logo Asociace pro elektronickou komerci

Čeští dopravci mají stále co zlepšovat

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie Dopravní služby v ČR. Studie se zabývá především nabídkou služeb, které mohou využít provozovatelé e-obchodů k dodání zboží svým zákazníkům.

Studie Dopravní služby v ČR dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o inovacích.

Výsledky studie ukazují, že nejvýznamnějším přepravcem je nadále Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL a TopTrans. Většina obchodníků nabízí kombinaci dopravy Českou poštou a některým dalším dopravcem či vlastní dopravou.

"Z naší studie vyplývá, že z pohledu zákazníků je největší poptávka po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží - především jde o možnost výběru přesného času doručení a výnos zboží až do bytu," říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška a dále dodává : "Z toho se dají také odvodit i nejčastější negativní jevy spojené s dodáním zboží z internetových obchodů. Jedná se hlavně o omezené služby některých dopravců a občasnou nepřesnost v komunikaci času dodání dopravcem."

Vzhledem k tomu, že český e-zákazník je vyspělý a zároveň náročný, vnímá rozdíly mezi nadstandardními službami jednotlivých obchodů. Díky tomu je možné vnímat výsledky studie jako jasný signál pro dopravce k rozšíření a vylepšení jejich služeb s ohledem na požadavky obchodníků i kupujících.

Další články k tématům - elektronickou - obchodníků - obchodů - služeb - studie - výsledky - Jan Vetyška

Článek Asociace pro elektronickou komerci ze dne pátek 8. ledna 2010

Další články od Asociace pro elektronickou komerci