCV Informační systémy je OBI ČR nyní nezávislé na použitém formátu elektronické fakturace a může tak přijímat více elektronických faktur od širokého spektra svých dodavatelů. Z tohoto důvodu došlo během necelého roku k nárůstu ze 40% elektronicky fakturujících dodavatelů na úroveň 70%. Desetitisíce elektronických faktur ročně navíc oproti dřívějším papírovým fakturám tak znamenají přes dva tisíce hodin ušetřené práce za rok jen při příjmu faktur.
Kromě výrazně účinnějšího zpracování došlých faktur se v OBI ČR nyní mohou pochlubit také snadnější realizací měsíční uzávěrky daňových dokladů, která oproti dřívější náročné ruční tvorbě probíhá v podstatě automaticky.
Přínosem je i rychlejší dohledávání dokladů a celkově nižší chybovost při příjmu faktur, například i díky automatické kontrole jejich formálních náležitostí. To vše představuje další výraznou časovou a tedy i nákladovou úsporu.
Výsledky nasazení elektronické fakturace a archivace v OBI
Snížení chybovosti při příjmu faktur:
Úspora času a nákladů:
Soulad s legislativou:
Legislativně komfortní elektronická archivace
Neméně důležitou součástí řešení je také důvěryhodná elektronická archivace veškerých daňových dokladů, a to nejen s ohledem na úsporu místa. Klíčové je zejména zabezpečení naprostého souladu s aktuální legislativou.
David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy k této problematice dodává: "Zajišťujeme kompletní proces důvěryhodné archivace daňových dokladů včetně záruky jejich neměnnosti v čase a z hlediska původu tak, že musí být akceptovány orgány veřejné moci jako závazné a platné po celou zákonnou dobu jejich archivace. Samozřejmostí je i zabezpečení čitelnosti daňových dokladů a jejich ochrany před znehodnocením či ztrátou."
Článek ze dne 15. listopadu 2012 - čtvrtek
Praktické využití elektronické fakturace v ČR
AHOLD vyžaduje od dodavatelů avízo o dodání včetně SSCC kódů palet
EK plánuje značné úspory přechodem na elektronickou fakturaci
Elektronická fakturace a důvěryhodný archiv CCV šetří OBI ČR čas i peníze
Monitoring insolvence hlídá kredibilitu obchodních partnerů
Globus Sommelier: mobilní aplikace pro výběru vína a vhodného pokrmu
Microsoft Dynamics CRM posiluje péči o zákazníky stavebnin METROS
E-fakturace: Konsolidační centrum Orion propojeno se službou @FAKTURA 24
Evidenční kniha obchodních zprostředkovatelů nově na Portálu farmáře
HENKEL rozšiřuje využití elektronické komunikace pomocí EDI Orion
CCV EDI ORION zajišťuje elektronickou výměnu dat pro ASSA ABLOY
Templářská vína pro chytré telefony
ORION eKatalog: nejlepší inovace logistického fóra LOG-IN SK