logo CCV, s.r.o.

Registr chmelnic pomáhá při letošní sklizně chmele

Podle zprávy CCV Informační systémy využívání Registru chmelnic mezi producenty chmele každým rokem významně roste. Papírová forma komunikace producentů chmele s úřady je již jednoznačně na ústupu a nahrazuje ji elektronická forma prostřednictvím Registru chmelnic.

Za loňský rok se do systému přihlašovalo na 70,3 % všech producentů chmele, mezi 30 největšími producenty byl podíl uživatelů dokonce 83,3 %. Další nárůst elektronické komunikace lze očekávat i letos, a to i díky novým funkcím, které Registru chmelnic přibývají. Novinkou od probíhající sklizně 2011 je zavedení čárových kódů na prohlášení producenta pro potřeby efektivnější evidence zpracování a skladování chmele.

Informační technologie naprostou samozřejmostí

I v tak tradiční oblasti, jako je chmelařství, se tedy informační technologie s naprostou samozřejmostí stále častěji prosazují. Nový systém certifikace chmele se opírá o nahrazení stávajících papírových označovacích štítků v plastovém pouzdře. Místo nich přicházejí samolepící štítky s čárovým kódem, které obsahují veškeré údaje potřebné pro certifikaci a navíc díky čárovému kódu lze navázat rychle do informačního systému certifikace a dále pracovat s údaji elektronicky, což je pro všechny strany důležité. Systém certifikace a samotné ověřování a vydávání tradičních ověřovacích listin chmele přitom zůstává ve svém principu nezměněn.

Již několik let mají producenti chmele možnost využívat ke komunikaci s pověřenými orgány státní správy internet a elektronická rozhraní. Patří mezi ně na Portálu farmáře MZe aplikace Registr chmelnic. Papírová forma komunikace s úřadem (ÚKZÚZ) je ve shodě a za podpory všech chmelařských profesních organizací nahrazována elektronickou.

Registr chmelnic s novými funkcemi

Přístup do části pro přihlášené uživatele na zabezpečené části Portálu farmáře, tedy i do Registru chmelnic, zřizují na základě písemné žádosti bezplatně Agentury pro zemědělství a venkov. Svým uživatelům pak portál nabízí také jednoduché podání prohlášení producenta chmele, které bylo jako první nasazeno do provozu, další hlášení budou následovat.

O rostoucí oblibě využití elektronické komunikace svědčí i výrazný nárůst elektronických podání prohlášení producenta v loňském roce, kterých po internetu přišlo přes 1200, což v meziročním srovnání znamená více než dvojnásobný počet. Díky tomu se již 26 % údajů celé tuzemské produkce chmele shromažďuje od producentů k úřadům výhradně elektronickou cestou.

Bez jediného papíru

Podle průzkumu společnosti CCV mezi producenty chmele lze očekávat v letošním roce opět nárůst podílu elektronické komunikace. Dalších 30 % producentů v něm totiž uvádí, že se chystá zbavit papírování a bude preferovat elektronickou cestu prostřednictvím Registru chmelnic.

Producenti na systému nejvíce oceňovali dostupnost všech potřebných informací (52 %). Informace o chmelu jako je oblast, katastrální území a odrůda chmele svázané se štítkem a obsažené v Registru chmelnic jsou přístupné pro přihlášeného producenta chmele. Získání těchto informací a následné použití při tisku štítku nebo při vyplnění formuláře Prohlášení producenta o počtu a váze označených obalů podle katastrálních území a odrůd chmele a jeho odeslání elektronickou cestou ušetří hned dvojí přepisování údajů a sníží tak možnost zanesení chyby.

Důležitou vlastností Registru chmelnic, díky němuž proces certifikace chmele umožňuje plynulé využití elektronické komunikace, je také přímé napojení na komerční programy producentů a na systémy elektronických vah. Jediný informační systém Registru chmelnic tak může pomoci chmelařům zbavit se veškerého zbytečného "papírování".

Další články k tématům - eBusiness - eGovernment - chmelařství - ICT - IS - Registr chmelnic - ÚKZÚZ - zemědělství

Článek CCV, s.r.o. ze dne pátek 9. září 2011

Další články od CCV, s.r.o.

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů

EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day

Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016

Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství

EDI pro L’Oréal krok za krokem

Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled

Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM

Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC

EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky

CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě

Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace

Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu

Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA

CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce

Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza

Skladové hospodářství jako služba

Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV

Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service

Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016

Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001

Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy

EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu

Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI